AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #148.901
Thnx voor de reacties. En de perspectieven van buitenaf helpen enorm. Vooral omdat ik weet dat mijn brein na een break up idealiseert en gekke sprongen maakt. Malen over de goede shit en herrineringen en dan even de vervelende dingen vergeten. Moet weer wennen aan het leven in mijn eentje. Vooral een totaal gebrek aan een support netwerk, maar mschn heeft dat me wel te lang aan de relatie gevonden.soort angst voor eenzaamheid. Wat als een Paal boven water staat is dat het gwn niet Lekker meer liep

Bij haar kreeg ik het gevoel weer echt een familie te hebben omdat haar familie mij totaal op nam . Iets wat ik niet heb in mijn leven. Met hoe mijn Vader is voel ik me basically een wees.

Dus ja tough times ahead I guess. Heb wel zin om een reisje te maken binnenkort om mijn monkmode in te lassen. Ben momenteel ook wel toe om hem ff ertussenuit te knijpen weg uit nederland.

• #148.902
Thnx voor de reacties. En de perspectieven van buitenaf helpen enorm. Vooral omdat ik weet dat mijn brein na een break up idealiseert en gekke sprongen maakt. Malen over de goede shit en herrineringen en dan even de vervelende dingen vergeten. Moet weer wennen aan het leven in mijn eentje. Vooral een totaal gebrek aan een support netwerk, maar mschn heeft dat me wel te lang aan de relatie gevonden.soort angst voor eenzaamheid. Wat als een Paal boven water staat is dat het gwn niet Lekker meer liep

Bij haar kreeg ik het gevoel weer echt een familie te hebben omdat haar familie mij totaal op nam . Iets wat ik niet heb in mijn leven. Met hoe mijn Vader is voel ik me basically een wees.

Dus ja tough times ahead I guess. Heb wel zin om een reisje te maken binnenkort om mijn monkmode in te lassen. Ben momenteel ook wel toe om hem ff ertussenuit te knijpen weg uit nederland.
Ik ken je (ex)vriendin niet, en ook niet wat zich voor vandaag heeft afgespeeld dus onderstaande is maar een reactie op wat ik hier lees..

Ik wil nog wel als nuance toevoegen dat als een ander gevoelsmatig de bal bij jou neerlegt, dat niet per definitie komt omdat het de ander niet uitmaakt.
Gezien ze aan de antidepressiva zit en met trauma's kampt, kan het zomaar zijn dat ze een vermijdende persoonlijkheidsstoornis heeft ontwikkeld en dus afwachtender is.
Uiteraard kan ik dit niet stellen, omdat ik haar en de situatie niet ken, maar veel mensen met depressies kampen ook met persoonlijkheidsstoornissen waarvan eerder genoemde vaak voorkomt.
De context is verder wel behoorlijk beknopt, dus vind ik het ook moeilijk om er wat meer van te zeggen, naast dat ik 't goed vind dat je dit toch deelt :).

Ik sluit mezelf een beetje aan bij @K82. Als ik je reacties lees, lijkt het alsof jij er zelf ook nog niet helemaal uit bent.
Je bent zeker geen eikel; uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Als je merkt dat je er aan onderdoor gaat en de balans zoek is, vind ik het knap dat je de knoop hebt kunnen doorhakken.

Alleen, als deze periode relatief kort is en je wel potentie ziet om gelukkig samen te zijn, zou het zonde zijn om in dit stadium de handdoek in de ring te gooien.
Ik kan je namelijk (zo goed als) garanderen dat je in elke toekomstige relatie ook minimaal één keer in een situatie als deze terecht gaat komen.
Dat hoort gewoon bij het leven; in bijna elke relatie komt er een punt dat het even een tijdje niet meer lekker loopt. Soms heeft de een het ook niet in zich om volledig voor een relatie te gaan.
Het is dus niet altijd 50/50 qua inspanning, maar schommelt (tot zekere hoogte) altijd een beetje heen en weer naar iemands kunnen.

• #148.903
Nou ik kom net terug van de 'talk'. Ze wou weten wat ik heb gedaan Enzo en wat het mij heeft opgeleverd om even geen contact te hebben. Ik gaf gwn aan dat ik verder bezig Ben met mijn carriere en heb nagedacht dat ik die afstand verschrikkelijk vind en liever hete vuren gwn direct aanpak. En dat dit voor mij een no go is.

