XXL Nutrition

Wat is er met de meeste vrouwen aan de hand...

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK OK, ik moet misschien iets nuanceren, ik praat hier niet over alle vrouwen maar wel over een groot gedeelte, ik weet natuurlijk dat dit voor de echte die-hard-dames hier niet opgaat en dat die dames ook nogal snel op hun teentjes getrapt zijn ;) maar in grote lijnen werkt het wel zo :eek:

Ik heb juist het grootste respect voor vrouwen die aan krachttraining moeten doen! Het is gewoon vele malen effectiever dan een beetje als een dom kalf op een loopband te staan met een snelheid van 1km/h gemiddeld.....
Ook is een vrouw die bewust aan krachttraining gaat doen ook een stuk zelfverzekerder vaak en dat mag ik wel.

Dat klopt wel maar als je het vanuit het oogpunt van de trainers bekijkt is het niet zo gek dat ze de dames met cardio laten beginnen..

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de meeste vrouwen helemaal niet willen en zich liever een slag in de rondte cardioen omdat ze denken dat dat het antwoord is. Geloof me, ik heb het meerdere keren geprobeerd maar die meiden zijn met nog geen 20 paarden aan het ijzer te krijgen. Niet door mij maar ook niet door de instructeurs.

Staat los van mijn tenen overigens want die zijn niet zo lang als je denkt ;)

Ja dat klopt, het al eerder besproken waanbeeld van het brede lichaam steekt idd nogal vaak de kop op..

Dani zei:
Grapjas :D Moet jij eens aan een willekeurig cardiokalf vragen of ze zin heeft met je mee te trainen. Vrouwen die willen weten het krachthonk echt wel te vinden.

prachtig: Cardiokalf!!!!!! :D :D ;)

Ik ben het er niet mee eens.
Ik train hard. Ik zweet wel degelijk rot en trek de raarste gezichte om mijn laatste rep nog wel te halen. Mensen kijken wat raar naar me dan maar ik ben er om te trainen niet om mooi te wezen.

Er zijn dus wel degelijk vrouwen die wel keihard trainen...

myrna84 zei:

er is toch niemand die zegt dat geen enkele vrouw hard traint. 'ze' zeggen alleen dat de meeste vrouwen bang zijn om uberhaupt gewichten aan te raken, en als ze dat wel doen, dat ze wel erg licht trainen.

en dat kan je toch niet ontkennen, of is jouw sportschool een uitzondering?
bij mij is het in ieder geval ook vrij erg. heel veel vrouwen op de cardio apparaten ( op zich niks mis mee of course, maar dan ook vaak nog eens heel rustig boekje erbij lezen en geen kt erbij doen).
en zie verder ook niet veel vrouwen die kracht training doen, beetje benen misschien maar zeker niet met losse gewichten.
Voelde me in t begin ook wel een beetje raar om tussen al die mannen te gaan staan, maar nu weet ik dat dat onzin is. gewoon doen!
Dus Myrna: good for you, lekker hard doortrainen!

Hmmm... kan me nog een paar keren herinneren dat ik naar de sportschool ging.

Sportschool 1
Ik kom binnenwandelen en meteen komt er een meneer naar me toe, zo te zien een instructeur.

Ik: Hallo, ik wil graag met gew..
Hij: Oh, de aerobics is een deur verder.
Ik: Nee... Ik moet wel hier zijn. Ik wil graag met gew...
Hij: Oh, loop maar mee. Hier staan de hometrainers, loopbanden en roeiapparaten.
Ik: Nee, ik wil met gewichten trainen!
Hij: Oh... Oh! Eh, nou... Hier staan de machines. Ik zal het je wel uitleggen. Kijk, kleine gewichtjes en veel herhalingen. Niet te zwaar gaan, dat is niet goed voor vrouwen!
Ik: Enneh.. die losse gwichten daar?
Hij: Nee, daar moet je niet aan beginnen. Dat kunnen vrouwen niet eens, veel te zwaar!

Sportschool 2
Bij een andere sportschool ga ik met mijn toenmalige vriend naar binnen. Een luxe sportschool met squashzalen, maar de enige daar in de buurt. We melden ons netjes bij de inschrijfbalie. De dame daar staat ons te woord.

Vriend: Hoi, we willen graag gebruik maken van het krachthok. Kan dat?
Vrouw: Eh, ja. Ik heb hier een rooster wanneer u er gebruik van kan maken.
We kijken naar dat rooster en zien een aantal tijdstippen waarop we samen zouden kunnen trainen.
Ik: Dat moment zou mooi uitkomen voor ons beiden.
Vrouw: Eh, jullie willen samen trainen?
Ik: Ja, is dat iets mis mee dan?
Vrouw: Ja, dat kan niet. We hebben gescheiden momenten voor dames en heren.
Ik: Waarom dan?
Vrouw: Nou, anders willen de dames misschien ook zwaarder trainen, omdat de mannen dat ook doen en dat kan natuurlijk niet.
Ik: Waarom niet?
Vrouw: Nou, je wilt toch niet gespierd worden? Maar wanneer hij aan het trainen is, kan jij toch gaan squashen? Een lekkere cardio en je wordt tenminste niet gespierd.
Ik: Nee, squashen vind ik niet leuk.
Vrouw: Dan hebben we nog een cardiohoek met loopbanden en hometrainers. Die is alleen voor vrouwen. Mannen doen geen cardio.

