AndroidHealthClinic

Wat is jouw motivatie om natural te zijn/blijven...?

Bezoekers in dit topic

Opa heeft, in tegenstelling tot wat sommigen denken, niet ALLE info heur ;)
 
mijn reden: wilde smerige grote freak worden,
inmiddels is dit bijgesteld, toen ik bij 180m op 114kg stond voelde ik me niet top. vet% lag iets te hoog, pijn aan de knieen, kortademig, jezelf om de 2 uur dwingen om te eten, zweten enzenz.
momenteel ambieer ik nog steeds groot lijf maar ga meer voor kwaliteit met lager vet% dan voor echte massa.

en nadenken aan later; kijk, ziektes zijn grotendeels genetisch bepaald. as kunnen dit proces versnellen maar is dat een reden om maar te leven zodat je later hopelijk niets krijgt? zat mensen roken zich suf maar krijgen geen longkanker terwijl anderen van "meeroken" sterven. ik leef nu en geniet er enorm van. en ja, as horen daar bij net zoals recr. drugsgebruik af en toe lekker iets te roken...enjoy!
 
Dat vraagt toch haast om foto's ;)

Ik heb nu sinds een half jaar mijn voeding redelijk voor elkaar.. resultaat.. er is dik 7 kilo bij aangesmeten bij een relatief gelijkblijvend BF% Toch krijg ik her en der al vragen of ik soms spul ben gaan gebruiken .. b

Ik vind het alleen maar gave complimenten :)
 
mijn reden: wilde smerige grote freak worden,
inmiddels is dit bijgesteld, toen ik bij 180m op 114kg stond voelde ik me niet top. vet% lag iets te hoog, pijn aan de knieen, kortademig, jezelf om de 2 uur dwingen om te eten, zweten enzenz.
momenteel ambieer ik nog steeds groot lijf maar ga meer voor kwaliteit met lager vet% dan voor echte massa.


en nadenken aan later; kijk, ziektes zijn grotendeels genetisch bepaald. as kunnen dit proces versnellen maar is dat een reden om maar te leven zodat je later hopelijk niets krijgt? zat mensen roken zich suf maar krijgen geen longkanker terwijl anderen van "meeroken" sterven. ik leef nu en geniet er enorm van. en ja, as horen daar bij net zoals recr. drugsgebruik af en toe lekker iets te roken...enjoy!

:thumbs:
 
Opa heeft, in tegenstelling tot wat sommigen denken, niet ALLE info heur ;)

Kijk en dat is dus het geen wat zo moeilijk is. Niemand weet echt goed wat de lange termijn gevolgen zijn. Er zijn maar weinig mensen van 70 jaar ofzo die er toen ze jong waren flink aangehangen hebben.
Zou wel benieuwd zijn naar de verhalen van een superopa:D
 
heb trouwens wel medelijden met al die super-gezondheidsfreaks.
vanwaar? als volgt:
na een vrije ruige pubertijd/school/studenten jaren heb ik enkele jaren geleefd als een gezondh.freak. geen alcohol, geen drugs, geen sigaren, geen stappen enzenz. en ok, je voelt je goed maar ergens jeukt toch als je op za avond een film kijkt met je meisje terwijl je non stop gebeld wordt (in t begin dan later niet meer...:() of je mee gaat stappen.
momenteel combineer ik alles: studeren, mooi lijf, lekker stappen en ik moet eerlijk zeggen dat t me veel beter bevalt dan maar leven op een zo gezond mogelijke manier. want, mss weten sommigen dat niet, je leeft maar een keer!

en ik kan, als ik nu aangereden wordt op straat (hopelijk niet, maar nijmegen is natuurlijk aardig druk ;)) dood gaan met een glimlach. heb/doe alles wat ik leuk vond en heb goed leven, en daar draait t om!
 
Kijk en dat is dus het geen wat zo moeilijk is. Niemand weet echt goed wat de lange termijn gevolgen zijn. Er zijn maar weinig mensen van 70 jaar ofzo die er toen ze jong waren flink aangehangen hebben.
Zou wel benieuwd zijn naar de verhalen van een superopa:D


kijk maar eens in vs rond. daar lopen hrt opa's de bejaardenhuis te besmeuren. mits met verstand gebruikt kun je overal oud mee worden mits je geen genetische "fouten" of onvolmaaktheden hebt. maar dat weet je nooit zeker;)
 
Twee heel goede redenen voor mij om niet te gebruiken:

1) Ik heb het niet nodig. Ik doe (nog) geen wedstrijden (PL) en ben nog lang niet aan mijn top. Als ik wedstrijden ga doen, verwacht ik niet in de top te eindigen. Waarom dan wel gebruiken? Om net een paar kg meer te kunnen die me alsnog niet NR 1 maken? Nee, dank je. (voor het uiterlijk zou ik het kunnen overwegen, maar laat ik eerst eens kijken wat ik zonder kan halen en volgens mij is dat genoeg om te bereiken wat ik wil)

2) Het lijkt me niet verstandig in combinatie met de medicijnencocktail die ik nu slik. Ik mag al niet eens een aspirine, laat staan wat sterkers...
 
zeg nooit nooit, maar voorlopig ga ik goed vooruit, daarnaast zijn er naturels die hele goeie fysieken hebben waar ik al dik tevreden mee zou zijn. (oké die hebben hun genen natuurlijk wel mee)
 
Opa leunt op ervaring, zowel goeie als slechte. Daar kunnen jongeren van leren en da's vaak een betere informatie dan 100 boekjes en testjes op bejaarden en ratjes. ;)

Maar ervaring van 1 persoon is niet zaligmakend. Wat voor jou geld, hoeft niet voor anderen te gelden.

Dat moet je niet uit het oog verliezen.
 
Twee heel goede redenen voor mij om niet te gebruiken:

1) Ik heb het niet nodig. Ik doe (nog) geen wedstrijden (PL) en ben nog lang niet aan mijn top. Als ik wedstrijden ga doen, verwacht ik niet in de top te eindigen. Waarom dan wel gebruiken? Om net een paar kg meer te kunnen die me alsnog niet NR 1 maken? Nee, dank je. (voor het uiterlijk zou ik het kunnen overwegen, maar laat ik eerst eens kijken wat ik zonder kan halen en volgens mij is dat genoeg om te bereiken wat ik wil)

2) Het lijkt me niet verstandig in combinatie met de medicijnencocktail die ik nu slik. Ik mag al niet eens een aspirine, laat staan wat sterkers...


Juist.
Voor het uitelijk zou ik het ook niet doen.
Wie zegt dat je er mooier op word?
Wel mannelijker ja.
Ik wil zelf echt niet op een vent gaan lijken met zware stem, zware kaken, enz.Wat spiertonus vind ik wel leuk maar daar laat ik het echt wel bij!!!!!
 
Opvallend hoeveel mensen afgaan op de mening van vreemden.

Je doet dit toch voor jezelf...

Ik weet ook zeker dat mensen in de gym mij ervan verdenken te gebruiken, alleen al omdat ik groter en sterken ben dan sommige die wél gebruiken, tsja dan moet het wel. Het maakt me geen reet uit of ze me geloven of niet, het is zo en ik weet dat. Ik doe deze sport voor mezelf, de resultaten haal ik voor mezelf, dat is ook je sterkste motivatie, volgens mij hou je het nooit lang voor als je het niet voor jezelf doet.

Ik begrijp die 'status' heel goed, zoals kale die omschrijft.
 
Ik heb er eigenlijk gewoon helemaal geen behoefte aan. Ik zie zoveel mensen om me heen in de sportschool die gewoon compleet veranderen als ze in een kuur zitten. Eerst zijn het jongetjes die in een zo groot mogelijk shirt lopen, om vervolgens in een kuur een zo klein mogelijk hempje aan te trekken, zo breed mogelijk te lopen en tegen iedereen een grote bek te hebben. En dan heb ik het niet over 1 of 2, maar echt stuk voor stuk. En 2 maanden later zie je ze weer in dat hele grote shirt, en hoor je ze opeens niet meer. Als ik hun zo zie, hoeft het sowieso van mij allemaal niet meer.

