MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #152.661
Mijn huis is goed geïsoleerd, mijn ramen zitten dicht, en nog hoor ik die vrouw van schuin hiernaast schreeuwen tegen d'r kind (zoontje van een jaar of 3, die haar compleet onder controle heeft). Heb echt te doen met die arme man die daar woont. Goedzak
Gewoon slaan die koters. En niet zo'n laf vlak handje.

• #152.662
Zo liep ik afgelopen zaterdag de airborne wandeltocht, eenmaal weer aangekomen in Oosterbeek zag ik een witte vrouw van dik in de 60 schreeuwen naar een donker kindje van een jaar of drie. STOP MET HUILEN! STOP MET HUILEN! Ik had er eigenlijk iets van moeten zeggen, maar ik ben bang dat het kindje het dan nog zwaarder zou gaan krijgen. Mijn "armchair psychologist" zegt dat deze vrouw zelf geen kinderen kan krijgen, zwaar racistisch is, en dat ze een donker kindje heeft geadopteerd om d'r woede op af te reageren.
Dat zijn inderdaad 3 tekens (niet 2 en niet 4), dus wetenschappelijk bewezen!

• #152.664
Op zich is janken en zelfs krijsen als een kind naar bed moet niet zo heel zorgwekkend en vrij normaal, peuterpuberteit enzo. Alleen hoe je daar als ouder op reageert bepaalt wel hoe frequent, lang en heftig zo'n aanval is en geeft kinderen ook een idee mee van hoe ze het in het vervolg weer de aandacht kunnen krijgen, positief of negatief.
Ik zou niet meteen naar veilig thuis stappen. Misschien heeft deze moeder wel gewoon een steuntje in de rug nodig of wat andere inzichten. Als ze super defensief en geïrriteerd reageert op een gesprek kun je altijd nog verder kijken als je dat nodig acht.

• Like
Waarderingen: GruX
  • #152.666
Op zich is janken en zelfs krijsen als een kind naar bed moet niet zo heel zorgwekkend en vrij normaal, peuterpuberteit enzo. Alleen hoe je daar als ouder op reageert bepaalt wel hoe frequent, lang en heftig zo'n aanval is en geeft kinderen ook een idee mee van hoe ze het in het vervolg weer de aandacht kunnen krijgen, positief of negatief.
Ik zou niet meteen naar veilig thuis stappen. Misschien heeft deze moeder wel gewoon een steuntje in de rug nodig of wat andere inzichten. Als ze super defensief en geïrriteerd reageert op een gesprek kun je altijd nog verder kijken als je dat nodig acht.
Ik ga kijken hoe ik dat kan doen. Dankjewel

• #152.668
Misschien slaapt die nog overdag.
Iedereen heeft andere ritme. Onze slaapt ook nog overdag en gaat om 19.00 uur na bed. Als ik uur later doe is die hele dag hangerig en moe.

Maar verschilt per kind en iedere ouder doet het anders. Alleen als je merkt dat het kind niet aankan of moe is. Wat bij Gremlin lijkt dan zou ik toch proberen de bedtijd langer te maken. :-)

• #152.669
Het getal 7 zou hierbij een bijzondere betekenis kunnen hebben.

• #152.670
Iedereen heeft andere ritme. Onze slaapt ook nog overdag en gaat om 19.00 uur na bed. Als ik uur later doe is die hele dag hangerig en moe.

Maar verschilt per kind en iedere ouder doet het anders. Alleen als je merkt dat het kind niet aankan of moe is. Wat bij Gremlin lijkt dan zou ik toch proberen de bedtijd langer te maken. :-)
Het gebed wordt meteen verhoord. 18:00 of 20:00 zou uit den boze zijn.

Laatst bewerkt:
  • #152.671

Kind is niet echt het probleem hoor, dat is echt die moeder die overal zo overspannen op reageert

• Like
Waarderingen: GruX
  • #152.672
Ja, lijkt mij een gevoelig onderwerp. Ik heb een hoekhuisje, mijn tuin, de tuin van andere buren en haar tuin zit er nog tussen. En toch hoor ik d'r flink krijsen (vrouw heeft ook gewoon wel echt een hele schelle stem).

Lol. Ik weet het niet hoor. Hij was aan het bbqen, ik kwam aan fietsen. Ik zei, 'ruikt lekker buurman' en hij werd helemaal ongemakkelijk :roflol:
Ik zeg hoi, en met veel moeite zeggen ze wat terug. Zo'n sociale wijk is dit niet
Wauw, dat kan dan inderdaad best wat ongemakkelijke situaties veroorzaken.

Ik ben zelf best open (af en toe brutaal) tegen mensen, als iemand lawaai maakt of schreeuwt en ik zou langs lopen dat ik dan zoiets zeg van "stil eens, er slapen mensen" , wel met een lach...krijg je even een verbaasde blik maar daarna krijg ik vaak wel een levensverhaal aan informatie van de betreffende persoon.

Maar goed, in jou geval kun jij het natuurlijk het beste aanvoelen wanneer iets net niet kan of net wel. Maar als je buurman al ongemakkelijk wordt van een "ruikt lekker buurman!" hoe zou het dan gaan als je vraagt "nou, hoe is het?"

• #152.673
Mijn huis is goed geïsoleerd, mijn ramen zitten dicht, en nog hoor ik die vrouw van schuin hiernaast schreeuwen tegen d'r kind (zoontje van een jaar of 3, die haar compleet onder controle heeft). Heb echt te doen met die arme man die daar woont. Goedzak
Ben je ziek @home?

• #152.674
.

Laatst bewerkt:
  • #152.675
Beterschap
Sick Get Well Soon GIF by WorkplaceBuddy

• #152.679
Sinds begin voorjaar loopt er een katje op ons terrein. Wij hebben geen idee van wie zij is maar soit. Op een gegeven moment heb ik regelmatig wat voer voor haar neergezet en ik ben overgehaald om een kattenluikje in de deur van de tweede schuur te maken. Sinds kort heeft katje besloten ons hiervoor te bedanken door muizen voor onze deur te leggen. Met als gevolg dat ik vanmorgen vroeg met blote voet in een half opgevroten muis ben gaan staan.

In het vervolg maar iets beter opletten.

Terug
Naar boven