XXL Nutrition

Wat is er met de meeste vrouwen aan de hand...

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dat zul je toch op elke gym zien, bij ons zijn er genoeg die echt fanatiek zijn maar het niet echt nodig hebben om af te vallen en dan heb je nog de zwaargewichten die het proberen maar nooit vol houden.

Ik vind het alleen maar leuk heb ik weer wat om te lachen, maar dat kun je bij ons ook genoeg als je de mensen ziet omgaan met apparaten enz.

ach ja ieder zijn eigen ding

Ik denk dat de meesten hier voorbij gaan het feit dat heel veel mensen helemaal niet willen sporten.
Nogal wat mensen haten lichaamsbeweging. Maar op een gegeven moment wordt de frustratie over hun almaar slechter wordende figuur en conditie zo groot dat ze besluiten toch te gaan sporten. Aangezien ze sport haten hoef je echt niet te verwachten dat ze gelijk als jonge honden tekeer gaan. Liever doen ze iets wat niet teveel moeite kost. En als dan na 2 maanden de resultaten volledig uitblijven dan kunnen ze fijn beweren dat ze echt ALLES al geprobeerd hebben.
Daar moet je de humor van inzien. :p

• Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:
Ik denk dat de meesten hier voorbij gaan het feit dat heel veel mensen helemaal niet willen sporten.
Nogal wat mensen haten lichaamsbeweging. Maar op een gegeven moment wordt de frustratie over hun almaar slechter wordende figuur en conditie zo groot dat ze besluiten toch te gaan sporten. Aangezien ze sport haten hoef je echt niet te verwachten dat ze gelijk als jonge honden tekeer gaan. Liever doen ze iets wat niet teveel moeite kost. En als dan na 2 maanden de resultaten volledig uitblijven dan kunnen ze fijn beweren dat ze echt ALLES al geprobeerd hebben.
Daar moet je de humor van inzien. :p

Hier kon je wel eens gelijk in hebben vrees ik :)

GoKU zei:
Helemaal mee eens :D
alsof de sportschool er alleen maar is voor mensen die keihard willen trainen.
Iedereen heeft zijn eigen redenen om te trainen. Houden zO!

Ja maar het is nog maar de vraag of die dames wel TRAINEN. Er is een groot verschil tussen trainen en lichaamsbeweging: trainen betekent zover gaan dat je een aanpassingsreactie van je lichaam teweegbrengt.
Als je met softe gewichtjes loopt te spelen zal je dus ook niet vooruitgaan, wat je ook wilt bereiken.

SCREWBEAST zei:
Sja ik met mijn grote bek zo van dat doe ik wel ff ik heb conditie als een paard maar petje af voor die huis mama's want screw lag na 30 min naar lucht te happen als een goudvis op het droge :D
:roflol:

Maar als je het driedubbele weegt van die huismama's ben je ook wel eerder uitgeput ;)

Mijn conditie holt ook achteruit. Ik krijg de 10 km hardlopen niet meer rond in de 40 min op de nuchtere maag :( Dan ben ik de hele dag van m'n stokkie.
Een jaar geleden was het nog een eitje...

ik kan er alleen maar om lachen en dan weer kei hard door trainen .
er is bij mij maar een vrouw in de gym die echt lekker zwaar traint en de rest zit alleen maar op de fiets de story te lezen

Ik vind het echt zwaar iritant van die opmerkingen van vrouwen/meisjes als ''ja ik wil niet te hard trainen want dan word ik zo gespierd en dat vind ik lelijk'' .Alsof het zon makkelijke sport is ofzo :mad:

Ach, ik stoor me er niet aan, ik vraag me af wat het voor nut heeft...

Je prestaties verbeteren (of het nu gaat om tennis, hardlopen BB of welke sport dan ook) kost nu eenmaal altijd veel en hard trainen en daarnaast veel geduld.

