MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Paupers krijgen altijd meer van de staat, laat ze ook eens gaan werken voor hun geld.

Heb jij dan ooit al iets positiefs bijgedragen aan deze maatschappij? Je ouders kan je niet kiezen, je eigen bijdrage in positieve of negatieve zin heb je wel invloed op.

Ga eerst zelf maar iets bijdragen voordat je iemand een pauper noemt.

Heb jij dan ooit al iets positiefs bijgedragen aan deze maatschappij? Je ouders kan je niet kiezen, je eigen bijdrage in positieve of negatieve zin heb je wel invloed op.

Mag ik vragen wat jij bijdraagt? Behalve politieagent AKA scheidsrechter spelen op een internet forum?

Mag ik vragen wat jij bijdraagt? Behalve politieagent AKA scheidsrechter spelen op een internet forum?

25 jaar belasting betalen als werkzaam persoon lijkt me alvast een mooie bijdrage. Heb nog nooit 1 potje van de overheid hoeven aanspreken op hypotheekrente-aftrek na dan maar dat mogen ze morgen van mij afschaffen.

25 jaar belasting betalen als werkzaam persoon lijkt me alvast een mooie bijdrage. Heb nog nooit 1 potje van de overheid hoeven aanspreken op hypotheekrente-aftrek na dan maar dat mogen ze morgen van mij afschaffen.
Dat is mooi inderdaad, en mazzel dat je nooit beroep hoefde te doen op een overheidspot. Maar alleen al werken is voldoende volgens jou? Dus je kan voor de rest een introverte, arrogante, afstandelijke man zijn die iedereen negeert, maar wel bijdragen aan de maatschappij door belasting te betalen?

Mijn punt was dat 18 jarigen met arme ouders een financieel voordeel krijgen boven 18 jarigen die hardwerkende ouders hebben maar, omdat ze voor werk 2 auto's nodig hebben en een groot huis hebben, niet mee kunnen betalen aan de studie van hun kinderen.

Volwassenen worden gewoon benadeeld om t feit dat ze hardwerkende ouders hebben.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 17:09 ----------

:roflol:

Ken er zat met huizen die meer dan 1 miljoen kosten en er een hypotheek op hebben omdat dat belasting technisch voordeliger is.

Hypotheekrente aftrek is 1 van de grootste 'steun de armen' projecten die een flinke backfire als resultaat had. Overpriced huizen en rijken die er misbruik van maken.

Dat is mooi inderdaad, en mazzel dat je nooit beroep hoefde te doen op een overheidspot. Maar alleen al werken is voldoende volgens jou? Dus je kan voor de rest een introverte, arrogante, afstandelijke man zijn die iedereen negeert, maar wel bijdragen aan de maatschappij door belasting te betalen?

Ik kom ook nog wel eens buiten, in tegenstelling tot 95% van DBB. Zit overigens nu in Roemenië, even wachten tot de regenbui over is en weer naar buiten.

Werken alleen is niet voldoende nee, een positieve grondhouding helpt ook veel.

Roemenie:D Daar wil ik ook naar toe. Geniet ervan!

Mijn punt was dat 18 jarigen met arme ouders een financieel voordeel krijgen boven 18 jarigen die hardwerkende ouders hebben maar, omdat ze voor werk 2 auto's nodig hebben en een groot huis hebben, niet mee kunnen betalen aan de studie van hun kinderen.

Volwassenen worden gewoon benadeeld om t feit dat ze hardwerkende ouders hebben.

Daarom ook studiefinanciering volledig afschaffen. Overheid moet geen geld uitdelen en het liefst ook zo min mogelijk ophalen. Herverdelen van geld is onzinnig. Laat iedereen zelf maar zijn studie betalen, sociaal leenstelsel kan prima dienen als vervanging van studiefinanciering.

Als je overigens een groot huis hebt en twee auto's en niet kan meebetalen aan de studie van je kinderen ben je een financiële nitwit. Dan leef je op te grote voet en vind je klaarblijkelijk de grootte van je huis belangrijker dan de toekomst van je kinderen.

geflitst :( was een net binnengekomen sms'je aan het lezen en heb de flitspaal waar je niet kon naast kijken (foto onderaan) niet tijdig gezien. er waren wegwerkzaamheden waarbij je van 120 naar 50 moest zakken, reeds minstens nog 100 :o

media_xl_3952043.jpg

veel verdriet :treuren:

Ben benieuwd wat dat gaat kosten..
Vriend van me ging laatst snachts zn vriendin van schiphol halen en was in een half uur 3x geflitst.. 2 daarvan vielen wel mee maar de 3e 33km/h te hard, dat kwam al neer op 250+ euro op een 100km/h stuk..

Op t moment dat je 18 bent dan ben je gewoon volwassen en slaat t totaal nergens op dat wanneer jij pauper ouders hebt je meer geld krijgt dan wanneer je geen pauper ouders hebt.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 16:17 ----------

Het gaat mij puur om dat wanneer je volwassen bent je voordeel krijgt omdat je ouders pauper zijn. Gewoon belachelijk.

Hoeven toch geen pauperouders te zijn? Er zijn zat hardwerkende mensen die gewoon weinig betaald krijgen, en als ze dan nog kinderen hebben die studeren gaat het lastig worden om alles te financieren. Vind het niets meer dan redelijk dat die mensen wat meer krijgen dan de rijkere groep. Neemt niet weg dat er idd genoeg paupers zijn in NL die profiteren vd staat.

