Voor veel mensen is de drempel naar een sportschool al groot, uit onderzoek bleek dat de gemiddelde persoon met overgewicht er 2 jaar over denkt te gaan,voor er daadwerkelijk een stap over de drempel te zetten.
En dan krijgen ze vaak een kneus van een instructeur die ze totaal verkeerde dingen voor schrijft.
Ook ik ben instructrice/personal trainer en als ik zie hoe deze mensen standaard betiteld werden op de opleidingen,dan gingen mijn haren overeind staan.
De gemiddelde huismus met 20 kilo overgewicht...blabla hoevaak ik dat zinnetje gehoord heb.
Ik doe mee aan wedstrijden ,maar ben ook huismama van 3 kids.
Ik train al die tijd dat ik train alleen tussen de mannen,ooit een keer een maatje gehad(vrouw) maar dat gezemel en geklets..bah..trainen en niet beppen.
Maar inderdaad, bij t gros van de sportscholen staat t cardio gedeelte vol met vrouwen, gekapt en gemakeupt en wel, en geen druppel zweet.
Natuurlijk komen er veel voor sociale contacten, en dat is ook prima, maar op t moment dat ze een toestel drie kwartier met gezemel bezet houden,begint de irritatie toch wel te stijgen.
Groeps lessen zijn meestal vol omdat ze zich achter elkaar kunnen verschuilen.
Elke keer weer als ik les geef gaat iedereen achteraan staan en moet ik ze vragen naar voren te komen.
Vrouwen zijn zo onwetend op gebied van afvallen met KT, maar goed sla maar eens wat vrouwenleuterbladen open...viva,yes,magriet etc.etc..en kom je er daar ook maar iets over tegen..nope!dus wat je niet leest..en niet hoort,dat zal dan ook wel niet goed zijn