XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #135.661
Wat was de eerste diagnose van het ambulancepersoneel?
Je kunt niet meer staan, zitten of lopen maar ze zetten je gewoon thuis af en zoekt het verder maar uit? :gek:
Ja ze zeiden hoogstwaarschijnlijk gewoon spiergerelateerd dus op bed blijven en rusten met wat pijnstillers

Heftig!
Hopelijk is het idd spit, en geen hernia ofzo 🙁
Hopelijk geen uitstraling naar je benen enz?
Ja straalt wel veel uit naar de benen als ik beweeg, zolang ik stil lig valt t mee

Ga zo nogmaals bellen want is inmiddels 21 uur verder en kan niet eens 1sec zitten of ik ga bijna out van de pijn

• #135.662
Ja ze zeiden hoogstwaarschijnlijk gewoon spiergerelateerd dus op bed blijven en rusten met wat pijnstillers

Ja straalt wel veel uit naar de benen als ik beweeg, zolang ik stil lig valt t mee

Ga zo nogmaals bellen want is inmiddels 21 uur verder en kan niet eens 1sec zitten of ik ga bijna out van de pijn
😧
Hoop echt op het beste voor je. Misschien weet @Vonk iets waar je wat aan hebt?

• #135.664
Zal em wel een dm sturen, ambu personeel achtte de kans klein dat het een hernia is aangezien t acuut was maar goed ik heb er geen verstand van
Dat kan ook plots komen. Ik had t snachts. Wilde naar t toilet en bij proberen omhoog te komen om uit bed te gaan ging ik out van de pijn. Kon op slag niets meer. Ben de auto ingetild volgende dag en naar de hap... zeiden ze ook zal wel spieren zijn. Zooi pillen mee wat niets deed. 2 dagen later mri en was een nekhernia. Dus kan wel degelijk acuut... maar hoop echt voor je dat t meevalt.
Sterkte :(

• #135.665
Dat kan ook plots komen. Ik had t snachts. Wilde naar t toilet en bij proberen omhoog te komen om uit bed te gaan ging ik out van de pijn. Kon op slag niets meer. Ben de auto ingetild volgende dag en naar de hap... zeiden ze ook zal wel spieren zijn. Zooi pillen mee wat niets deed. 2 dagen later mri en was een nekhernia. Dus kan wel degelijk acuut... maar hoop echt voor je dat t meevalt.
Sterkte :(
Dokterswacht komt straks nog een keer onderzoeken, kijken wat ze dit keer zeggen. Laat ze even extra goed onderzoeken

• #135.666
Hmm ook wat meegemaakt ..

Gister met ambu op een brancard naar huis gebracht vanuit de gym…

Tijdens een setje bent over row voelde/hoorde ik een krak in mijn onderrug, viel in elkaar op de grond en sindsdien kan ik niet meer lopen, staan of zitten. Verga van de pijn.

Hoe krijg je t voor elkaar :o

Beetje op internet gekeken maar denk dat het spit is oid.
Holy shit... hoop niet dat je hetzelfde hebt als ik. Ga dan niet langer dan een paar dagen aan de mega pijnstillers. En na 2 dagen rust gewoon erdoorheen bewegen. De oplossing is dan gelukkig bodybuilding :p. Ja klinkt wel als een acute hernia... sorrie. Succes hey!

• #135.668
Hmm ook wat meegemaakt ..

Gister met ambu op een brancard naar huis gebracht vanuit de gym…

Tijdens een setje bent over row voelde/hoorde ik een krak in mijn onderrug, viel in elkaar op de grond en sindsdien kan ik niet meer lopen, staan of zitten. Verga van de pijn.

Hoe krijg je t voor elkaar :o

Beetje op internet gekeken maar denk dat het spit is oid.
t*ring man sterkte heb ook zoiets gehad. Had er wel een jaar last van

• #135.669
Zal em wel een dm sturen, ambu personeel achtte de kans klein dat het een hernia is aangezien t acuut was maar goed ik heb er geen verstand van

Is je uitstraling symmetrisch of asymmetrisch. Doorgaans is uitstraling van een hernia in de rug specifiek behorend bij de zenuw die beklemd zit in de rug. En vaak is het aan 1 kant van het lichaam. Dus bijvoorbeeld uitstraling naar de achterkant of zijkant of binnenkant van je been. Afhankelijk van welke plek in de rug, is je uitstraling dus erg plaatselijk en wordt vaak erger door bepaalde houding(en). Ik had maar 1 hele onhandige houding waarin de pijn te doen was, half liggend op de zij.

Sterkte in elk geval, hopelijk valt het mee. Overigens is spit een hele andere pijn dan de uitstralingspijn veroorzaakt door een beklemde zenuw. Die laatste vergeet je nooit meer in elk geval.

• #135.670
😩
IMG-20220227-WA0069.jpeg

• #135.671
Zelf nog heel ?

• #135.674
Is je uitstraling symmetrisch of asymmetrisch. Doorgaans is uitstraling van een hernia in de rug specifiek behorend bij de zenuw die beklemd zit in de rug. En vaak is het aan 1 kant van het lichaam. Dus bijvoorbeeld uitstraling naar de achterkant of zijkant of binnenkant van je been. Afhankelijk van welke plek in de rug, is je uitstraling dus erg plaatselijk en wordt vaak erger door bepaalde houding(en). Ik had maar 1 hele onhandige houding waarin de pijn te doen was, half liggend op de zij.

Sterkte in elk geval, hopelijk valt het mee. Overigens is spit een hele andere pijn dan de uitstralingspijn veroorzaakt door een beklemde zenuw. Die laatste vergeet je nooit meer in elk geval.
Is symmetrisch, net nog een onderzoek gehad en een neuroloog telefonisch mee laten luisteren. Gaan wel echt uit van spit, moet proberen zoveel mogelijk te bewegen waar dat lukt. Probleem is dus dat dat nu niet gaat dus heb een valium injectie gekregen om de spieren te laten ontspannen en daarna 3x daags valium tabletten. Tintelingen komen voort uit een beknelling ergens maar omdat ik geen uitval heb van gevoel/ ledematen zou dat geen reden tot zorg zijn. Zou vanzelf over moeten gaan naarmate de spieren weer sterker zijn etc.

Hopen dat ik vandaag morgen weer zelfstandig wat kan lopen, dan vind ik de pijn tot daar aan toe

• #135.675
Ik denk wel dat kernwapens miljoenen levens hebben bespaard.

Alleen de kans blijf dat het elke dag die miljoenen levens in een keer terug kan pakken.

Soort deal met de duivel eigenlijk.

• #135.678
Vingers tussen perscontainer💪 zijn dik, blauw en 1 knikt botje binnenin als ik beweeg.

Zal wel gebroken zijn. Hoppa

Bijlagen

• 20220301_110429.jpg
    20220301_110429.jpg
    217,7 KB · Weergaven: 68
  • #135.679
Vingers tussen perscontainer💪 zijn dik, blauw en 1 knikt botje binnenin als ik beweeg.

Zal wel gebroken zijn. Hoppa
Is ook veel te gevaarlijk werk dat hè... En nu?

Heb ooit achter de deur van de laadruimte gestaan toen ie wind pakte, ding vloog echt kei hard in m'n gezicht :roflol:
Heel m'n gezicht paars voor minstens 1,5 week.

Dit idee maar dan minder heftig:

• #135.680
Terug
Naar boven