Fitness Seller

Wat is beter: Korte Kuur of Lange Kuur?

Peiling Peiling Kort of Lang?

• Kort

Stemmen: 15 39,5%
  • Lang

Stemmen: 23 60,5%

• Totaal stemmers
    38

jumperke1tje

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
307
Lengte
1m79
Welke geniet jullie voorkeur?

Er zijn talloze topics over terug te vinden als je eens rondkijkt, en de meningen zijn verdeeld.

Van bepaalde mensen hoor ik dat het nutteloos is je lichaam voor zo een lange tijd te gaan belasten (ook lang herstel dus) en dat je receptoren na verloop van tijd toch 'vol' zitten, dus dat je beter zoveel mogelijk voordeel haalt uit een kort, maar krachtig kuurtje.

Anderen zijn dan weer van mening dat dit nutteloos is. Die prefereren dan weer een kuur van minstens 15 weken (wat voor hen al zeer kort is) om er zoveel mogelijk voordeel en gains uit te halen.

Geen van beide partijen zijn dus te vinden voor de standaard 10-weken kuurtjes die hier meestal 'voorgeschreven' worden voor beginners.

Over beide zowel positieve als negatieve aspecten te vinden.

Enkele voorbeeldtopics van korte kuurtjes:

Lange kuurtjes:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/lange-anabole-androgene-stero-den-kuur-233063/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/lange-kuur-gebruik-hcg-nakuur-230447/

Dus, wat vinden jullie? Discuss!

Ben je wel oud genoeg?

Ligt er denk ik ook aan welke esters en middelen je pakt.
test prop werkt bijvoorbeeld sneller als test e.
En een middel als bold moet je gewoon langer gebruiken voor beter resultaat.

ik ga het alleen nog maar houden bij lange kuren,half jaar on,half jaar off
onzin dat je niet meer gaint na enkele weken, is gewoon kwestie van voeding + training aanpassen, ook heb ik de indruk dat je bij lange kuren je massa die je gewonnen hebt echt vast zet, heb totaal geen dip,achteruitgang en herstel is vele malen beter

• Topic Starter Topic Starter
Zei ik ergens dat ik ging kuren misschien?
For all you know ben ik 34.
Ligt er denk ik ook aan welke esters en middelen je pakt.
test prop werkt bijvoorbeeld sneller als test e.
En een middel als bold moet je gewoon langer gebruiken voor beter resultaat.
Uiteraard zullen in korte kuren eerder kortwerkende middelen toegepast worden, maar dit nu even terzijde gelaten...
ik ga het alleen nog maar houden bij lange kuren,half jaar on,half jaar off
onzin dat je niet meer gaint na enkele weken, is gewoon kwestie van voeding + training aanpassen, ook heb ik de indruk dat je bij lange kuren je massa die je gewonnen hebt echt vast zet, heb totaal geen dip,achteruitgang en herstel is vele malen beter

Hier hebben we wat aan.
Meestal hoor ik net het tegenovergestelde.
Vooruitgang is niet meer zo denderend, anderen zeggen dan weer dat het net WEL zo lang moet zijn om goed vooruit te gaan.
Maar vooral hetgeen je zegt over massabehoud is interessant.

Grotere dip na lange kuren of na korte kuren?

ik zeg ook altijd ieder lichaam is anders, wat je de eerste weken aankomt, kan ook deels vocht zijn, stabilliseert wel na een tijdje, een dip heb ik niet gehad, bij korte kuren moet je gewoon teveel inleveren,zeker aan kracht

Ik ben hier zelf ook over aan het dobben geweest voor mijn volgende kuur.. Korte kuren las ik veel over, maar denk dat je er pas veel voordeel aan hebt als je er een paar achter elkaar pakt (3x time on = time off).. Dit lijkt me alleen weer niet goed voor de bloedwaarden.. Aangezien ik altijd goed en erg snel herstel heb ik nu gekozen voor een langere kuur (half jaar met een bridge)

Hier mijn topic waarin ik korte en lange kuur voorstel ;)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/kuurvoorstellen-voor-4e-kuur-232484/

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de langere kuur (16-20 weken).
Had na mijn kuur van 10 weken niet het idee dat ik niet meer vooruit ging.
Nu net een kuur van 16 weken gedaan, en dit vond ik al beter.
Misschien volgende keer 20 weken proberen.

