MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #137.122
Denk je? Mijn opa en oma woonden op het platteland genoeg ruimte 🤣
Tijd is het kostbaarste bezit.

Als je dan kijkt hoeveel uur je in je oogst moet steken is het alsnog duur. Maar het is een leuke hobby. Zeer ontspannend. Maar als je een moestuin neemt om geld te besparen dan snap je het niet helemaal.

• #137.123
Vroeger was er overal ruimte genoeg.
Maar voor iedereen die niet op een boerderij woont, praktisch iedereen in de randstad, is een moestuintje nemen gewoon achterlijk duur.

Een dure hobby... een overbodige luxe? ;)
Og ja jij bent zo'n randstad mannetje. Ja daar is inderdaad alles 4x duurder 🤣

Overbodige luxe afgekeurd dus

• #137.125
Tijd is het kostbaarste bezit.

Als je dan kijkt hoeveel uur je in je oogst moet steken is het alsnog duur. Maar het is een leuke hobby. Zeer ontspannend. Maar als je een moestuin neemt om geld te besparen dan snap je het niet helemaal.
Je zou zelf redelijk wat kunnen oogsten lijkt mij. En samen met andere mensen je oogst delen/ruilen.

• #137.127
Je zou zelf redelijk wat kunnen oogsten lijkt mij. En samen met andere mensen je oogst delen/ruilen.
Wat wel zou kunnen is dat 1 iemand dit doet op grote schaal, en dat 1 iemand dan een winkel heeft voor distributie, en waar wij dan kunnen ruilen voor dat eten. Zou handig zijn als we dan een universeel betaalmiddel ofzo zouden gebruiken.

• #137.128
Ja daarvoor werken veel mensen nu ook ja 🤷‍♂️

Neem jij een pre paid voor 5€ pm
Eigen moestuin?
Weinig luxe?
Geen tv/internet
Auto weg
Als je het niet kan betalen moet je het niet kopen, simpel.

Mobiel 30€ x2 plus kid(s) kan ook 50PM pp zijn
Spotify 13€
videoland 11€
Netflix 16€
Ziggo 55€ kan ook nog duurder + voetbal pakket
+ F1 + movies +
Sportschool 30€ reken ik 2 personen op 1 pasje
Mobiel is bij ons €42,50 voor 2 personen
Tidal €10
Disney+ €7,50
Netflix €8
Ziggo €66,50
Sportschool, overbodig als het je alleen te doen is om fit te blijven.

Totaal €134,50, is toch al €50 goedkoper per maand en als het moet kan er zo nog
€25 vanaf voor muziek, series en films.

Maar dat zijn voor velen de kosten niet onze grootste kostenpost de laatste jaren was kinderopvang, daar ging meer naar toe dan naar mijn hypotheek. En dat is nu ongeveer gelijk voor 2 kinderen 2 maal per week 6 uur buitenschoolse opvang.

Laatst bewerkt:
  • #137.129
  • #137.131
Als je heg niet kan betalen moet je het niet kopen, simpel.

Mobiel is bij ons €42,50 voor 2 personen
Tidal €10
Disney+ €7,50
Netflix €8
Ziggo €66,50
Sportschool, overbodig als het je alleen te doen is om fit te blijven.

Totaal €134,50, is toch al €50 goedkoper per maand en als het moet kan er zo nog
€25 vanaf voor muziek, series en films.
Maar ga je wel naar een gym hup plus 30€. Wil je f1tv? Kijk je graag voetbal?
Mobiel is wel netjes voor 2.

Uiteten gaan oja luxe probleem

• #137.136
Die mensen die roepen je moet dankbaar zijn dat alles zo goed geregeld is in nederland zijn dom, want je betaald er toch ook voor?
Dit klopt 100% , je betaald er gewoon de hoofdprijs voor dus verwacht die service ook gewoon.

• #137.137
Maar jullie hebben net een woning gekocht ja?
Klopt, maar is ondertussen ook alweer bijna 2 jaar geleden. Zal de eerste 2-3 jaar ook nog niet zo zijn maar meer vrije ligging voor zelfde geld ergens buiten de randstad zou ik niet erg vinden. Ruime tuin, flinke wietplant erin zonder dat buren klagen over de geur enzo, heerlijk lijkt me dat.
Weet je hoeveel meer die nu al weer waard is?
Ruim een ton als ik zo in de woonwijk rondkijk wat er nu allemaal weggaat :o

• #137.139
Klopt, maar is ondertussen ook alweer bijna 2 jaar geleden. Zal de eerste 2-3 jaar ook nog niet zo zijn maar meer vrije ligging voor zelfde geld ergens buiten de randstad zou ik niet erg vinden. Ruime tuin, flinke wietplant erin zonder dat buren klagen over de geur enzo, heerlijk lijkt me dat.
Te ver van de bewoonde wereld is ook niet als met een kind.

Terug
Naar boven