En wat met 18 jarigen die studeren maar niets van hun ouders krijgen? Ken eerlijk gezegd bijna niemand die van zijn/haar ouders geld krijgt en dus allemaal moeten werken.

Daarnaast is t niet schandalig als kinderen geld van hun ouders krijgen, dat is geld waar die ouders hard voor gewerkt hebben.

Ik ken genoeg mensen die ouders hebben die redelijk/goed verdienen en waarvoor het collegegeld wordt betaald door hun ouders.

Pas maar op, kan zomaar je laatste kaart worden.

ssst. Let it be

---------- Post added 19 September 2013 at 17:34 ----------

Daarom ook studiefinanciering volledig afschaffen. Overheid moet geen geld uitdelen en het liefst ook zo min mogelijk ophalen. Herverdelen van geld is onzinnig. Laat iedereen zelf maar zijn studie betalen, sociaal leenstelsel kan prima dienen als vervanging van studiefinanciering.

Snap dat jij als niet-studerende, werkende nederlander daar niet graag aan meebetaalt, maar wij als studenten willen echt niet dat ze die regeling afschaffen. Het is namelijk niet aantrekkelijk om na je studie meteen tegen een lening aan zit te hikken. Daarnaast verdient de staat het geld dat beschikbaar wordt gesteld aan studenten in de toekomst toch dik terug.

Pls, ik ken zat lui die maar 90 euro krijgen en die moeten werken omdat hun ouders niets betalen terwijl alle lui met pauper ouders een stuk meer krijgen.

Op t moment dat je 18 bent dan ben je gewoon volwassen en slaat t totaal nergens op dat wanneer jij pauper ouders hebt je meer geld krijgt dan wanneer je geen pauper ouders hebt.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 16:17 ----------

Het gaat mij puur om dat wanneer je volwassen bent je voordeel krijgt omdat je ouders pauper zijn. Gewoon belachelijk.

sociale zekerheid bish

Als je overigens een groot huis hebt en twee auto's en niet kan meebetalen aan de studie van je kinderen ben je een financiële nitwit. Dan leef je op te grote voet en vind je klaarblijkelijk de grootte van je huis belangrijker dan de toekomst van je kinderen.

True, ben ook voorstander van leenstelsel. Vind het alleen kwalijk dat het een variabele rente is. Beter zou zijn een vast tarief per hoeveelheid die je leent, dan weten mensen waar ze aan toe zijn.

Afschaffen van gratis Ov. Voor studenten is overigens wel debiel, of ze moeten voor voldoende woonruimte zorgen op fietsafstand van de hogeschool danwel universiteit.

Maar goed, afschaffen van Ov. Zorgt voor minder kosten, meer auto gebruik dus meer benzine verkoop en meer flits bekeuringen.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 20:12 ----------

Als er sociale zekerheid was voor studenten kregen ze wel bijstand tarief.

Bijstand mag overigens ook wel omlaag, kijkend naar de gemiddelde bijstandtrekker die rookt en overgewicht heeft valt er nog genoeg af te halen. Zolang ze geld voor roken, te veel eten en internet/tv hebben krijgen ze te veel.

Als er sociale zekerheid was voor studenten kregen ze wel bijstand tarief.

Bijstand mag overigens ook wel omlaag, kijkend naar de gemiddelde bijstandtrekker die rookt en overgewicht heeft valt er nog genoeg af te halen. Zolang ze geld voor roken, te veel eten en internet/tv hebben krijgen ze te veel.

Waar heb jij het over man? Het systeem van sociale zekerheid in België is één van de beste ter wereld, daar moet bijna niks aan veranderen imo. Enkel en alleen dat er strengere controles moeten gebeuren op de mensen die werkloosheidsuitkering ontvangen en dat men zomaar niet asiel gaat verlenen aan jan en alleman. En ja studenten die geld krijgen van de overheid, dat behoort toch ook tot het systeem van sociale zekerheid, dus er is zeker wel sociale zekerheid van studenten in België. Weet niet precies hoe dat in nederland zit

Die schijt regen van vandaag..
ik had nog het een en ander te testen...:(

Schouder gisteren al overbelast met crosstrainer naar boven sjouwen... Nu ook mijn rug en armen lichtelijk in puin omdat we met 8 man een zware band de productielijn in moesten trekken... 40 meter.. pffff.. de aandrijving kon het niet aan....
Hopen dat de pijn morgen met trainen niet te erg in de weg zit... :( wil mijn DL verhogen.

Waar heb jij het over man? Het systeem van sociale zekerheid in België is één van de beste ter wereld, daar moet bijna niks aan veranderen imo. Enkel en alleen dat er strengere controles moeten gebeuren op de mensen die werkloosheidsuitkering ontvangen en dat men zomaar niet asiel gaat verlenen aan jan en alleman. En ja studenten die geld krijgen van de overheid, dat behoort toch ook tot het systeem van sociale zekerheid, dus er is zeker wel sociale zekerheid van studenten in België. Weet niet precies hoe dat in nederland zit

Hier in Nederland krijgen buitenlanders meer geld dan studenten :roflol:

Terug
Naar boven