Fitness Seller

Wat is voor jou beter, met machines trainen of met losse gewichten?

Los.
Het is niet voor niks zo dat squat heel belangrijk is en legpress minder.
Bench press is een belangrijke oefening. Chest press hoor je niet echt vaak...

Voor iedere serieuze trainee zijn dumbbells en barbells superieur aan machines.

my god, wat een enorme bs staat daar over machines zeg......

Ik heb alleen los (homegym) maar ook in de gym zou ik de voorkeur geven aan los.

Machines dwingen je in een bepaalde beweging waardoor minder spieren worden aangesproken (die je zou gebruiken voor stabilisatie). Daarnaast zijn die machines gebouwd om voor zoveel mogelijk mensen een passende beweging te ondersteunen. Met andere woorden, 90% van de mensen past zich aan naar de machine die gemaakt is voor een "gemiddeld" persoon.

Wat voor sommigen wel werkt is eerst oefeningen met losse gewichten en de laatste oefening op een machine pakken. Door de stabiliteit die (eventueel) ontbreekt kun je misschien de desbetreffende spiergroep minder belasten. Iemand meningen hierover?

Los geniet de laatste jaren mijn voorkeur. Ook veel betere resultaten mee behaald.

Tevens de keren dat ik een blessure heb gehad kwamen door oefeningen op de machines. Zeker met bijvoorbeeld lange armen of benen is zo'n machine niet altijd perfect in te stellen.

Los is beter voor de massa omdat je er meerdere spieren mee aanspreekt
mix van beide schijnt beter te zijn omdat je na je oefeningen met losse gewichten op de machines de spiergroepen nog extra kan isoleren.
ik doe ze daarom ook beide

uiteraard los! tenzij bewuste isolatie een must is, te denken aan blessures ed.

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 13:16 ----------

Los is beter voor de massa omdat je er meerdere spieren mee aanspreekt
mix van beide schijnt beter te zijn omdat je na je oefeningen met losse gewichten op de machines de spiergroepen nog extra kan isoleren.
ik doe ze daarom ook beide

Je was me te snel

De enigste goede machine is de auto , om naar de sportschool te gaan..

Je kan in principe huge worden als je alleen met machines zou trainen. Maar het zou minder efficiënt zijn en dus waarschijnlijk langer duren. Ook zou je minder goed zijn in de functionele bewegingen die je ook in het dagelijkse leven kan toepassen.

IK combineer de beide en vind dit goed werken voor mezelf de meeste basis oefeningen gebeuren wel met bar of dumbbells

Als de oefening goed aanvoelt, zit ik er niet mee om die op een machine uit te voeren. Ik doe bv mijn curls vaak zo omdat ik me dan makkelijker kan concentreren op biceps.

Denk dat consequent en doordacht trainen wel belangrijker is dan met machines of losse gewichten werken.

Ik gebruik alleen nog machines voor m'n hamstrings. Zou ook machines overwegen als vervangende oefening als er iets lang bezet blijft.

Over het algemeen vind ik met machines trainen niet prettig omdat ik in de meeste machines geen goede houding kan aannemen.

Ik gebruik alleen nog machines voor m'n hamstrings. Zou ook machines overwegen als vervangende oefening als er iets lang bezet blijft.

Over het algemeen vind ik met machines trainen niet prettig omdat ik in de meeste machines geen goede houding kan aannemen.

SLDL zijn goed voor de hams hoor:)

Ik zelf heb nog nooit op machines getraind, behalve leg ext en leg curls.

Enige machines die ik gebruik zijn ook de leg extension en de leg curl.

los! zo leer je ook je evenwicht houden, en heb je ook geen terugval.

Neem nu dat je bv op een vaste bench 80kg kan benchen. Als je dan naar een losse gaat ga je wss afgaan zoals een gieter :p

Terug
Naar boven