Zelf geeft ze aan dat ze de ruimte ook heeft genomen omdat haar emoties alle kanten op gaan. Vervolgens wou ze bespreken hoe nu verder. En ik zag daar het Antwoord niet op. Beiden steken laten vallen en als we elkaar maar op de huid zitten werkt het niet meer. Vervolgens legt ze de bal bij mij neer. Dus ik neem het voortouw en heb besloten er een punt achter te zetten. Al heb ik het gevoel dat ze zelf Al een voetje buiten de deur heeft gezet. Het leek echt alsof ze zelf geen beslissing durft te nemen hierin.

Maar nu komt het , en ik voel me even super slecht hierdoor. Dat een break up mij het beste lijkt betekent niet dat ik niet om haar geef. Maar ze zit middenin in een afbouw antidepressiva en ze struggled enorm met haar traumas. En ik maak me zorgen om haar mentale gemoedstoestand. Ik keek in haar ogen en ik zie hoe gebroken ze is. Nu Ben ik de fcking eikel die haar niet steunt door deze periode en haar laat vallen. Ff zonder vervelende reacties wat is het beste om te doen. Oprecht denk ik dat ze onmiddelijk hulp nodig heeft. Ik voel me enorm schuldig en echt een rotzak dat ik haar nu opzadel met deze breuk. Ze heeft weleens passief gedachten over zelfdoding uitgesproken.
Je kan toch uit elkaar gaan en haar in deze lastige periode helpen. Dat maakt je dan gelijk een held.

• #148.904
  • #148.907
Screenshot_20240412-195744.jpg

Nou uit fatsoen dus even familie benaderd of ze haar kunnen opvangen vanwege haar gemoedstoestand. Maar familie ook boos. Maar is prima ik neem mijn verantwoordelijkheid en Ben boeman.

Daarbij vermelden dat dit niet even situationeel is maar er wel vaker een soort patroon ontstond van aantrekken afstoten.

Vaak begint ze een discussie ontstaat er een vuurtje. Neemt ze afstand en gaat op complete stilte. En dan achteraf krijg ik de blame dat ik haar in de steek laat. Dit is eigenlijk een patroon wat in dit laatste jaar steeds meer naar voren kwam. Ook was ik dan bijv. Bezig met werk of andere dingen en Dan constant appen/bellen. Was ik dan even druk onstond er ook vaak een conflict. Hoe Langer je hierover nadenkt hoe meer signalen er waren. Tevergeefs ook uitgesproken hoe dit voor mij was maar Dan zei ze ook weleens dat ik een "slachtofferrol" aannam.

Ik heb van deze meid gehouden als geen Ander dat weet ik. Het is klaar om mezelf te straffen , ik weet hoe ik altijd voor haar klaar stond.

• #148.909
Gezien ze aan de antidepressiva zit en met trauma's kampt, kan het zomaar zijn dat ze een vermijdende persoonlijkheidsstoornis heeft ontwikkeld en dus afwachtender is.
Uiteraard kan ik dit niet stellen, omdat ik haar en de situatie niet ken, maar veel mensen met depressies kampen ook met persoonlijkheidsstoornissen waarvan eerder genoemde vaak voorkomt.

Dit is haar diagnostiek. En overduidelijk ook. Maar oprecht ik kan het niet meer , ik merk eigenlijk nu pas hoe op ik Ben van het geheel. Ik denk als ik zo was doorgegaan in combinatie met een nieuwe baan ik in een burn out zou geraken.

Ik kan niet vanwege een schuldgevoel bij haar blijven, dan Ben je pas een eikel. Uit elkaar en ik hoop dat ze een weg vind en een mooie leven heeft ondanks alle narigheid. En uiteraard ook een partner die voor haar kan zorgen.

Voor iedereen die naasten heeft met psychische problematiek wens jullie allemaal het beste en ook wat rust voor jezelf af en toe. 🌹🌹

Laatst bewerkt:
  • #148.914

Dit is haar diagnostiek. En overduidelijk ook. Maar oprecht ik kan het niet meer , ik merk eigenlijk nu pas hoe op ik Ben van het geheel. Ik denk als ik zo was doorgegaan in combinatie met een nieuwe baan ik in een burn out zou geraken.

