AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #133.241
Wat een simpele vent die cafetariabaas.
Cafetariahouder Chris Burgers was bij het horen van de plannen van de gemeente Ede niet zo enthousiast. Zijn cafetaria is een familiebedrijf, dat hij acht jaar geleden overnam. Het baart hem zorgen dat hij straks misschien ook zijn zaak moet sluiten, terwijl mensen toch wel zeker zelf in staat zijn om een keuze te maken? "Gezondheid is belangrijk, dat snap ik, maar de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk bij de mensen zelf. Als je het hier weghaalt, gaan mensen het wel drie straten verderop halen. Uiteindelijk eten ze het toch wel."

"Ik bied ook een broodje kaas aan en een schotel met veel groenten, maar de mensen willen uiteindelijk een patatje en een kroket. En één kroketje in de week moet toch kunnen?"
Met de huidige obesitascijfers mag het wel duidelijk zijn dat die varkens niet zelf een keuze kunnen maken. Dat ene kroketje per week is alleen bij zijn snackbar, daar komt nog een macdonalds menu per week, kfc menu, starbucks, dunkin donuts en weet ik veel wat bij.

Mogen van mij best minder tentjes zijn. Slaat ook gewoon nergens meer op hoeveel tenten er per km te vinden zijn met dezelfde menu.

• #133.242
Wat een simpele vent die cafetariabaas.

Met de huidige obesitascijfers mag het wel duidelijk zijn dat die varkens niet zelf een keuze kunnen maken. Dat ene kroketje per week is alleen bij zijn snackbar, daar komt nog een macdonalds menu per week, kfc menu, starbucks, dunkin donuts en weet ik veel wat bij.

Mogen van mij best minder tentjes zijn. Slaat ook gewoon nergens meer op hoeveel tenten er per km te vinden zijn met dezelfde menu.
Dus omdat vadsige zeugen niet normaal kunnen doen moet vaderje staat maar weer ingrijpen? Betutteling.

Culinair marxisme! ;) @Steks

• #133.245
Dus omdat vadsige zeugen niet normaal kunnen doen moet vaderje staat maar weer ingrijpen? Betutteling.

Culinair marxisme! ;) @Steks
Bedoel meer dat er wel wat minder van dezelfde soort winkel mag zijn binnen een km. Maar dat mag ook met andere winkels, zoals een kruidvat. Ik hoef niet elke 10 meter weer patat te kunnen kopen. Als ik naar de kruidvat ga, kan ik ook wel 100m verder lopen voor die ene filiaal als de ander dicht zou gaan.

Imo slaat het nergens op hoeveel dezelfde type winkels haast naast elkaar terecht komen.

• #133.246
Bedoel meer dat er wel wat minder van dezelfde soort winkel mag zijn binnen een km. Maar dat mag ook met andere winkels, zoals een kruidvat. Ik hoef niet elke 10 meter weer patat te kunnen kopen. Als ik naar de kruidvat ga, kan ik ook wel 100m verder lopen voor die ene filiaal als de ander dicht zou gaan.

Imo slaat het nergens op hoeveel dezelfde type winkels haast naast elkaar terecht komen.
Op dit kleine winkelcentrumpje hier zit een Albert Heijn, Jumbo en een Leidol. Overkill aan de ene kant, maar aan de andere kant, ik kom in elke winkel ongeveer evenveel. Kvind die keuze wel handig tbh.

Aan de ene kant snap ik het, maar aan de andere kant kan je moeilijk nu ondernemers hun pand uit trappen. Notabene na 2 zware covid jaren. Al verbaasd mij niks van ambtenaren. Die weten niet wat werken is, laat staan ondernemen.

• #133.247
ja precies

• Haha
Waarderingen: 6am
  • #133.248

Echter. Of je nou 1 of 3 snacksbars in een straat van 100 meter zet, die papzakken gaan dan echt niet opeens minder friet eten. Die ene tent verdrievoudigt dan slechts zijn klandizie.

