Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #135.761
Alles met carbs loopt sws niet lekker op e10

Moderne auto's en motoren doen het ook minder goed.
Mijn auto is helemaal niet zo oud, 15 jaar ToV 11 jaar gemiddeld in NL.

Het probleem is dat 95 E5 wel geschikt was voor bijna alle voertuigen, en 95 E10 niet meer.

Sportieve auto's, auto's met oudere brandstrofsystemen, carburateurs, getunede auto's en auto's die onder verzwaarde omstandigheden rijden moeten allemaal E10 mijden.

En er wordt ook helemaal niet gepraat over het feit dat het dus 2.5 tot 5% minder energie heeft maar de prijs nooit in aangepast. De overstap op E10 is effectief 2.5% extra belasting op brandstof voor mensen die E10 kunnen tanken en 5% voor mensen die dat niet kunnen.
Die motor (Triumph 600cc 4 cylinder bj 2004) waarbij de choke en het stationair lopen volledig uitviel, had injectie. Wynns injectorreiniger en een tank benzine met superhoog octaangetal van Firezone loste dat op; weet dus niet wat de bijdrage van elk middel was. Mijn 2012 Speed Triple bj 2012 krijgt ook kuren met E10, die slaat af bij afremmen met gas dicht.

• #135.762
Die motor (Triumph 600cc 4 cylinder bj 2004) waarbij de choke en het stationair lopen volledig uitviel, had injectie. Wynns injectorreiniger en een tank benzine met superhoog octaangetal van Firezone loste dat op; weet dus niet wat de bijdrage van elk middel was. Mijn 2012 Speed Triple bj 2012 krijgt ook kuren met E10, die slaat af bij afremmen met gas dicht.
Een speed triple moet niet in de buurt van E10 komen, performance blokken lopen er gewoon kut op. Plus meer slijtage en minder vermogen.

• #135.763
Alles met carbs loopt sws niet lekker op e10

Moderne auto's en motoren doen het ook minder goed.
Mijn auto is helemaal niet zo oud, 15 jaar ToV 11 jaar gemiddeld in NL.

Het probleem is dat 95 E5 wel geschikt was voor bijna alle voertuigen, en 95 E10 niet meer.

Sportieve auto's, auto's met oudere brandstrofsystemen, carburateurs, getunede auto's en auto's die onder verzwaarde omstandigheden rijden moeten allemaal E10 mijden.

En er wordt ook helemaal niet gepraat over het feit dat het dus 2.5 tot 5% minder energie heeft maar de prijs nooit in aangepast. De overstap op E10 is effectief 2.5% extra belasting op brandstof voor mensen die E10 kunnen tanken en 5% voor mensen die dat niet kunnen.
Eigenlijk hetzelfde als dat sigaretten niet duurder werden, maar er minder in een pakje zaten.

• #135.764
  • #135.765
Ik ken de theorie, maar kan geen verschil meten. Ik rij veel (20k km per jaar) en tank soms noodgedwongen E10. Tussen zomer en winter zit met 2km per liter een duidelijk verschil (1 op 18 en 1 op 16) en E10/E5 heeft zoveel minder invloed op het verbruik dat dat niet opvalt.
De theorie is veel lastiger dan vaak wordt verteld. Ethanol heeft zelf een octaangetal van 100, maar lage concentraties ethanol hebben een nog sterker octaangetal verhogende werking waardoor Euro 95 E10 kwa samenstelling naast de ethanolfractie best veel kan afwijken van de oude Euro 95.

• #135.766
20220302_180428.jpg

• #135.770
  • #135.771
Thanks :(. Mag het nu weer zelf op smaak brengen met cacao en zoetstof, maar dat lukt mij nooit lekker te maken. De choco whey is perfect, dit is een hoop ellende voor de komende 2,5 maanden.
Ik heb ook minstens 1 jaar unflavoured whey gepakt omdat ik er toentertijd heilig van overtuigd was dat toevoegingen super slecht voor je waren.
Was zoooo smerig iedere ochtend. Na een tijdje wel enigszins gewend aan geraakt maar het blijft echt smerig.

Kun je niet ruilen?

• #135.774
  • #135.775
Heb ik ook liggen. Maar een paar druppels chocolade flavourdrops, 2 tabletjes stevia en een beetje cacao was alsnog vele malen slechter dan de gewone chocowhey. Is niet de eerste keer dat ik flavourless heb besteld.. :D

• #135.776
Neutrale whey mixen met Optimel drinkyoghurt of gewone Optimel yoghurt en fruit? Dan zal het wel redelijk te haggelen zijn toch? :roflol:

• #135.777
Heb ik ook liggen. Maar een paar druppels chocolade flavourdrops, 2 tabletjes stevia en een beetje cacao was alsnog vele malen slechter dan de gewone chocowhey. Is niet de eerste keer dat ik flavourless heb besteld.. :D
Waarom blijf je dan flavourless whey bestellen als je het niet lekker vind?

Terug
Naar boven