XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #152.641
Wel eens voorzichtig geprobeerd een gesprek mee te voeren hierover? Met hem of haar of beiden?
Ik zou niet weten hoe? Ik ben die rare die stug hallo blijft zeggen, terwijl dat hier al niet vanzelfsprekend is.
Ik weet ook niet of zij er wat aan kan doen, ze lijkt wel overspannen oid. Hoe zou jij dat doen?

• #152.642
Ik zou niet weten hoe? Ik ben die rare die stug hallo blijft zeggen, terwijl dat hier al niet vanzelfsprekend is.
Ik weet ook niet of zij er wat aan kan doen, ze lijkt wel overspannen oid. Hoe zou jij dat doen?
Het moet denk ik ook bij je passen om er iets over te zeggen.

• #152.643
"Hey hoe is het met je?"

(als je haar tegenkomt)

• #152.644
Het moet denk ik ook bij je passen om er iets over te zeggen.
Ja, lijkt mij een gevoelig onderwerp. Ik heb een hoekhuisje, mijn tuin, de tuin van andere buren en haar tuin zit er nog tussen. En toch hoor ik d'r flink krijsen (vrouw heeft ook gewoon wel echt een hele schelle stem).

"Hey hoe is het met je?"

(als je haar tegenkomt)
Lol. Ik weet het niet hoor. Hij was aan het bbqen, ik kwam aan fietsen. Ik zei, 'ruikt lekker buurman' en hij werd helemaal ongemakkelijk :roflol:
Ik zeg hoi, en met veel moeite zeggen ze wat terug. Zo'n sociale wijk is dit niet

• #152.648
Als je haar gaat corrigeren over de kinderen zal ze zich toch wel aangevallen voelen. Want blijkbaar voelt ze al onmacht en lukt het niet. Dan nog even terechte kritiek erover krijgen zal ze niet kunnen waarderen. Maar goed niks doen is ook lastig.

Schreeuwen helpt vrijwel nooit tegen kinderen en ja iedere ouder doet het bijna wel eens.

Leuk voorbeeld vindt ik altijd als je ouders hoort schreeuwen dat kind niet mag schreeuwen🤷‍♂️

Succes altijd kut situaties met geluidsoverlast van buren.

• #152.649
Dan mag jij, als biologie leraar, mij gaan uitleggen hoe dit dan werkt.

Is dat bio-logisch?

:trollface:
Ben natuurlijk geen leraar en ook als onderzoeker aan de universiteit had ik een contract om geen les te hoeven geven - en als ze me dan toch vroegen om studenten te begeleiden en die dan meteen afhaakten en alleen voor een voldoende zegden te willen gaan als ik vroeg of ze wilden weten 'hoe het werkelijk in elkaar zat', wist ik weer waarom. Maar het antwoord is indoctrinatie met verzonnen onzin.

Laatst bewerkt:
  • Bicep
Waarderingen: K82
  • #152.650
Schreeuwen helpt vrijwel nooit tegen kinderen en ja iedere ouder doet het bijna wel eens.
Ja maar niet ongeveer iedere twee uur. Is ook vaste prik rond etenstijd en om half 9, want blijkbaar gaat dat knulletje dan naar bed. Goed. Zij zal wel rustiger worden als dat ventje naar school mag :)

• #152.651
Het is ingewikkeld natuurlijk en ik weet ook niet in hoeverre het echt zorgelijk is voor dat kind maar schreeuwen tegen een driejarige (of überhaupt tegen een kind) is niet goed. Er zijn natuurlijk duizenden voordeuren waarachter allerlei kleiner en groter leed schuil gaat en het is wellicht ook niet jouw zaak verder maar ik denk dat ik toch eens op een aanvankelijk wat luchtige manier zou proberen hier wat van te zeggen. Of, afhankelijk van hoe de band is, misschien gewoon helder aangeven dat je geluidsoverlast ervaart door het geschreeuw en dat dat moet stoppen. Dat kind wordt ouder en gaat nog wel harder terug schreeuwen. En van schreeuwen is de stap naar slaan en schoppen een kleine.

• #152.652
Het is ingewikkeld natuurlijk en ik weet ook niet in hoeverre het echt zorgelijk is voor dat kind maar schreeuwen tegen een driejarige (of überhaupt tegen een kind) is niet goed. Er zijn natuurlijk duizenden voordeuren waarachter allerlei kleiner en groter leed schuil gaat en het is wellicht ook niet jouw zaak verder maar ik denk dat ik toch eens op een aanvankelijk wat luchtige manier zou proberen hier wat van te zeggen. Of, afhankelijk van hoe de band is, misschien gewoon helder aangeven dat je geluidsoverlast ervaart door het geschreeuw en dat dat moet stoppen. Dat kind wordt ouder en gaat nog wel harder terug schreeuwen. En van schreeuwen is de stap naar slaan en schoppen een kleine.
Ja slaan doet hij al naar andere buurtkindjes. Dan slaat hij een ander jochie, dat jochie slaat terug, hij begint te huilen en zij komt er aangesneld om hem te 'redden'. Ik weet niet wat er achter schuil gaat, maar een gezonde situatie is het in ieder geval niet.
Ik was een stomverbaasd toen ik dat zag. Maar achteraf gezien was dat misschien een mooie situatie geweest om te zeggen dat het niet is zoals het voor haar lijkt.

• Like
Waarderingen: K82
  • #152.653
Ja maar niet ongeveer iedere twee uur. Is ook vaste prik rond etenstijd en om half 9, want blijkbaar gaat dat knulletje dan naar bed. Goed. Zij zal wel rustiger worden als dat ventje naar school mag :)
Half 9 voor kind onder de 4 is best laat. Oververmoeid is geen pretje bij kinderen🤣

Als die van mij uur later gaan dan normaal is het ook alleen maar drama en 100 keer zuchten 🤣

Maar kind wordt gewoon neit opgevoed aan je berichten te lezen. Met beetje pech wordt alleen maar erger voor je :-(

Heb nog wel kamertje te huur :trollface:
Ps: heb je overlast van 4 kinderen🤣

• #152.654
Je kan altijd melding doen bij veiligthuis.nl

• #152.656
Zo liep ik afgelopen zaterdag de airborne wandeltocht, eenmaal weer aangekomen in Oosterbeek zag ik een witte vrouw van dik in de 60 schreeuwen naar een donker kindje van een jaar of drie. STOP MET HUILEN! STOP MET HUILEN! Ik had er eigenlijk iets van moeten zeggen, maar ik ben bang dat het kindje het dan nog zwaarder zou gaan krijgen. Mijn "armchair psychologist" zegt dat deze vrouw zelf geen kinderen kan krijgen, zwaar racistisch is, en dat ze een donker kindje heeft geadopteerd om d'r woede op af te reageren.

• #152.658
Zo liep ik afgelopen zaterdag de airborne wandeltocht, eenmaal weer aangekomen in Oosterbeek zag ik een witte vrouw van dik in de 60 schreeuwen naar een donker kindje van een jaar of drie. STOP MET HUILEN! STOP MET HUILEN! Ik had er eigenlijk iets van moeten zeggen, maar ik ben bang dat het kindje het dan nog zwaarder zou gaan krijgen. Mijn "armchair psychologist" zegt dat deze vrouw zelf geen kinderen kan krijgen, zwaar racistisch is, en dat ze een donker kindje heeft geadopteerd om d'r woede op af te reageren.
Was ze ziek dat ze wit zag?

Terug
Naar boven