XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #108.021
Ik had het over dit stukje
Heb me hier onlangs over geïnformeerd en bottom line kwam het erop neer dat het (voor mij) niet de moeite waard is.

Niet de moeite waard is toch niet het zelfde als dat het geen rendement oplevert. Als je nog ontzettend veel ruimte in je hypotheek hebt om geld in te stoppen, als je 2 auto's voor de deur hebt staan met een private lease constructie of je hebt ze gefinancierd, als je simpelweg ergens schulden hebt waarover je rente moet betalen. Als er kinderen op komst zijn, als je wilt minder gaan werken, of als je je huis gaat opknappen en er moet een nieuwe badkamer, vloer, keuken in je huis komen, in al deze gevallen (en meer) is het vaak geen slim idee om zomaar zonnepanelen aan te schaffen.

• #108.022
Niet de moeite waard is toch niet het zelfde als dat het geen rendement oplevert. Als je nog ontzettend veel ruimte in je hypotheek hebt om geld in te stoppen, als je 2 auto's voor de deur hebt staan met een private lease constructie of je hebt ze gefinancierd, als je simpelweg ergens schulden hebt waarover je rente moet betalen. Als er kinderen op komst zijn, als je wilt minder gaan werken, of als je je huis gaat opknappen en er moet een nieuwe badkamer, vloer, keuken in je huis komen, in al deze gevallen (en meer) is het vaak geen slim idee om zomaar zonnepanelen aan te schaffen.
het is nooit slim om te investeren als je een dergelijk financiële constructie heb , die compleet gefundeerd is op geleend geld

• Like
Waarderingen: 040B
  • #108.023
Tijd voor een '' het grote zonnepanelen topic''.

• #108.024
Had gister een zero-carb day.
En vandaag superveel honger.
Training was ook kut, voelde me zwak en empty&hongerig
Zin in zoetigheid is zo hoog

• #108.025
Als je schulden hebt (behalve hypotheek) dan sowieso niet.

Geld lenen moet je sowieso alleen voor aankoop van een huis doen. Als je geen geld hebt moet je het niet uitgeven.
Ik vraag me altijd af wat er in de hoofden omgaat van mensen die van alles op krediet kopen. Als je geen 1000 euro kunt sparen voor je aankoop, hoe ga je dan 1000 euro + ~5-10% terug betalen?

Iedereen die ik ken is erg blij met zijn zonnepanelen. Bijzonder goede en veilige investering. Uiteraard niet de rendementen die je op de beurs zou kunnen halen, maar in ieder geval een veelvoud van bijvoorbeeld een deposito. Zelfs als je het van je hypotheek zou doen is het bij de huidige rente nog steeds interresant.

• #108.026
Ja maar het ging er toch niet over of het de beste investering is met het hoogste rendement. Het ging erover dat er werd gezegd dat zonnepanelen helemaal geen rendement op levert.

Echt weer zo’n domme dbb discussie dit. Je probeert een heel andere punt te maken. Ga de politiek in knuppel
Ik heb nooit gezegd dat "zonnepanelen helemaal geen rendement oplevert". Wel heb ik gezegd dat investeren in zonnepanelen, mijn inziens, minder interessant is geworden t.o.v. een aantal jaar geleden.
Maar goed, mijn bedoeling was niet om hier een hele discussie over te starten. Ieder zijn mening en visie :). En hangt wellicht ook nog eens af van ieders persoonlijke (financiële) situatie. Vandaar dat ik ook vermeldde "(voor mij) niet waard".

• #108.027
Ik heb nooit gezegd dat "zonnepanelen helemaal geen rendement oplevert". Wel heb ik gezegd dat investeren in zonnepanelen, mijn inziens, minder interessant is geworden t.o.v. een aantal jaar geleden.
Maar goed, mijn bedoeling was niet om hier een hele discussie over te starten. Ieder zijn mening en visie :). En hangt wellicht ook nog eens af van ieders persoonlijke (financiële) situatie. Vandaar dat ik ook vermeldde "(voor mij) niet waard".

Ik interpreteerde het inderdaad anders dan wel verkeerd

• #108.028

Jaja,beetje ruzie stoken.

• #108.030
Rellen every day keeps the doctor away.

• #108.031
Toch?

• #108.035

Geen pr :(

Screenshot_20190407-175001_Nike Run Club.jpg

• #108.036
Gisteren prachtig 20km gewandeld in de omgeving rond the hoogste berg van Hongarije.

IMG_20190407_174440.jpg
IMG_20190407_174414.jpg

Ergens halverwege besloot ik maar om mijn gezicht in de grond te duwen. Met alle gevolgen van dien. Netjes de wandeling afgemaakt en thuis een nachtje goed doorgeslapen. Vanochtend toch maar even naar de spoedeisende hulp geweest met een opgezwollen hoofd:o.

Een kleine neusfractuur, net nu ik aankomende week m'n 1RMs mocht gaan testen:emo:. Dat stellen we dan nog maar even uit.

• #108.037
Gisteren prachtig 20km gewandeld in de omgeving rond the hoogste berg van Hongarije.

IMG_20190407_174440.jpg
IMG_20190407_174414.jpg

Ergens halverwege besloot ik maar om mijn gezicht in de grond te duwen. Met alle gevolgen van dien. Netjes de wandeling afgemaakt en thuis een nachtje goed doorgeslapen. Vanochtend toch maar even naar de spoedeisende hulp geweest met een opgezwollen hoofd:o.

Een kleine neusfractuur, net nu ik aankomende week m'n 1RMs mocht gaan testen:emo:. Dat stellen we dan nog maar even uit.

Tjee wat een verhaal zeg ....pffff....staat je neus nog een beetje recht?.... of hoe en wat? :(

gelukkig weer in je eigen mandje slapen

• #108.038
Had eerst niet door dat je bedoelde dat je gevallen was :roflol:. Dacht hu wtf wie steekt er nu zijn kop in de grond :roflol:

Terug
Naar boven