- Waardering
- 10.233
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 84kg
Wat een simpele vent die cafetariabaas.![]()
Strijd tegen overgewicht: gemeente wil straks bepalen of je naar McDonald's kunt
Mag de gemeente voor jou bepalen wat jij wel of niet kunt eten? De vier grote gemeentes én Ede vinden dat ze te weinig kunnen doen in de strijd tegen overgewicht. De gemeentes pleiten daarom voor een nieuw wapen in de strijd tegen overgewicht: ze willen juridische mogelijkheden om aanbieders van...www.rtlnieuws.nl
Met de huidige obesitascijfers mag het wel duidelijk zijn dat die varkens niet zelf een keuze kunnen maken. Dat ene kroketje per week is alleen bij zijn snackbar, daar komt nog een macdonalds menu per week, kfc menu, starbucks, dunkin donuts en weet ik veel wat bij.Cafetariahouder Chris Burgers was bij het horen van de plannen van de gemeente Ede niet zo enthousiast. Zijn cafetaria is een familiebedrijf, dat hij acht jaar geleden overnam. Het baart hem zorgen dat hij straks misschien ook zijn zaak moet sluiten, terwijl mensen toch wel zeker zelf in staat zijn om een keuze te maken? "Gezondheid is belangrijk, dat snap ik, maar de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk bij de mensen zelf. Als je het hier weghaalt, gaan mensen het wel drie straten verderop halen. Uiteindelijk eten ze het toch wel."
"Ik bied ook een broodje kaas aan en een schotel met veel groenten, maar de mensen willen uiteindelijk een patatje en een kroket. En één kroketje in de week moet toch kunnen?"
Mogen van mij best minder tentjes zijn. Slaat ook gewoon nergens meer op hoeveel tenten er per km te vinden zijn met dezelfde menu.