Dus bij de voorlichting gaat er ook een groot deel mis! Ik kan me voorstellen dat veel vrouwen, die damesbladen lezen, het voor waar aannemen, dat vrouwen alleen met minigewichten mogen trainen.

Gelukkig train jij niet met minigewichten nu! :)

SlettieBettie zei:
Dus bij de voorlichting gaat er ook een groot deel mis! Ik kan me voorstellen dat veel vrouwen, die damesbladen lezen, het voor waar aannemen, dat vrouwen alleen met minigewichten mogen trainen.

Probleem is dat die voorlichting voor een groot deel aansluit aan de denkwijze van de vrouwen. (Ik veralgemeen, maar ik zeg niet dat alle vrouwen zo zijn, wel de meerderheid). Vraag is wel beetje wie is het eerst, de kip of het ei?

Bij ons op de fitness is er ook een aparte ruimte voor vrouwen, amper een twee of drietal vrouwen komen naar "boven" (het gewone krachthok). Uit ervaring weet onze uitbater dat dit het beste werkt, de meeste vrouwen willen dat gewoonweg niet, dus heeft het geen zin die twee te mengen.
Het is echter wel verkeerd dat als een vrouw wel met gewichten wil werken, dat af te raden. Maar het is begrijpelijk dat als je vrouw na vrouw ziet afhaken na een week of twee drie, dat je ze steeds ziet kletsen en tetteren terwijl (!) ze met het eerste gewichtje werken, je het na een tijd opgeeft. De meeste vrouwen willen niet dat je hen zegt "neem eens wat meer gewicht". En dit zeg ik uit mijn ervaring en de ervaring van mijn uitbater die al 20 jaar fitnesszaken uitbaat op 3 locaties.

Het is een cirkelredenatie...

De instructeur raadt zware gewichten af, omdat vrouwen niet willen.
Vrouwen willen niet zwaarder trainen, omdat de intructeur het afraadt.

Ik weet dat veel vrouwen (veralgemenisering) niet zwaar willen trainen. Droevig is wel, dat veel vrouwen niet weten dat het kan.
Voorlichting kan dus al een hoop schelen. Dan is het aan de vrouw zelf om te bepalen wat ze wil. In plaats van dat de instructeur dat alvast voor haar besluit. Misschien bereik je er maar een paar, maar die kunnen dan als voorbeeld dienen en andere dames over de streep trekken...

daxie zei:
En dit zeg ik uit mijn ervaring en de ervaring van mijn uitbater die al 20 jaar fitnesszaken uitbaat op 3 locaties.

he uitbater, hahahaha

mijn mening is dat er ook te weinig wordt geinformeerd naar vrouwen toe. Bij ons op de sportschool, komen steeds meer vrouwen trainen. harstikke leuk natuurlijk want de het is ongeveer 1/3 vrouw (als het dat is) en 2/3 man.
Maar bij ons doen alle vrouwen aan KT en ook gewoon huisvrouwtjes. hoe komt dat mijn idee door voorlichting.
bij ons komen mensen en dan worden ze de eerste 2a 3 lessen intensief begeleid. er wordt ook uitleg gegeven waarom kt goed is voor vrouwen. de eerste les, moeten ze eerst een 10 minuutjes op de fiets voor de warming up, daarna krijgen ze een beetje les in benentrainingen buiktraining de volgende les is voor het bovenlichaam. ze laten mensen een keertje bankdrukken voelen hoe het is om gewichten in de hand te hebben ect ect. Dit werkt heel erg stimulerend. daarna word er voor iedereen een schema gemaakt enzo. en uitleg gegeven. vaak worden wij als voorbeeld getrokken omdat we al een aantal jaren trainen en er niet uitzien als juliette (want dat beeld hebben mensen snel)
nu hebben we bv een meisje met een overgewicht van 40 kg. Bij ons proberen ze zo iemand te stimuleren en te blijven begeleiden. de ene dag doet ze cardio en de andere dag KT zo blijft het voor haar ook leuk en ze leert ervan en het mooiste is ze verliest ook gewicht.

het kan dus ook anders, als er maar voorlichting gegeven wordt.

