XXL Nutrition

Wat is de beste optie mbt maaltijd na het sporten in de cut, wat tevens laatste maaltijd is??

Hakunamatata

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
Beste members van DBB.
Ik zit met een vraag met betrekking tot de laatste maaltijd van de dag na het sporten in de cut.
Het is namelijk zo, dat ik tot voor kort na het sporten dus rond 21.00 mijn laatste maaltijd 3 gekookte eitjes met wat ijsbergsla en komkommer nam. Maar nu las ik dat vetten rond/na training niet optimaal is. Dat je snelle eiwitten nodig hebt voor na de training. Maar omdat het ook mijn laatste maaltijd is mis ik dan ook de trage eiwitten voor tijdens de nacht. ???

Ik neem nu de laatste tijd magere biogarde kwark na de training (500g)
Hierin zit in totaal 15G Koolhydraten. Kcal's van deze twee opties zijn zo goed als gelijk.
Zat eerst meer te kijken naar helemaal geen zuivel in de cut. Maar de ''vetten'' rondom en na de training zit me een beetje dwars. Evenals de koolhydraten in kwark.

Ik vraag me af wat de beste optie is.
Ik zou eventueel ook tonijn de training kunnen doen, maar dan mis ik dus wel de trage eiwitten. Maar heb ik wel de snelle.

Graag hoor ik jullie ideeën hier over.

Groet. Hakuna

Hey man , beste kun je bcaa's nemen of whey zodat het snel in je systeem zit , vast voedsel wordt niet snel genoeg opgenomen , of het vet is of niet het zal niet snel genoeg opgenomen worden om maximaal gebruik te maken van je eiwit synthese.
EDIT: hoe ver zit je onder onderhoud überhaupt.

• Topic Starter Topic Starter
Verschilt per dag. Ik eet namelijk wat de pot schaft. Varieert! Denk average 300.
Ik weet dat het niet optimaal is. Maar zoek eigenlijk het beste van deze twee opties.

Hoe kom je erbij dat tonijn snelle eiwitten zou zijn ?

Anyways, maakt niet uit. Eet gewoon een fatsoenlijke maaltijd met echt voedsel. Of eerste een (whey)shake en dan een maaltijd als je een miereneuker bent :) (echt het zijn details, het maakt allemaal niet zo bar veel uit zolang je maar iets eet voor en na je training).

Oké. Neee in de cut doe ik geen shake na mijn training. Hoe ik het nu doe bevalt me eigenlijk prima. Dus maakt niet uit of ik nou een paar gekookte eitjes eet of een pot magere kwark?
Zat meer met die vetten van de eieren!

Oké. Neee in de cut doe ik geen shake na mijn training. Hoe ik het nu doe bevalt me eigenlijk prima. Dus maakt niet uit of ik nou een paar gekookte eitjes eet of een pot magere kwark?
Zat meer met die vetten van de eieren!

Zijn andere waardes , bekijk welke macro's het beste binnen jou schema past.

Hoe kom je erbij dat tonijn snelle eiwitten zou zijn ?

Anyways, maakt niet uit. Eet gewoon een fatsoenlijke maaltijd met echt voedsel. Of eerste een (whey)shake en dan een maaltijd als je een miereneuker bent :) (echt het zijn details, het maakt allemaal niet zo bar veel uit zolang je maar iets eet voor en na je training).

Fasted training is dan niet aan te raden?

Zat gewoon te kijken of er nog iets de prioriteit had. Maar niet dus. Thanks voor de info!

Terug
Naar boven