Ik kan niet vanwege een schuldgevoel bij haar blijven, dan Ben je pas een eikel. Uit elkaar en ik hoop dat ze een weg vind en een mooie leven heeft ondanks alle narigheid. En uiteraard ook een partner die voor haar kan zorgen.

Voor iedereen die naasten heeft met psychische problematiek wens jullie allemaal het beste en ook wat rust voor jezelf af en toe. 🌹🌹
Sterkte.
Ook al is t moeilijk...het moeilijkste is om dan toch ook voor jezelf te kiezen. Je wil uiteraard t beste voor beiden. Maar daarbij moet je jezelf niet wegcijferen.
T leven is soms niet eerlijk. Maar wees altijd eerlijk en trouw aan jezelf.
Hou je taai! ❤️

• Heart
Waarderingen: K82
  • #148.915
Tsja @royboyiron, niemand kent haar hier en dus weet niemand behalve jijzelf hoe serieus je zoiets moet nemen.
Zoals ik het lees is het vooralsnog bij blikken gebleven en zijn er geen zelfmoordgedachtes uitgesproken, althans niet op het moment? Maar laat jezelf alsjeblieft geen schuldgevoel aanpraten zeg. Zij deed toch de silent treatment, zij wilde de tijdelijke break. Een logisch gevolg daarvan kan zijn dat het dan helemaal stopt. Kijk uit dat je niet emotioneel gechanteerd wordt hierzo. Jij bent precies zo belangrijk als zij in een relatie en kunt niet alleen maar bij haar blijven omdat ze anders zichzelf iets dreigt aan te doen.
Nogmaals, jij kent haar, wij niet. Is er verder geen sociaal vangnet voor haar? Mensen waar je dit mee kan bespreken?

Sluit ik me volledig bij aan.
Ik weet perfect wat je meemaakt, zit ook aan de chillpillen (wrs voor het leven) en heb een 19-jaar huwelijk met een narcistisch mens beëindigd waar ik nog steeds issues mee heb.

Hierboven werd ook aangehaald dat jij niet verantwoordelijk bent voor haar, en geloof me, kies voor jezelf en laat je niet foppen.
Of je zit hier binnen enkele jaren te kniezen zoals mezelf.

Je kan er nog steeds zijn voor haar als en wanneer je wil, maar laat je niet meesleuren, mijn meisje is hier ook nog steeds voor me en doet alles wat ze kan voor me in mijn depressief bestaan, maar als ze het effe genoeg vindt is dat helemaal ok voor me en moet ze maar effe wat leuks doen ofzo.

Het is niet omdat je depressief en al bent dat je dit niet kan begrijpen.

Akkoord, een relatie dat in een depressie wegvalt is niet leuk, maar wees eerlijk, wanneer is het dat wel?

Wees er voor haar, maar wees er vooral voor jezelf en ken je grenzen en maak ze kenbaar.

• #148.916
Screenshot_20240412-195744.jpg

Nou uit fatsoen dus even familie benaderd of ze haar kunnen opvangen vanwege haar gemoedstoestand. Maar familie ook boos. Maar is prima ik neem mijn verantwoordelijkheid en Ben boeman.

Daarbij vermelden dat dit niet even situationeel is maar er wel vaker een soort patroon ontstond van aantrekken afstoten.

Vaak begint ze een discussie ontstaat er een vuurtje. Neemt ze afstand en gaat op complete stilte. En dan achteraf krijg ik de blame dat ik haar in de steek laat. Dit is eigenlijk een patroon wat in dit laatste jaar steeds meer naar voren kwam. Ook was ik dan bijv. Bezig met werk of andere dingen en Dan constant appen/bellen. Was ik dan even druk onstond er ook vaak een conflict. Hoe Langer je hierover nadenkt hoe meer signalen er waren. Tevergeefs ook uitgesproken hoe dit voor mij was maar Dan zei ze ook weleens dat ik een "slachtofferrol" aannam.

Ik heb van deze meid gehouden als geen Ander dat weet ik. Het is klaar om mezelf te straffen , ik weet hoe ik altijd voor haar klaar stond.

Dit is pure emotionele manipulatie man….

Wou nog zeggen uit de posts voor deze of er een mogelijkheid was om nog eventueel contact met de familie te behouden en zo nog onrechtstreekse band te hebben, maar als ik lees dat die ook boos zijn….

Kennen ze jouw kant van het verhaal of alleen die van haar?

Toen ik met de hex uiteen ging heeft mijn hele familie me laten vallen gelijk ne baksteen net omdat ze me niet willen horen. Ben sindsdien ook helemaal alleen.
Hoor of zie ook helemaal niemand meer.

Maar heb er dan ook geen verdere issues meer bijgekregen door die mensen

• #148.917
Dit is pure emotionele manipulatie man….

Wou nog zeggen uit de posts voor deze of er een mogelijkheid was om nog eventueel contact met de familie te behouden en zo nog onrechtstreekse band te hebben, maar als ik lees dat die ook boos zijn….

Kennen ze jouw kant van het verhaal of alleen die van haar?

Toen ik met de hex uiteen ging heeft mijn hele familie me laten vallen gelijk ne baksteen net omdat ze me niet willen horen. Ben sindsdien ook helemaal alleen.
Hoor of zie ook helemaal niemand meer.

Maar heb er dan ook geen verdere issues meer bijgekregen door die mensen
Best heftig dat jouw eigen familie je laat vallen.

• #148.918
Best heftig dat jouw eigen familie je laat vallen.
Ja idd, mijn eigen moeder heeft me zelf samen met de hex, in bijzijn van mijn kids, die dag uit mijn eigen huis gezet…(hex beweerde dat ik ze gewurgd had…) moet je weten, hex is 1m50 en 60 kg, ik 1m80 en 130….. als ik ze wurg dan vertelt ze het niet meer na…

Was dan ook de dag dat mijn moeder en al wat volgde stierf in mijn ogen.

Dat jaar dat volgde had ik trouwens 4 valse aanklachten intrafamiliaal geweld gekregen van haar…

Bij de laatste had ze een foutje gemaakt, aangifte gedaan 2 dagen voor we naar de rechtbank moesten…. Toen ik even mocht spreken heb ik vriendelijk gevraagd aan de rechter (vrouwelijk) om even de tegenpartij goed te bekijken en te oordelen of zo een vrouwtje dat twee dagen geleden gewurgd en geslagen zou zijn geweest door mij (volgens de aanklacht) er zo zou bijzitten zoals de hex erbij zat…

Kreeg volmondig gelijk.

Sindsdien geen enkele aanklacht meer en alle 4 andere ook geseponeerd maar toch zit je er mee….

• Like
Waarderingen: K82
  • #148.919
Ja idd, mijn eigen moeder heeft me zelf samen met de hex, in bijzijn van mijn kids, die dag uit mijn eigen huis gezet…(hex beweerde dat ik ze gewurgd had…) moet je weten, hex is 1m50 en 60 kg, ik 1m80 en 130….. als ik ze wurg dan vertelt ze het niet meer na…

Was dan ook de dag dat mijn moeder en al wat volgde stierf in mijn ogen.

Dat jaar dat volgde had ik trouwens 4 valse aanklachten intrafamiliaal geweld gekregen van haar…

Bij de laatste had ze een foutje gemaakt, aangifte gedaan 2 dagen voor we naar de rechtbank moesten…. Toen ik even mocht spreken heb ik vriendelijk gevraagd aan de rechter (vrouwelijk) om even de tegenpartij goed te bekijken en te oordelen of zo een vrouwtje dat twee dagen geleden gewurgd en geslagen zou zijn geweest door mij (volgens de aanklacht) er zo zou bijzitten zoals de hex erbij zat…

Kreeg volmondig gelijk.

Sindsdien geen enkele aanklacht meer en alle 4 andere ook geseponeerd maar toch zit je er mee….
Wauw.... Sorry dat ik wauw zeg maar dit is er eentje waar mij de mond van verbazing openklapt.

Is er dan niemand in jouw omgeving die wel achter je staat? Best een trieste situatie man.

• #148.920
Ik Ben hier niet om een held uit te hangen. Ik wil de beste toekomst voor haar en mijzelf.
Vind dat je het super netjes hebt afgedaan. Kies voor je eigen geluk een ander kan het je niet brengen. Een maat van me heeft ook zon wijf wat niet spoort en daadwerkelijk met zelfmoord dreigt als ze haar zin niet krijgt of hij probeert het uit te maken. Roepen al jaren dat hij er bij weg moet gaan en dat ze hem emotioneel mishandeld. Helaas is het zo'n slappe lul dat hij er niet bij weg gaat.

Terug
Naar boven