Ja, ik ken het.
Vroeger trainde ik altijd samen met een vriendin. Is natuurlijk wel heel gezellig, maar goed. Ze had er na een tijdje geen zin meer in, dus ik ging alleen verder. Dan ga je toch wel snel andere dingen uitproberen en zwaarder trainen. Ik ben er echt een stuk op vooruit gegaan. Ik heb nu geen zeurende vriendin achter me aan die zegt dat ze naar huis wil.
Verder doen bijna alle meiden wel een beetje soft in mijn sportschool. Snap ik echt niet. Je gaat toch trainen om daarna helemaal kapot thuis te komen???

ze moeten doen waar ze gelukkig bij zijn, ben wel blij dat die vrouwen niet bij ons in het krachthonk komen, dat houd de boel allemaal wel lekker op.
sommige jongens komen ook alleen maar voor de gezellig heid, die willen ook niet hard trainen,

Ik weet niet hoor, maar ik val als man toch het meeste op een fragile meisje dat slank is en ook niet veel spieren heeft, liefst brunette, niet blond. Verder zijn er dingen die meiden in fitness doen waarvan ik zeg, laat maar. Dat rare zonnebank bruin bijvoorbeeld, en dat geblondeerde haar. Dus ik kan me best voorstellen dat er meiden zijn die niet met de zware gewichten aan de gang willen. En de twee in de originele posting genoemden kunnen me daarom nou niet direct charmeren vrees ik. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk. :D

Aimee zei:
Wat ik nou ook niet snap is, dat ik bij mij op de sportschool veel slanke vrouwen (zeg eerder dun) als gekken tekeer zie gaan bij de cardioapparaten. Daarna doen ze een heel klein beetje dumbbell curls en een peck deck erachteraan en klaar! Wat willen ze nou? Nog dunner worden? ???

Misschien hebben ze inderdaad een ander idee over schoonheid dan jij. Ze hebben daarom ook gewoon een ander doel. Ieder zijn wereld. En ze trainen hard, dus dat is het probleem niet.

Anders is als mensen van de ene kant wel een doel hebben maar geen discipline kunnen opbrengen en niet willen zweten. Tja daar heb ik ook geen boodschap aan.

Waarom vrouwen niet hard trainen?

Veel vrouwen die er komen zijn veels te dik en die komen maar met als laatstse hoop daar om er wat aan te doen maar eerlijk gezegt hebben ze geen flauw idee hoe ze van hun gewicht af moeten komen dus gaan maar rustig aan de cardio wat ze natuurlijk saai vinden en wat ze dus totaal niet motiveren.

Veel vrouwen vinden sporten helemaal niet leuk en dan gaan ze maar op fitness omdat ze denken dat ze toch maar wat moeten doen om wat dunner te worden maar eigelijk zijn ze totaal niet gemotiveerd en gaan daarom maar een beetje de hele tijd volpraten

Veel trainers geven je in het begin een schema met cardio, wat apparaten ( en veel te veel herhalingen) er zijn maar weinig trainers die de goede oefeningen in een beginnend schema meegeven hierdoor zullen veel nooit de neiging hebben om zelf naar het squatrek te lopen of zich op de bankdrukbank te laten vertonen.

Veel zien krachttraining niet tot een manier van strakker worden maar denken juist dat je hier breder van word en ze willen afvallen en spieren zijn zwaarder dus als ze zich wel aan krachtrainen wagen en weinig weten zullen ze denken dat ze aankomen en dat willen ze natuurlijk niet en stoppen als gevolg weer met krachttraining

er zijn weinig andere vrouwen die het doen waar ze een voorbeeld aan hebben dus tussen de mannen een beetje trainen zal int begin even een stap zijn die ze gewoon moeten maken en gewoon dan ook hard trainen, maar veel willen die stap niet maken

Ze weten niet hoe ze dan een degelijk schema moeten maken.

Groepslessen zijn aantrekkelijker omdat ze dan in een groep trainen en elkaar dan beetje "helpen" om nog even door te gaan en verder zorgt een instucteur voor de les dus hoeven ze het zelf niet samen te stellen. Misschien als ze met meer gingen krachttrainen dat het voor motivatie werkt een trainingsmaat motiveert namelijk toch vaak

Het ideaalbeeld van modellen ligt bij dun en veel van die modellen lijken niet erg gespierd en ze lezen in modebladen eerder over cardio dan over gewichten dus hoe veranderen ze hun blik daarop dan makkelijk?

Dus het komt er eigelijk op neer dat veel de kennis niet hebben dat ze van krachttrainen strakker worden en veel weten gewoon niet waar ze moeten beginnen en nemen niet de moeite om zelf uit te zoeken wat voor oefeningen nou goed zijn.

Voor veel mensen is de drempel naar een sportschool al groot, uit onderzoek bleek dat de gemiddelde persoon met overgewicht er 2 jaar over denkt te gaan,voor er daadwerkelijk een stap over de drempel te zetten.
En dan krijgen ze vaak een kneus van een instructeur die ze totaal verkeerde dingen voor schrijft.
Ook ik ben instructrice/personal trainer en als ik zie hoe deze mensen standaard betiteld werden op de opleidingen,dan gingen mijn haren overeind staan.
De gemiddelde huismus met 20 kilo overgewicht...blabla hoevaak ik dat zinnetje gehoord heb.
Ik doe mee aan wedstrijden ,maar ben ook huismama van 3 kids.