En met mijn herstel gaat het ook goed, nog even door met nolva en dan moet het goed komen.

Misschien interessant om even een poll toe te voegen...

De voorkeur lijkt dus nu te gaan naar 15 weken +

probeer beide uit en kijk zelf waar je beter op gaat
elk lichaam is anders en zal ook anders op reageren

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de langere kuur (16-20 weken).
Had na mijn kuur van 10 weken niet het idee dat ik niet meer vooruit ging.
Nu net een kuur van 16 weken gedaan, en dit vond ik al beter.
Misschien volgende keer 20 weken proberen.

En met mijn herstel gaat het ook goed, nog even door met nolva en dan moet het goed komen.

let me guess :D
Bold ?:D

goed om je in te lezen en praktijk ervaringen van andere te horen.
maar neem aan dat je eerste kuur niet 20weken pakt.
standaard begin kuurtjes zijn niet voor niets de standaard.
gewoon bijvoorbeeld 10weken test e pakken en kijken hoe je er op reageert, of je veel last van sides hebt en hoe je herstel is.

of heb je al kuur opzitten?

probeer beide uit en kijk zelf waar je beter op gaat
elk lichaam is anders en zal ook anders op reageren

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

let me guess :D
Bold ?:D

nee, afgelopen kuur was test e en deca.
Maar mijn volgende kuur wordt of test e met bold, of test e met mast.
En waarschijnlijk voor 20 weken.:cool:

goed om je in te lezen en praktijk ervaringen van andere te horen.
maar neem aan dat je eerste kuur niet 20weken pakt.
standaard begin kuurtjes zijn niet voor niets de standaard.
gewoon bijvoorbeeld 10weken test e pakken en kijken hoe je er op reageert, of je veel last van sides hebt en hoe je herstel is.

of heb je al kuur opzitten?

Nope, nog geen kuur opzitten.
Ben al een jaar en half met AAS etc. bezig, maar ik weet nog niet alles dus... We blijven leren :D

Idd, voor een eerste kuur zou ik sowieso voor 10 weken test gaan (eventueel met een kickstart...).
Maar daar gaat dit topic niet over. Het gaat mij meer om de meningen van ervaren gebruikers. Waarop zij het meeste resultaten behalen (hoeveel weken kuren etc.) en hoe ze zich voelen na die kuur.

In dat fototopic zie je er nochtans een 16 jarig ventje uit :yarly:

:nowai: En hoeveel tijd zit tussen januari 2007 en januari 2010?
No shit Sherlock :D

Het is een puur informatief topic, als ik in de nabije toekomst (dit kan evengoed nog 2 jaar zijn ja) al zou gaan kuren, dan zou het sowieso iets standaard worden ;)
Deze is gewoon om eens een idee te krijgen waar de meeste mensen de voorkeur aan geven in de praktijk.

:nowai: En hoeveel tijd zit tussen januari 2007 en januari 2010?
No shit Sherlock :D

Het is een puur informatief topic, als ik in de nabije toekomst (dit kan evengoed nog 2 jaar zijn ja) al zou gaan kuren, dan zou het sowieso iets standaard worden ;)
Deze is gewoon om eens een idee te krijgen waar de meeste mensen de voorkeur aan geven in de praktijk.
:exactly: Same here, we zitten op de zelfde golflengte hierover.
Nog 1.5 jaar te gaan :p

Ben nu bezig met een kuur van 15 weken, maar ben haast blij als het afgelopen is (Vocht/bloat). Ga in het vervolg alleen nog maar kort en krachtig kuren denk ik met korte esters.

Terug
Naar boven