MuscleMeat

Wat raden jullie mij aan? (met foto's)

Pak dan toch een foto van Zac Afron waar zijn geile poes volledig op staat afgebeeld ...

OT: zie tips boven mij. Eten en trainen. :p

Het is wel duidelijk nu denk ik.

Veel Eten. Gezonde en eiwitrijke voeding.

Volg een beginners fullbody schema 3x per week(compounds)

Ga alsjeblieft niet hardlopen want je bent al mager genoeg.

Ik eet nog meer in 1 maaltijd dan jij over de hele dag :scratch:
Daar zit de fout denk ik.

In jullie FAQ las ik dat een sixpack pas goed naar voren komt bij minder dan 10% lichaamsvet. En ik heb het idee dat mijn buik daar hoger bij zit.
Eigenlijk zit je wel vrij laag met je lichaamsvet. Maar je hebt geen/weinig abs om te laten zien, dat geldt ook voor andere spieren in je lichaam.

Comments zijn leuk om te weten, maar het heeft geen zin om die te volgen (en dat ga je ook niet doen) als je niet weet waar het over gaat.
Zelf zou ik beginnen met informatie te verzamelen en te begrijpen hoe je jouw probleem kan aanpakken. Begrijp je iets niet, dan is het handig om te vragen.

Oefening is het architect, voedsel is de bouwsteen en rust is de bouwer.

Success ;)

Laatst bewerkt:
Wow het verbaast me dat mensen hier nog vriendelijk reageren. Meestal worden er in topics als dit enkel negatief gereageerd :D Prijs je zelf gelukkig vriend :)

Anyways, het meeste advies is al gegeven. Neem het ter harte, dan zul je zeker en vast je doelen bereiken!

Waarom 5/3/1, hij heeft niet eens een 1RM om zn percentages op te bazeren. Starting Strength is in dat opzicht wel beter voor hem

Dat niet alleen. 5/3/1 is ook een programma dat qua snelheid van verhogingen van gewichten redelijk traag is (dus: voor gevorderden gemaakt). Met SS kan er inderdaad veel meer worden behaald.

ETEN!

Een idee.. ! Je eet nu 4-5 boterhammen

Verdubbel dit minimaal(als begin.) En maak meer maaltijden.
Dus bijvoorbeeld 's ochtends havermout als ontbijt
10 uur 3 boterhammen
12 uur 3 boterhammen
14 uur 2 boterhammen
16 uur 2 boterhammen
18 uur avondeten
20 uur 2 boterhammen
22 uur of later(vlak voor slapen) kwark

Dit is al een begin!
Als je vaker eet, wordt je metabolisme sneller, dus dat buikje blijft wel weg.

Daarnaast, de big compounds doen!
oftewel; squat, bench press deadlift. Eventueel nog Military presses.

Opdrukken is niet iets waarmee je groot wordt ;) Daar krijg je wel een hele goede conditie van, maar je wordt er niet gespierder van! Aan hardlopen hoef jij ook niet te denken. Het is niet verkeerd, maar dat moet je er eigenlijk wel weer bij eten !

Als ik jou was zou ik wel naar een gym gaan. Of koop je eigen spullen! Kijk even op marktplaats ofzo! Vind je van alles.
Begin met rippetoe of met een full body schema. En zeker niet meer dan 3 keer trainen in de week(tenzij je split doet natuurlijk).

Voor de rest; succes

Waarom 5/3/1, hij heeft niet eens een 1RM om zn percentages op te bazeren. Starting Strength is in dat opzicht wel beter voor hem

Ik zeg 5/3/1 omdat je vanaf het begin af aan leert evalueren wat je kan. Er zit een duidelijke lijn van progressie in, verhogingen met standaardgewichten; de progressie bij Starting Strength is niet echt duidelijk. De ondersteunende oefeningen bij 5/3/1 maken het denk ik ook een leuker programma voor een beginner. Die 1 RM kan bepaald worden binnen een week, dat is het probleem niet.

Starting Strength kan overigens wel, de uitleg in het boek is goed te gebruiken. Als ik zou moeten kiezen tussen de twee zou ik wel zeggen 5/3/1

• Topic Starter Topic Starter
Heren, dank jullie allen voor de nuttige tips en de getoonde interesse in het geven van advies. Ik ben blij met alle positieve reacties en ik kan hier ook zeker wat mee. De komende week zal ik mij inlezen en oriënteren op het te bewandelen pad.

Een vriendin van mij werkt bij die sportschool waar je 60 euro per maand betaald voor een losse maand (40 euro voor een abonnement voor 12 maanden en dan enkel in de daluren). Ik heb haar vandaag, na het lezen van jullie reacties gebeld en het blijkt dat ik, bij aanschaf van een eerste maand direct een persoonlijke schema kan maken, voor zowel fitness als voeding. Ik heb besloten deze eerste maand te betalen, een persoonlijk schema op te stellen en daarna kan ik altijd nog kijken wat ik doe.

Als er onder jullie mensen zijn die nog steeds advies willen geven, dan kan ik dat alleen maar aanmoedigen. Maar het is niet nodig, ik denk dat ik een duidelijke basis heb gelegd over wat ik moet doen en waar ik me op moet inlezen.

Hopelijk blijft het niet bij deze topic en zal ik vaker terug komen voor discussies/vragen/vorderingen qua spiermassa. Dat zal enkel liggen aan mijn doorzettingsvermogen om door te gaan met dit idee, en dat zit er nu goed in. Dank allen!

Groeten,
Bart

Post het schema hier wanneer je het krijgt. De meeste personal trainers geven belachelijke programmas waar je als beginner niet veel aan hebt.

Zoals een paar machines voor je benen en 4 oefeningen voor je biceps

Hele goede tip, dat ga ik zeker doen. Geef me echter een paar weken voordat ik hier terug zal reageren, tegen die tijd heb ik mijn loon en kan ik de eerste maand betalen.

Serieus. Stoppen met hardlopen en alles opeten wat je tegenkomt!

En kappen met die zoete limonade en appelstroop rotzooi. Je hebt eiwitten en koolhydraten nodig. Junken of geen junken. Ga liever voor kipfilet, als je dat smerig vind pindakaas etc. En melk. Veeeeeel melk. Gewoon boterhammen met melk. Groei je van :thumbup:

En weet niet waar je woont, maar er moet wat in de buurt te vinden zijn waar je goedkoper kan sporten. Ik betaal als student (ben dat niet, ssst niet door vertellen) en betaal 16 euro in de maand. En wat dan nog, het is de beste investering in je lijf die je kan doen.

Ohja, en stoppen met hardlopen en ALLES OPETEN WAT JE TEGENKOMT!

:D

Ik ben blij dit te horen (dat ik meer moet eten). Ik dacht serieus dat ik, omdat ik buik"vet" heb vergeleken met 2-3 jaar geleden, dat ik juist moest sporten om die vetjes weg te werken voordat ik wat zou zien. Maar goed dat ik hier toch een poging gewaagd heb.

Ik heb net naar mijn BMI gekeken en ik blijk inderdaad ondergewicht te hebben.. Had dat nooit verwacht. Ik slik medicatie tegen ADHD en ik heb gehoord dat een vaak voorkomende bijwerking is dat je minder honger hebt. Of dat ook bij mij zo is nog maar de vraag, maar het zou kunnen. Ik ga in ieder geval vaker en meer eten op een dag.

Ik zeg 5/3/1 omdat je vanaf het begin af aan leert evalueren wat je kan. Er zit een duidelijke lijn van progressie in, verhogingen met standaardgewichten; de progressie bij Starting Strength is niet echt duidelijk. De ondersteunende oefeningen bij 5/3/1 maken het denk ik ook een leuker programma voor een beginner. Die 1 RM kan bepaald worden binnen een week, dat is het probleem niet.

Starting Strength kan overigens wel, de uitleg in het boek is goed te gebruiken. Als ik zou moeten kiezen tussen de twee zou ik wel zeggen 5/3/1

Serieus, de progressie waaraan je gebonden bent bij 5/3/1 is echt VEEL te weinig voor een beginner. 5 kilo per MAAND voor onderlichaam en 2.5 kilo per MAAND op bovenlichaam omhoog. Daar kun je als beginner zoooooo veel meer uithalen.

Hongergevoel kan je best aardig "trainen". En over het algemeen gaat vet verliezen en VVM (vet vrije massa) winnen niet zo goed samen. Maar als je met junkfood zo droog blijft als je nu bent dan zul je heel veel moeten eten om spieren te kweken.

Klinkt erger dan het is, ik at in december toen ik begon met BB ook te weinig, nu eet ik standaard een aantal maaltijden meer dan toen per dag en ik denk er niet eens bij na ;) Tip: bak kwark voor het slapen gaan, veel melk drinken (liter of twee zal je goed doen). Als je het serieus gaat aanpakken in de sportschool (en als ik je "doel-lichaam" zo zie ga je dat wel nodig hebben) en frequent gaat trainen is het ook leuk om een trainingslogje bij te houden.

Als je vaker gaat eten, gaat je metabolisme ook omhoog, dus krijg je ook meer honger ;)
Vond ik eerst ook raar, maar tis wel echt zo. Dus wat mensen ook zeggen over 's avonds nog eten; bullshit! Ga gewoon elke twee uur eten, en je krijgt honger!

Hee, zo zag ik er ook uit toen ik 17 was:D deja vu

Maar zoals velen reeds gezegd hebben,

Vreten als een beescht en gij zult groeien.
tonijn, rund, kip, kwark, rijst, havermout, noten enz.

ga deathliften, benchen en squaten! succes;)

heeeeeeel veeeeeeel meeeeeeer gaaaaan eeeteeeen!!!!

Terug
Naar boven