Ik train al die tijd dat ik train alleen tussen de mannen,ooit een keer een maatje gehad(vrouw) maar dat gezemel en geklets..bah..trainen en niet beppen.
Maar inderdaad, bij t gros van de sportscholen staat t cardio gedeelte vol met vrouwen, gekapt en gemakeupt en wel, en geen druppel zweet.
Natuurlijk komen er veel voor sociale contacten, en dat is ook prima, maar op t moment dat ze een toestel drie kwartier met gezemel bezet houden,begint de irritatie toch wel te stijgen.
Groeps lessen zijn meestal vol omdat ze zich achter elkaar kunnen verschuilen.
Elke keer weer als ik les geef gaat iedereen achteraan staan en moet ik ze vragen naar voren te komen.

Vrouwen zijn zo onwetend op gebied van afvallen met KT, maar goed sla maar eens wat vrouwenleuterbladen open...viva,yes,magriet etc.etc..en kom je er daar ook maar iets over tegen..nope!dus wat je niet leest..en niet hoort,dat zal dan ook wel niet goed zijn :cool:

Hoe minder mensen in het squatrek komen hoe minder last ik van ze heb. Verder vind ik dat die twee adductor-abductor apparaten verplaatst moeten worden, zodat ze naast de glute-machine komen te staan recht tegenover de crosstrainers...

@Splendid: Waar ik me wel aan kan storen is de overtuiging dat je van zwaar trainen in no time een spierbundel wordt ...

Als ik 200+ kilo squat wordt ik toch vanzelf groot, of heb ik nu iets niet begrepen ? (ok, dat "in no-time" is wellicht wat optimistisch, maar van zwaar trainen wordt je groot (mits je er genoeg bij eet))

zie het op mijn sportschool ook hoor
vrouwen die een oefening doen en ondertussen ik weet niet wat allemaal bespreken met hun buurvrouw
zweet zal je niet zien!!en daarna lekker koffie leuten aan de bar!
ben de enige vrouw op mijn sportschool die echt zwaar aan de ijzers hangt,wat ik best jammer vind
daarom ga ik af en toe eens op een andere sportschool trainen met mede-fitnessdames die wel er keihard voor gaan
is wel leuk natuurlijk tussen de mannen ;) !!
mannen vinden het of helemaal top dat je zo zwaar traint of ze raken zwaar gefrustreerd als je een paar kilo meer pakt.hahaha :D

Vrouwen zullen niet zo snel gespierd worden als zij zwaar trainen omdat zij minder testosteron hebben dan mannen. Vrouwen trainen ook minder vaak hard omdat zij van de instuctuer hebben gehoord dat zij veel herhalingen moeten doen met weinig gewicht ivm vetbrandingszone.
Eigenlijk moet er een keurmerk komen voor fitnesscentra om de theoriekennis van een instucteur te waarborgen.

figurebabe zei:
ben de enige vrouw op mijn sportschool die echt zwaar aan de ijzers hangt
En dat is goed te zien in je gallery :) het resultaat ziet er erg goed uit.

figurebabe zei:
is wel leuk natuurlijk tussen de mannen ;) !!
mannen vinden het of helemaal top dat je zo zwaar traint of ze raken zwaar gefrustreerd als je een paar kilo meer pakt.hahaha :D
Persoonlijk zou ik het wel gaaf vinden als een vrouw meer kilo's pakt dan ik :)

Wat is je doel zoiets als Monica Brant of meer massa zoals Juliette Bergmann ?

het is ook een stukje fout voorlichting. mijn vriendin doet gewoon dezelfde oefeningen als ik en squatten en bankdrukken zijn haar favoriete oefeningen. ze gaat maar 1x per week omdat ze tevreden is met haar lichaam, maar wel wat wil bewegen, ze gaat niet eens tot het gaat, maar doet gewoon goed haar best en toch zijn de resultaten echt heel goed, nou scheelt het dat ze een heel laag vet% van zichzelf heeft, net zichtbare blokjes ondanks dat ze eet wat ze wil. ik denk dat wanneer vrouwen dezelfde oefeningen als mannen doen, nog niet eens op extreme intensiteit, maar gewoon normaal, dan zullen de resultaten al veel beter zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven