XXL Nutrition

Wat moet ik doen

Bezoekers in dit topic

mark55

Novice
Lid geworden
26 mrt 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
120kg
Hi mensen van Bodybuilding.nl
Ik ben mark 18 jaar en weeg op het moment 120KG, (veel dus)
Er werd mij verteld dat je in combinatie met cardio en gewichten je vesmassa kan omzetten in spieren.
Hoeveel minuten cardio moet je ongeveer per training sessie doen en welk apparaat is goed?
Welke trainingen met lossen gewichten en of apparaten zijn belangrijk om te doen tijdens een sessie
 
Je kan vet verbranden en spiermassa opbouwen.. Niet vet omzetten in spier. Hoeveel cardio jij wilt doen ligt aan jou. En qua train schema ligt ook aan jezelf, meeste mensen kiezen voor een 5x5 stronglift schema.(3x per week trainen). Ook moet je een goed eetschema maken(lees stickies) bereken je onderhoud en ga daar 200-500 kcal onderzitten.

Succes verder
 
Het belangrijkste hier is je voeding.

Ik zou eens in de voedingssectie gaan zien.
Je mag sporten zoveel je wil,als je te veel blijft eten dan ga je niet afvallen.

Vet zet niet om in spieren.

Ik zou in uw geval een goed voedingsschema opstellen en beginnen te trainen in de gym. Losse gewichten en toestellen.
En eventueel cardio.

Er zijn wel wat trainingsschemas te vinden hier op het forum.

5x5,full body,ub/lb,ppl en verschillende splitschemas.
 
Bedankt,
Ik ben vandaag begonnen met het trainen van een full body schema.
Ben van plan om ongeveer 5 keer per week te trainen, verder ga ik nog een goed voedings schema maken.
Maar echter toen ik na mn eerste workout klaar was had ik na paar uur op eens last van mijn schouder wat al de hele dag aanhoud, is dit omdat ik nooit mijn schouders heb getrained en is het dus spierpijn of is het echt een blessure?
 
Ik denk aan spierpijn.. Maar kan ook zijn dat je een oefening verkeerd hebt gedaan.(schouder zijn erg gevoelig) Kijk het dus nog ff aan hoe het komende dagen gaat. Vergeet ook niet om ff op te warmen met wat lager gewicht, voor dat je aan je werksetjes begint.(dat doe ik teminste altijd, en helpt wel)
 
Voedingsschema maken en aanhouden. Qua training kan je best beginnen met simpel fullbody schema met focus op de belangrijkste compound oefeningen(squat,deadlift, row, press, bench, pullups,...), zodat je meer kracht ontwikkelt.
Cardio liefst na krachttraining doen want anders ben je al vermoeid voor je met krachttraining begint. Machines zou ik niet te veel mee doen als beginner, is meer voor later als je specifiekere doelen hebt.( bvb je gaat eerder powerlifting of eerder bodybuilding gericht trainen) Welk apparaat maakt niet zoveel uit. ( fietsen, lopen, roeien maakt allemaal niet zo heel veel uit al is het aantal verbrande kcal wel verschillend dus dat moet je in het oog houden). En zoals gezegd is het onmogelijk om vet om te zetten in spieren. Een spier is opgebouwd uit aminozuren terwijl een vet opgebouwd is uit triglyceriden, dit zijn beidde totaal verschillende biochemische structuren en er is helaas geen enkel lichaam op de aarde die van het een rechtstreeks het ander kan maken. Lees ook zeker de stickies door zodat je bepaalde basiskennis opbouwd waar je altijd op kan terugvallen indien nodig.
 
Nou dan ga ik je nou meteen even uit de droom helpen. Vet is vet, spier is spier. Het lichaam kan vet omzetten naar energie, die de spieren kunnen gebruiken, waardoor die groeit ofzo. Zet je dan vet om in spier, nee. Je zet vet om in energie.

Ik zou zeggen eet salade en ga rennen, fietsen, gewichtheffen, dansen, zwemmen, touwtje springen, voetballen, boksen...
doe het allemaal met passie en vergeet de tijd. Dan gaat het het snelst... En geen cola drinken.
 
Niks mis met cola light :)
 
Zoals al genoeg gezegd kun je geen vet in spier omzetten.
Wel heb ik een andere visie op het trainen.
Dit doormiddel dat voeding al het belangrijkste is, dus probeer elke dag hetzelfde aantal cal in te nemen zodat je goed je eigen progressie kan volgen en je kan zien waar je lichaam op reageert.
Vergeet ook zeker niet genoeg gezondere vetten te eten, advocado preacher hier.

Wat ik bedoel met die andere visie op trainen is simpel gezegd: have fun!
Ik zou vooral focussen op krachttraining in het begin, niet TE veel cardio, wat cardio kan nooit kwaad want je hart is toch belangrijk :)
Ivm krachttraining doe gewoon waar je zin in hebt, wil je powerliften? verdiep je erin en doe het, meer bodybuilding fan? zoek daar wat info over op.
Combineer het desnoods en probeer je te amuseren met wat je doet, want als je iets niet graag doet hou je het ook niet vol, + de voeding op orde houden is al zwaar genoeg.

Als je consistent bent in je voeding + in je training, en je amuseert je, dat is alles wat je nodig hebt :)
 
Back
Naar boven