Symboolpolitiek. De enige reden dat het niet wenselijk is om 3 snackbars naast elkaar te hebben is dat ze elkaar dan kapot concurreren, hetgeen lullig is voor de snackbar die er als eerste zat.

Wat denken ze? Dat een vadsige koe opeens besluit een maaltijdsalade te eten omdat er ipv 3 snacksbars opeens nog maar 1 over is?

Laatst bewerkt:
  • #133.251
Extra klacht: ik ben lucht aan het cutten (2800-2900 kcal) zo na de vakantie. En ik heb honger. En ik vind trainen ineens een stuk zwaarder.

• #133.252
Op dit kleine winkelcentrumpje hier zit een Albert Heijn, Jumbo en een Leidol. Overkill aan de ene kant, maar aan de andere kant, ik kom in elke winkel ongeveer evenveel. Kvind die keuze wel handig tbh.
Hier nog erger, ah, dekamarkt, Deen, lidl, 2 Turkse winkels, Aziatische toko, gezondheidstoko en nog 1x per week markt...
Naast kippie, toko, snackbar 2x, kwalitaria, sushi tent, lunch room, snackbar, Chinees, ijszaakjes, Turk en nog wat zaakjes... gewone winkels is bijna niets meer...
En 500 m andere kant op nog 2 Jumbo... kortom.. genoeg keuze ...

• #133.255
Er wordt wel enorm mee gas gegeven voor de deur of op een drukke plek vlak in de buurt! De sportschool is ook zo'n favoriete locatie, daarbij wordt nog wel eens een uitzondering gemaakt op het niet-rijden als het niet verder is dan een paar km.
Zojuist letterlijk voor m'n gym op deze gereden. Bij het zien van @Camelus dacht ik 'wie rijdt er nou weer zonder helm?', maar zelf net letterlijk met een andere bekende van de eigenaar rondjes in sportbroekje en tanktop zonder helm voor de gym gereden. :roflol:

Overweeg serieus om m te kopen, dus wellicht toch wel een naked in plaats van kantoorpikkies-BMW.
IMG_20210902_200128.jpg

Edit: O, niet echt het juiste topic zie ik.

• #133.256
Hier nog erger, ah, dekamarkt, Deen, lidl, 2 Turkse winkels, Aziatische toko, gezondheidstoko en nog 1x per week markt...
Naast kippie, toko, snackbar 2x, kwalitaria, sushi tent, lunch room, snackbar, Chinees, ijszaakjes, Turk en nog wat zaakjes... gewone winkels is bijna niets meer...
Nice. Ik zou mij echt helemaal volstouwen met eten als ik daar liep.

O wacht

• #133.257
Vandaag met de ambulance met toeters en bellen naar het ziekenhuis gebracht. Vermoeden van hartinfarct. Diverse bloedonderzoeken, hartfilmpjes en echo gehad. Gelukkig weer thuis. Bloedwaarde was helaas niet helemaal goed. Daar gaan we verder onderzoek naar doen.
Andere donderdag dan gepland 😢
Shit man, sterkte!

• #133.258
Zojuist letterlijk voor m'n gym op deze gereden. Bij het zien van @Camelus dacht ik 'wie rijdt er nou weer zonder helm?', maar zelf net letterlijk met een andere bekende van de eigenaar rondjes in sportbroekje en tanktop zonder helm voor de gym gereden. :roflol:

Overweeg serieus om m te kopen, dus wellicht toch wel een naked in plaats van kantoorpikkies-BMW.
IMG_20210902_200128.jpg

Lekker man naked bikes. Als je dan 200+ rijdt en je half je motor wordt afgeblazen voel je dat je leeft.

• #133.259
Hier is de AH tegen de grond gegaan en een Lidl voor in de plaats gekomen, want ik woon tussen Tokkies en paupers en Polen. Verder nog een Domino's, snackbar en dat soort tenten. Lidl is het enige wat oke is en er zit een goeie kapper heb ik onlangs ontdekt.
Winkels was te weinig animo voor (winkelcentrum verderop wel).

• #133.260

IMG_20210902_200128.jpg

ook nog zonder rijbewijs!!!

ik ben trots

Terug
Naar boven