Fcking zuur😔 hopelijk win je de rechtzaak! Wil je delen waar het over gaat?
Mijn vader scheidt van zijn ex omdat zij nooit wilt gaan werken en alleen maar geld opdoet.
Ex gaat na scheiding naar rechtbank en wint rechtzaak. Het ging om zo een hoog bedrag dat hij zijn woning toen te koop moest zetten.
Mijn vader gaat naar notaris A en zegt : je kunt de woning niet weg schenken aan je kinderen, je kunt wel de blote eigendom verkopen aan 140.000€.
Natuurlijk willen ik en mijn 2 broers dat niet doen, omdat we allemaal liever alleen wouden gaan wonen. En ik wist ook niet goed wat ik er moest van denken.
Toen ik de documenten zag van de beslagname van de deurwaarder, vond ik dat veel erger en heb ik op het laaste moment de blote eigendom nog kunnen kopen. De rente stond toen toch laag.
Mijn vader heeft een nieuwe vriendin ondertussen en ik krijg er nog een halfbroertje erbij.
Samen gingen we naar Notaris B om de blote eigendom te kopen, de bank had ons daar naartoe gestuurd. Blote eigendom wordt verkocht voor 170.000€. Er wordt eerst nog een aangetekende brief opgestuurd naar de beslagrechter om een bod te doen op de woning.
Notaris B zegt dat ik later niemand geen geld van de woning moet terug betalen, omdat de woning in beslag genomen was en deze kun je dan niet weg schenken.
3 jaar later sterft mijn vader aan kanker onverwachts.
Mijn broer gaat naar notaris A, en notaris A zegt die woning is te laag verkocht dat is een schenking geweest. Terwijl notaris A zei dat je de woning niet kon weg schenken 6 jaar geleden.
De moeder van mijn stiefbroer gaat naar een notaris C en zegt hetzelfde als notaris A
Notaris B zegt een woning die in beslag genomen is kun je niet weg schenken en niemand buiten mij heeft recht op de woning, en je moet niemand uitbetalen.
Blijkbaar moet nu alles terug voor de rechtbank komen om te kijken als het wel of geen schenking geweest is. Terwijl de wet zegt dat een woning die in beslag genomen is niet kunt weg schenken.
En dan zijn ze verbaast dat er iemand gelijk Jurgen Konings rondloopt.