Ik heb vorige week eventjes zitten praten met een man bij ons in de gym. Hij heeft vroeger meegedaan aan WK en EK Bodybuilding. Ik heb met hem uitgebreid zitten praten over A.S. gebruik, en hij was er, in tegenstelling tot de meesten, heel open over. Hij vertelde dat hij vroeger ook veel gebruikte, daardoor ongelovelijk aggresief werd en gewoon eigenlijk gevoelloos was tijdens het trainen. Hij ging gewoon door, ongeacht of hij pijn had of andere problemen. Nu kan hij nog squatten met 80 KG max, omdat zijn beide knieen verrot zijn. Ook heeft hij last van zijn lever en zijn nieren. Als ik dat al hoor, ook al is het maar van 1 persoon, dan hoeft het voor mij al niet meer. Tevens had hij het ook over het verschil tussen "een kuur pakken voor een wedstrijd" en "kuren omdat je breed over het strand wilt lopen", en daar moest ik hem absoluut gelijk in geven. Doe je het omdat je iets wilt bereiken in de sport, of omdat je gewoon aandachtsgeil bent en zonder A.S. niet genoeg aandacht krijgt ofzo. Je ziet het hier op het forum en in de sportschool genoeg, mannen die in de zomer opeens als een monster gaan kuren. En waarvoor, voor je 2 minutes of fame? Dat vind ik dus echt belachelijk. Als jij echt al 12 jaar traint, en je zit echt op je limiet naturel, en je pakt dan een kuur om door een plateau te breken, vind ik daar absoluut niks mis mee. Maar als je korter dan 4 jaar traint en je gaat aan de gang met A.S. omdat het je allemaal niet snel genoeg gaat, dan ben je imo deze sport niet waard. Dit is niet bedoeld om mensen aan te vallen, maar simpelweg mijn mening.

Ik wordt in de sportschool ook vaak aangezien als "gebruiker", terwijl ik naturel ben. Maar dat interesseert me werkelijk geen moer, laat mensen maar lekker denken, ik weet van mezelf dat ik naturel ben. Mensen die er een beetje verstand van hebben en me zien trainen, zien toch wel dat ik naturel ben. De rest van die gasten boeien me niet, die stoppen toch binnekort met trainen.
 
Maar ervaring van 1 persoon is niet zaligmakend. Wat voor jou geld, hoeft niet voor anderen te gelden.

Dat moet je niet uit het oog verliezen.

Klopt, mijn persoonlijke ervaring mix ik in de pot met die van vrindjes en vrindinnekes en daar komt een krachtig verhaal uit.

noni_druide.gif
 
Ik ben absoluut ook niet tegen gebruik en ik heb lange tijd zelfs nagedacht om ook te gaan gebruiken. Dat wilde ik even voorop stellen.

Ik blijf natural omdat ik eigenlijk niet beter weet. Ik heb altijd getrained omdat ik het heerlijk vind om te trainen; dat je er een goed lichaam mee bouwt is een leuke bijkomstigheid.
Ik werd me eigenlijk pas bewust van het natural versus gebruiker verhaal toen ik bij een andere sportschool in Amsterdam ging trainen. Ik kreeg natuurlijk regelmatig van leken de vraag of ik gebruikte. Bij die nieuwe sportschool waren er echter wat ervaren bodybuilders, die vanwege mijn kracht dachten dat ik gebruikte. Ik ving zelfs een keer een opmerking op van iemand die riep: "zeker uitgewerkt" toen ik de laatste rep bankdrukken niet meer haalde. Overigens is die gast nu een goede vriend van me.
Ik heb niemand hoeven overtuigen van mijn natural toen. Omdat je steeds meer met mede-bodybuilders praat, raken ze vanzelf wel overtuigd dat ik niks gebruikte. Ik werd me echter wel bewust van het feit dat ik meer tilde en harder trainde dan de gebruikers. Mijn wedstrijden en de hele voorbereiding heb ik ook natural gedaan. Dat was ook de tijd dat ik stiekem toch over gebruiken ging nadenken, omdat iemand die gebruikt toch altijd harder dan je zal zijn.

Leuk onderwerp trouwens.
 
Ik heb er eigenlijk gewoon helemaal geen behoefte aan. Ik zie zoveel mensen om me heen in de sportschool die gewoon compleet veranderen als ze in een kuur zitten. Eerst zijn het jongetjes die in een zo groot mogelijk shirt lopen, om vervolgens in een kuur een zo klein mogelijk hempje aan te trekken, zo breed mogelijk te lopen en tegen iedereen een grote bek te hebben. En dan heb ik het niet over 1 of 2, maar echt stuk voor stuk. En 2 maanden later zie je ze weer in dat hele grote shirt, en hoor je ze opeens niet meer. Als ik hun zo zie, hoeft het sowieso van mij allemaal niet meer.

Ik heb vorige week eventjes zitten praten met een man bij ons in de gym. Hij heeft vroeger meegedaan aan WK en EK Bodybuilding. Ik heb met hem uitgebreid zitten praten over A.S. gebruik, en hij was er, in tegenstelling tot de meesten, heel open over. Hij vertelde dat hij vroeger ook veel gebruikte, daardoor ongelovelijk aggresief werd en gewoon eigenlijk gevoelloos was tijdens het trainen. Hij ging gewoon door, ongeacht of hij pijn had of andere problemen. Nu kan hij nog squatten met 80 KG max, omdat zijn beide knieen verrot zijn. Ook heeft hij last van zijn lever en zijn nieren. Als ik dat al hoor, ook al is het maar van 1 persoon, dan hoeft het voor mij al niet meer. Tevens had hij het ook over het verschil tussen "een kuur pakken voor een wedstrijd" en "kuren omdat je breed over het strand wilt lopen", en daar moest ik hem absoluut gelijk in geven. Doe je het omdat je iets wilt bereiken in de sport, of omdat je gewoon aandachtsgeil bent en zonder A.S. niet genoeg aandacht krijgt ofzo. Je ziet het hier op het forum en in de sportschool genoeg, mannen die in de zomer opeens als een monster gaan kuren. En waarvoor, voor je 2 minutes of fame? Dat vind ik dus echt belachelijk. Als jij echt al 12 jaar traint, en je zit echt op je limiet naturel, en je pakt dan een kuur om door een plateau te breken, vind ik daar absoluut niks mis mee. Maar als je korter dan 4 jaar traint en je gaat aan de gang met A.S. omdat het je allemaal niet snel genoeg gaat, dan ben je imo deze sport niet waard. Dit is niet bedoeld om mensen aan te vallen, maar simpelweg mijn mening.

Ik wordt in de sportschool ook vaak aangezien als "gebruiker", terwijl ik naturel ben. Maar dat interesseert me werkelijk geen moer, laat mensen maar lekker denken, ik weet van mezelf dat ik naturel ben. Mensen die er een beetje verstand van hebben en me zien trainen, zien toch wel dat ik naturel ben. De rest van die gasten boeien me niet, die stoppen toch binnekort met trainen.

Lekker stukkie Rock. :)

Ik kan me (persoonlijk) alleen niet vinden in het 'tomeloos doorgaan ongeacht pijn of problemen'. Of ik nu kuur of niet, ik hou altijd scherp in de gaten wat ik kan handelen en overmatige spierpijn of klachten daar luister ik heel goed naar.

Nog elke dag ervaar ik het genot van een gespierd lichaam, en daarnaast ben ik erg geinteresseerd in proefjes en nieuwe dingen. De nieuwsgierighied naar stoffen en hun uitwerking is enorm.

Ik herinner me wel een moment dat ik op de camping zat bij een gebruikende vriend, in '97. Liet ie me Winstrol amps zien. IK dacht toen nog: Shit, die zooi zet je toch niet in je kont? ...............
 
Klopt, mijn persoonlijke ervaring mix ik in de pot met die van vrindjes en vrindinnekes en daar komt een krachtig verhaal uit.

noni_druide.gif

Obelix met z'n GH gut. :o
 
Tja, als ik groter kan worden d.m.v. juice dan zal ik dat zeker doen. En als je al redelijk groot bent geworden zonder chemische middelen dan krijg je toch wel te horen dat je gebruikt hebt :D Bigger = better
 
Back
Naar boven