Ik denk dat ze bang is, dat iemand die aas gebruikt, niet lekker in zijn vel zit. Wel op moment van gebruiken, maar daarvoor en daarna toch minder happy.
Ook komt het gebruiken van andere ( geestverruimende) middelen regelmatig voor.
En dan zijn ze de hele dag bezig met hun eten en training, en herstel. Oftewel 'druk' met zich zelf.
De ene psych zal er tegen kunnen, de andere niet. Sommige zullen het ook zien als ' de kluit bedonderen' en zich afvragen: waar is het gezondheids aspect van sporten, ondergeschikt geraakt aan het resultaat ?
Waarom niet lekker in the flow blijven en genieten van het proces?
Ik begrijp zo'n vrouw wel. Ik zou geen vriendin willen die op die wijze met sporten bezig is. Gewoon omdat ik het onethisch vind.
DSM-V Cluster B stoornissen komen waarschijnlijk het vaakst voor. De hardere stoornissen, anti sociaal, narcistisch en theatraal en borderline etc.
En dat vinden we allemaal ' moeilijke ' mensen. Waarschijnlijk omdat deze mensen daadwerkelijk moeite doen om hun doelen te verwezenlijken en niet bang zijn om over grenzen te gaan. En soms niet binnen de wet blijven.
En dat komt dan weer omdat we met teveel mensen, te veel regels hebben verzonnen.
Nope, i'm not a doctor.