• Topic Starter Topic Starter
myrna84 zei:
Ik ben het er niet mee eens.
Ik train hard. Ik zweet wel degelijk rot en trek de raarste gezichte om mijn laatste rep nog wel te halen. Mensen kijken wat raar naar me dan maar ik ben er om te trainen niet om mooi te wezen.

Bravo :thumbs:

Dit is een Normale Mensen vs. Ons draadje.
Met Ons bedoel ik iedere fanatieke sportman en vrouw.

Voor Ons is het lastig voor te stellen dat de flinke meerderheid van de bevolking (beter bekend als de Normale Mensen) een bloedhekel heeft aan sport. Toch is het zo. Geloof het of niet, er zijn mensen die liever met een zak chips op de bank hangen dan dat ze squaten totdat ze kotsen. Het is raar, ik weet het.
Maar die mensen willen net als ons een mooi en fit lichaam. Het lastige is dat je hier hard voor moet trainen en daar hebben ze dus geen zin in. Gedreven door schuldgevoel of afkeer over hun verwaarloosde lichaam gaan ze dan naar de sportschool. Niet om hard te trainen maar puur om hun geweten te stillen. Nu kunnen ze immers zeggen dat ze aan sport doen. Dat soort mensen moet je niet veroordelen, ze zijn al zielig genoeg. Dus als je weer een meneer of mevrouw gezellig keuvelend op de stepmachine ziet die op standje ‘terminaal zieke bejaarden en hartpatiënten met 1 been’ staat, loop dan even naar ze toe voor een bemoedigend schouderklopje. Zeg iets opbeurends tegen ze: het is niet makkelijk hè? maar het maakt niet uit want je bent lelijk en gaat binnenkort dood. Je zal zien dat zo’n man of vrouw helemaal opfleurt.

Dan heb je nog een hele andere categorie Normale Mensen. Die zien de olympische barbell en het squatrek en krijgen een vreemde voor hen onbekende aandrang. Voor ze echter ook maar 1 stap richting het squatrek kunnen zetten springt de 50 kg zware instructeur ertussen die ze waarschuwt dat squaten heeeel slecht is voor je rug. En die olympische barbel? Kom nou, ze willen er toch niet uit komen te zien als Anhuld Swatzunneguh!? De pastelkleurige dumbbell met ergonomische handgrepen zijn prima geschikt voor een fijne workout. Ze doen wat dumbbell kickbacks met 1 kg en hele rits halfzachte buikspieroefeningen daarna nog 10 minuten op de stepmachine, en dat was dan de training. Dit soort mensen haken dan af omdat ze denken ‘is dit het nu!?’. De oplossing is heel simpel. De instructeur krijgt een olympische stang zo ver in zijn gat geschoven dat ie er bij zijn mond weer uitkomt. Vervolgens kan hij mooi dienen als trapezius-kussen om het squaten wat comfortabeler te maken.

Laatst bewerkt:
hallo allemaal
ik wilde ook even mededelen dat ik ook zoeen huismamatje ben die elke dag traint en rare gezichten trekt om de laatste rep. te halen en helemaal rood aan slaat met een dikke ader in me nek hihi.............

daarnaast geef ik ook de spinning les en inderdaad ik moet jullie wel gelijk geven ook bij mij op de sportschool zijn ze te bang om aan de gewichten te hangen ze kijken wel altijd naar mij en geven compl.
maar zelf durven ze het nog niet aan.....
gelukkig heb ik er al een paar zover gekregen mee te doen met onze les bodypump

en als ik de bodyform geef doe ik extra oefinigen met gewichten :D

Ik ben dus net begonnen weer sinds 2 jaar maar op deze sportschool gingen ze er al direct van uit dat ik kwam voor alleen maar cardio of spinning. Toen het bij hun duidelijk was dat dat niet zo was lieten ze me een aantal apparaten leren kennen en idd zowat zonder gewicht erop, gister zonder hun getraind samen met wat hulp van mijn vriend met wat meer gewicht.
Hun advies;
3 sets per oefening, 8 tot 12x herhalen, 30-60 seconde pauze tussen de sets en gewicht gelijkhouden.
Heb gister het gewicht gister wel verhoogd en met 6 tot 8 herhalingen (buik 15 herhalingen) en dat beviel me beter. En heb nu heerlijke zware armen ;)
Ik zit hier hier net maar ook op mijn vorige sportschool hadden vrouwen zoiets van pfff kt leuk maar niet voor vrouwen en vonden het dus raar dat ik steeds zwaarder ging mannen daarin tegen vonden het leuk en hielpen daar ook en gaven zonodig advies en natuurlijk afe en toe een complimentje. Hier heb ik tot nu toe weinig vrouwen gezien alleen op cardio en spinning, maar kreeg al wel meteen uitleg van een jongen die aan het trainen was. En ook van mijn vriend dus.

Laatst bewerkt:
Lady D slaat dus op mn achternaam.... jahaaa een Damen he

Topickick vd week.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven