XXL Nutrition

Wat raden jullie mij aan? (met foto's)

Haha High School Musical ventje als doel lolz.

Ik zie dat je 21 bent. Ik zou even een baan zoeken. 40 euro per maand moet dan maar. Als je even wat meer eet (100ste keer waarschijnlijk) dan ben je binnen no time zoals Zac Efforn haha

• Topic Starter Topic Starter
Good call!
Ben ook wel benieuwd....
Dag mannen, ik ben nog steeds aanwezig! Ik heb sinds vandaag mijn studiefinanciering ontvangen en ik had al in m'n agenda gezet om morgen een proef maand te nemen bij die fitness school. Ik drink elke dag één of twee glazen melk maar het gaat er moeilijk in (heb het tot nu toe goed volgehouden) en heb een lading kipfilet gekocht. Eet nu elke dag 4 tot 8 bruine boterhammen met boter (halvarine), 2 plakken kipfilet en sweet chili saus (tip van een vriend, smaakt erg goed). Metabolisme opschroeven gaat nog lastig, ik heb gewoon geen honger.. Ik eet zoveel als ik kan (die boterhammen, vaak 6 per dag, 2 of 3 stukken fruit per dag en dan avondeten) en ik zit vaak zo vol dat ik me licht misselijk voel, ik heb ook niet echt de behoefte daar iets bij te doen want dan voel ik me de komende uren naar of komt het er weer uit haha.
Ik denk dat ik weet waardoor het komt dat ik minder eet. Ik zit al enige maanden met een meisje in m'n hoofd.. Ik neem aan dat dit genoeg informatie is. Het was zelfs m'n moeder opgevallen dat ik er magerder uitzag in vergelijking met 5-6 maanden geleden. En toen ze dat zei zag ik de link direct met dat meisje. Ik heb dat vroeger (op 16 jarige leeftijd) ook wel eens gehad, dat ik constant trek had maar gewoon niets kon eten uit verliefdheid. Pff wat een gedoe, ik ben maar als te blij dat ik anoniem op dit forum sta.

Ik verdien genoeg geld, ik heb m'n eigen bedrijf (naast m'n studie) en dat loopt goed. Alleen heb ik geen regelmatig inkomen en de ene maand verdien ik zeer royaal (ik weerhoud me van het noemen van bedragen) en nu zit ik alweer 3,5e week zonder geld. Ik maak grote opdrachten en wanneer die af zijn verdien ik groot geld, maar daar tussendoor zit er weinig voor me in. Laatste bedrag is gespaard en daar wil ik niet aankomen.

Tsja, ik ben geen fan van High School Musical. Ik zocht op "male model" of iets dergelijks via Google en kwam hem tegen en ja, dit is wel ongeveer wat ik zoek. Maar ik hoef mezelf niet te verantwoorden hoop ik!

Als ik een afspraak heb gemaakt met de fitness instructeur en die heeft mij een schema gegeven, zal ik die hier posten om jullie tips en/of verbeter punten te laten suggereren. Discussieer er gerust op los, ik ben er snel weer bij!

Groeten,
Bart

succes verder, blijven volstouwen, ik had eerst ook geen honger. Nu bestel ik savonds om 10 uur nog kipshoarma omdat ik barst van de honger :)

Dag mannen, ik ben nog steeds aanwezig! Ik heb sinds vandaag mijn studiefinanciering ontvangen en ik had al in m'n agenda gezet om morgen een proef maand te nemen bij die fitness school. Ik drink elke dag één of twee glazen melk maar het gaat er moeilijk in (heb het tot nu toe goed volgehouden) en heb een lading kipfilet gekocht. Eet nu elke dag 4 tot 8 bruine boterhammen met boter (halvarine), 2 plakken kipfilet en sweet chili saus (tip van een vriend, smaakt erg goed). Metabolisme opschroeven gaat nog lastig, ik heb gewoon geen honger.. Ik eet zoveel als ik kan (die boterhammen, vaak 6 per dag, 2 of 3 stukken fruit per dag en dan avondeten) en ik zit vaak zo vol dat ik me licht misselijk voel, ik heb ook niet echt de behoefte daar iets bij te doen want dan voel ik me de komende uren naar of komt het er weer uit haha.
Ik denk dat ik weet waardoor het komt dat ik minder eet. Ik zit al enige maanden met een meisje in m'n hoofd.. Ik neem aan dat dit genoeg informatie is. Het was zelfs m'n moeder opgevallen dat ik er magerder uitzag in vergelijking met 5-6 maanden geleden. En toen ze dat zei zag ik de link direct met dat meisje. Ik heb dat vroeger (op 16 jarige leeftijd) ook wel eens gehad, dat ik constant trek had maar gewoon niets kon eten uit verliefdheid. Pff wat een gedoe, ik ben maar als te blij dat ik anoniem op dit forum sta.

Ik verdien genoeg geld, ik heb m'n eigen bedrijf (naast m'n studie) en dat loopt goed. Alleen heb ik geen regelmatig inkomen en de ene maand verdien ik zeer royaal (ik weerhoud me van het noemen van bedragen) en nu zit ik alweer 3,5e week zonder geld. Ik maak grote opdrachten en wanneer die af zijn verdien ik groot geld, maar daar tussendoor zit er weinig voor me in. Laatste bedrag is gespaard en daar wil ik niet aankomen.

Tsja, ik ben geen fan van High School Musical. Ik zocht op "male model" of iets dergelijks via Google en kwam hem tegen en ja, dit is wel ongeveer wat ik zoek. Maar ik hoef mezelf niet te verantwoorden hoop ik!

Als ik een afspraak heb gemaakt met de fitness instructeur en die heeft mij een schema gegeven, zal ik die hier posten om jullie tips en/of verbeter punten te laten suggereren. Discussieer er gerust op los, ik ben er snel weer bij!

Groeten,
Bart

Mensen die je uitlachen met die shit van high school musical of met je verliefdheid laat je maar doen. Je vraagt hier op dit forum om hulp, en je luistert naar de mensen hun raad. Alleen al voor dat feit heb ik genoeg respect voor je, en zal ik mee proberen te helpen om raad te geven (al ben ik zeker niet zo experienced als menig dbb forumganger). Ontopic : Goed aan het proppen zie ik, mooi zo ! Probeer echt zoveel mogelijk te blijven eten en let er ook op wat je eet. Eventueel kan je in een latere fase wat meer in de diepte gaan werken en je calorie-onderhoud gaan berekenen en zo een gebalanceerder schema opstellen. In de tussentijd blijven vreten, en begin zeker ook zo snel mogelijk met je krachttraining. Vreten zonder trainen is logischerwijs ook niet super (al kan jij je momenteel wat permitteren ;) ). Btw laat dat meisje even links liggen, bouw een geweldige fysiek op en ga er dan maar mee showen :D? Je motivatie om te vreten zal wel komen :D

Groeten,
Bart

Goed om te horen dat het nu beter gaat!
Inderdaad meisjes kunnen rare dingen met zich meebrengen ;)
wat hierboven al vermeld staat ben ik het wel mee eens! zorg dat je wat te showen hebt! :D succes verder en keep us posted! :)
Greetz

Groeten,
Bart

Heyyy dat is een goed plan. Er zit niets anders op dan toch een lidmaatschap te nemen. Zodra je begint te trainen ga je ook sneller honger krijgen dus dat komt gauw genoeg (Y)

Ik zal je ook even mijn advies geven. Ik ben nu iets meer dan een half jaar bezig en begon ongeveer net als jij (zelfde lengte, was wel ietsjes zwaarder dan jij).

Het beste (in mijn optiek dan) wat je kan doen is:

- Een sportschool zoeken (en je hebt die dure gyms absoluut niet nodig, je hebt een gym nodig met o.a. een squatrek en genoeg gewichten (liefst ook kleinere gewichten (1,25kg bijv.).

- Een trainschema nemen en dat goed bestuderen.

Ik heb zelf 5 maanden Starting Strength van Rippetoe gevolgd. (Zoek maar even hier op de site naar de Rippetoe FAQ) En : http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224
Het liefst schaf je het boek ook aan, dan krijg je meteen goede uitleg bij alle oefeningen.
Het is een schema met oefeningen die ontzettend goed werken om vooral sterker (en dus groter) te worden, je moet ze echter wel technisch goed uitvoeren. Lees dus even hoe je de oefeningen goed moet uitvoeren (http://www.exrx.net/Lists/Directory.html) en ook in de thread die ik eerder gaf. In het boek zelf staan ze het meest gedetailleerd omschreven.

- Een voedingsschema maken en je eraan houden (!)

Je kan het beste de stickies in de voedingssectie van dit forum lezen en dan een schema maken en dat daar (of hier) posten zodat we ernaar kunnen kijken. Ikzelf gebruik deze site http://eetmeter.voedingscentrum.nl
om te kijken hoeveel ik binnenkrijg (is niet geheel accuraat maar het geeft een goede indicatie).

Ga aan de slag en je zal groeien als kool. Ik ben zelf in die 5 maanden 10 kg zwaarder geworden (zonder al te veel vet mind you.)

Good luck ;)

Je moet meer eten. Zelden heb ik zo'n dun lichaam gezien op DBB en er zijn er al een hoop voorbij gekomen...

2 glazen melk nauwelijks weg krijgen? Kom op man, je moet je richten op zeker 2 liter per dag. Een paar boterhammetjes per dag is gewoon veel te weinig. In de bulk vreet ik tot het werkelijk omhoog komt, dat zou jij ook moeten doen aangezien je ongezond dun bent. Niet alleen eten als je een hongergevoel hebt.

Verder: brinta, havermout, pasta, rijst, vis, kip, beef

Vreten tot je niet meer kan. Een schema is niet eens belangrijk voor jou, als je maar dagelijks VEEL eet. Als je fastfood lekker vind neem het er dan lekker van, een aantal Big Tasty's of Whoppers wegvreten zou je ook goed doen.

Wat is nu je trainingsschema?

Laatst bewerkt:
Als je fastfood lekker vind neem het er dan lekker van, een aantal Big Tasty's of Whoppers wegvreten zou je ook goed doen.

Toevallig vandaag gezien dat een Big Tasty 905 kc is. Dus als je die om de dag eet gaat het helemaal goed komen.:p

Maar serieus: De belangrijkste tip die ik je kan geven is ook eten als je geen honger hebt, ook al is het niet veel. Gewenning is de sleutel.

Beste mannen (en vrouwen),

Bedankt iedereen voor de (uitgebreide) reacties. Vorige week had ik tentamens dus had ik geen afspraak gemaakt voor die week. Vandaag (kwart voor 10 vanochtend) had ik mijn eerste afspraak met een fitness instructeur en die heeft een schema voor me opgesteld. Ik heb hem alleen nog niet hier thuis, ze zei dat hij er later op de dag ligt en donderdag ga ik weer, dus dan zal ik hem op halen en hier posten.

Qua eten gaat het ook wel wat beter. Ben nu een kilo aangekomen (als ik de verschillende weegschalen als kloppend mag beschouwen).

Ik ben trouwens tot een best "enge/schokkende" conclusie gekomen... Daarnet op de fitness school had ik mijn body fat percentage gemeten met een, volgens de instructeur, duur apparaat. Maar hij gaf telkens een error (64 kg was ik, 1,89m, 21 jaar), error 4. En bij een ander apparaat (zelfde model) gaf hij diezelfde error 4. Terwijl hij het wel bij een andere jongen deed. Dus ik heb dat zojuist opgezocht en het blijkt dat mijn body fat percentage zó laag is, dat het niet gemeten kan worden, en dat is onder de 8%. Dus voor hetzelfde geld is het 4% of 5%. Ik had dat echt nooit verwacht, nu ga ik me wel een beetje zorgen maken. Ik let nooit op wat ik eet, ik eet naar mijn idee voldoende en ik eet wat ik lekker vind (en kots het nooit uit ofzo, ik heb geen boulimia of iets dergelijks). Wat ik ook merkte is dat ik al enkele maanden wat moe ben, of momenten heb dat ik me suf/moe voel. En dat kan best liggen aan het feit dat ik gewoon te weinig eet en dus te weinig voedingsstoffen heb.

Voor zover de update. Oh trouwens het wordt waarschijnlijk vrijdag want donderdag zit ik helemaal vol en morgen zal ik fikse spierpijn hebben haha. Dus vrijdag post ik het schema en zal de beginpost aanpassen om het voor nieuwe bezoekers van deze topic overzichtelijk te maken. Ik moet meer eten, dat is me wel duidelijk gebleken. Eten eten eten eten. En dat ga ik nu doen, adios!

Beste mannen (en vrouwen),

Bedankt iedereen voor de (uitgebreide) reacties. Vorige week had ik tentamens dus had ik geen afspraak gemaakt voor die week. Vandaag (kwart voor 10 vanochtend) had ik mijn eerste afspraak met een fitness instructeur en die heeft een schema voor me opgesteld. Ik heb hem alleen nog niet hier thuis, ze zei dat hij er later op de dag ligt en donderdag ga ik weer, dus dan zal ik hem op halen en hier posten.

Qua eten gaat het ook wel wat beter. Ben nu een kilo aangekomen (als ik de verschillende weegschalen als kloppend mag beschouwen).

Ik ben trouwens tot een best "enge/schokkende" conclusie gekomen... Daarnet op de fitness school had ik mijn body fat percentage gemeten met een, volgens de instructeur, duur apparaat. Maar hij gaf telkens een error (64 kg was ik, 1,89m, 21 jaar), error 4. En bij een ander apparaat (zelfde model) gaf hij diezelfde error 4. Terwijl hij het wel bij een andere jongen deed. Dus ik heb dat zojuist opgezocht en het blijkt dat mijn body fat percentage zó laag is, dat het niet gemeten kan worden, en dat is onder de 8%. Dus voor hetzelfde geld is het 4% of 5%. Ik had dat echt nooit verwacht, nu ga ik me wel een beetje zorgen maken. Ik let nooit op wat ik eet, ik eet naar mijn idee voldoende en ik eet wat ik lekker vind (en kots het nooit uit ofzo, ik heb geen boulimia of iets dergelijks). Wat ik ook merkte is dat ik al enkele maanden wat moe ben, of momenten heb dat ik me suf/moe voel. En dat kan best liggen aan het feit dat ik gewoon te weinig eet en dus te weinig voedingsstoffen heb.

Voor zover de update. Oh trouwens het wordt waarschijnlijk vrijdag want donderdag zit ik helemaal vol en morgen zal ik fikse spierpijn hebben haha. Dus vrijdag post ik het schema en zal de beginpost aanpassen om het voor nieuwe bezoekers van deze topic overzichtelijk te maken. Ik moet meer eten, dat is me wel duidelijk gebleken. Eten eten eten eten. En dat ga ik nu doen, adios!

Dat je zo laag in vetpercentage zit was geen wonder. Aan je gewicht is dat namelijk al af te leiden. Overigens zijn die apparaatjes voor dat te meten zeer onbetrouwbaar (een meting met een huidplooimeter is beter). Mooi dat je een schema hebt laten opstellen, das een stap in de goede richting.

Het feit dat je zo slapjes bent de laatste tijd kan goed te maken hebben met dat laag vetpercentage. Je lichaam heeft geen reserves en je immuunsysteem te zwak. Eten is inderdaad de boodschap. Een volgende stap voor je is het opstellen van een goed voedingsschema !

Als je vaker gaat eten, gaat je metabolisme ook omhoog, dus krijg je ook meer honger ;)
Vond ik eerst ook raar, maar tis wel echt zo. Dus wat mensen ook zeggen over 's avonds nog eten; bullshit! Ga gewoon elke twee uur eten, en je krijgt honger!

+1
Twijfel hier niet aan. Na 1-2 weken merk je al dat je lichaam hier aan gewend raakt en dat je honger hebt als je niet elke 2-3 uur iets eet. Misschien door jouw ' love story-stress' dat het wat lastig gaat nu, maar dat gaat ook wel weer over ;)

Er staat hier ergens op het forum een fraaie excel-file waarmee je prima een voedingsschema voor jezelf kan maken, ergens onder Voeding hoofdtopic. Ik zie even niet hoe ik een file upload naar de site, dus je zult even moeten zoeken :)

Laatst bewerkt:
Vreten en keihard trainen het lijkt wel alsof je rechtstreeks uit auzwitz komt man. En scheer dat schaamhaar op je buik weg man.

Ook okseltjes scheren kan een veel frissere look geven;)

Maarre... FLINK ETEN, je bent net n graten***huis... FLINK ETEN en gewoon naar een SPORTSCHOOL om KEIHARD te TRAINEN (lees groeien).

Succes!!

Beste allen,

Bedankt nog voor de reacties. Laat ze maar komen als jullie er nog meer hebben, ik ben zeer tevreden met de tips en reacties die ik tot nu toe gekregen heb en maak er nuttig gebruik van. Ze gaan dus niet verloren!

Mijn excuses dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Ik heb het nogal druk en heb er letterlijk elke dag aan gedacht om deze post te maken. Bij deze dus!

Zie hier het verhaal, onderaan vind je enkele vragen en het schema dat de sportschool voor mij heeft opgesteld. Op dit schema heb ik aantekeningen gemaakt zodat jullie zien waar ik mee bezig ben, in de sportschool.

Een samenvatting van al het voorstaande:
9 mei registreerde ik hier op dit forum, en had de vraag of jullie persoonlijke tips hadden omtrent mijn situatie. Ik deed push ups via een push up programma op het internet maar ben, onder andere door jullie toedoen, vanaf 1 juni ingeschreven onder een sportschool.

Jullie tips:
Op een sportschool gaan.
Meer eten, meer eten, nog meer eten.
Geen cardio, ik moet juist aankomen.
Persoonlijk schema posten.
Wat is er tot nu toe gebeurd?
Sinds ik me heb ingeschreven bij de sportschool (1 juni) heb ik 6 keer gefitnesst. Morgen wordt de 7e keer dus iets minder dan 2 keer per week (1x fitness in 3,7 dagen). Dit is te weinig, ik had het idee om 3 keer per week vast te gaan trainen. Het ontbreekt mij dan ook niet aan wilskracht, ik vind het daadwerkelijk leuk om te gaan en om m'n best te doen. Het probleem is dat ik enkele keren flinke spierpijn had. De tweede keer dat ik ging fitnessen (de eerste keer na het opstellen van mijn schema) had ik het volledige schema gevolgd maar dat was beduidend teveel van het goede. Ik heb de 2e dag, 3e dag en 4e dag na die keer zóveel spierpijn, dat ik m'n armen niet kon strekken, de trap niet vast kon houden en zelfs pijn had als ik een boterham smeerde... Te gek voor woorden, maar ergens ook wel te begrijpen als je spieren letterlijk 3 jaar geen inspanning hebben gehad en dan ineens veel te verduren krijgen.
Daarnaast heb ik nog een paar dagen flinke spierpijn gehad, en ik moet zeggen of ik nu niet weet of dat goed is of slecht, en of ik nu door moet sporten of juist nog een extra dagje rust moet nemen (wat ik nu dus doe). De tweede dag na een fitness dag komt hij goed tevoorschijn en weer 2 dagen later is hij onder controle (doenbaar om te fitnessen).

Wat heb ik gedaan qua eten?
Ik eet beduidend meer, maar het gaat me nog moeilijk af. Ik ben er achter gekomen dat een bepaalde medicatie die ik slik die de eetlust tegengaat (het wordt, naast behandeling voor ADHD, ook gebruikt voor vetzucht (wat ik dus niet heb!)).
Ik eet elke dag enkel bruine boterhammen met boter, kipfilet en sweet chili saus (varieert erg per dag hoeveel).
Ik eet nog steeds veel fruit (vaak 2 of meer stukken fruit per dag).
Avondmaaltijd bewaar ik als er over is en eet ik later op de avond op. Mijn moeder heeft mijn vraag naar meer pasta/rijst/kip serieus genomen.
Ook heb ik allerlei koek gekocht om tussendoor wat te snacken (boterkoek, stroopwafels, mergpijpjes... Only the good stuff).

Het mooie is, ik zie DAADWERKELIJK verschil in mijn lichaam, na slechts 3,5 week fitness (na 3 jaar niets aan m'n lichaam gedaan te hebben, zie de beginpost)! Ik ben erg tevreden over wat er nu allemaal gaande is, ik heb ook enkele malen reacties uit de omgeving gehad (vrienden, familie) zonder er zelf de nadruk op te leggen (of aanleg voor te geven). We wonen aan het water en met dit lekkere weer doe ik m'n tshirt nog wel eens uit, vandaar. haha

Ik ga hier dan ook zeker mee door. Ik ben benieuwd hoe ik er over 3 maanden uit zie, laat staan volgende zomer. Als ik ergens aan begin houd ik het vaak goed vol, en dat ben ik hier ook zeker van plan.

Persoonlijk schema opgesteld door de fitness school:
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Tips? Graag. Andere apparaten? Laat ze horen en ik zal kijken of ze op de sportschool staan (het liefst incl. aangeraden gewichten/herhalingen).

Vragen:
1. Als ik spierpijn heb (2e dag na fitnessdag het grootst), moet ik dan die dag daarna gewoon weer fitnessen of kan ik beter wachten tot het grotendeels weg is?
2. Tips mbt persoonlijk schema? "Prima zo" mag natuurlijk ook.
3. Wellicht iets lichter ivm spierpijn? Of is dat normaal?
4. Andere volgorde als ik ga sporten? Wellicht specifieke spiergroepen trainen, 3x in een week een andere spiergroep (zodat ze een week rusten en die week daarna weer geburned worden)?

Bedankt voor het lezen. Nog een fijn weekend en succes in de sportschool met de aankomende hittegolf!

Groeten,
Bart

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

Vergeten te vermelden:

Ik zal morgenochtend voor het ontbijt mijn nieuwe gewicht meten en over een maand/2 maanden foto's posten, zodat jullie zien wat er allemaal gaande is.

Ik wil dat morgen pas wegen, als ik geen avondmaaltijd op heb, voor het ontbijt. Dat had ik vorige keren namelijk ook gedaan.

Damn je lijkt mij wel hoe ik er ruim 17jaar geleden uitzag. Ga veel melk drinken, volle melk want jij kan het gebruiken. Minimaal 2liter per dag en verder veel squatten, deadliften en bench pressen. Veel suc6 met gainen.

Damn je lijkt mij wel hoe ik er ruim 17jaar geleden uitzag. Ga veel melk drinken, volle melk want jij kan het gebruiken. Minimaal 2liter per dag en verder veel squatten, deadliften en bench pressen. Veel suc6 met gainen.
Met squatten train je je beenspieren, is dat correct? Ik wil vooral de nadruk op mijn bovenlichaam leggen, m'n benen zie je toch nooit (lange broek in de winter, zwembroek in de zomer). Of zie ik iets over het hoofd? Zoveel mensen hebben het over squatten terwijl het mij voor de hand lijkt te liggen dat mensen vooral hun bovenlichaam willen trainen. Zelfde voor dead lifting.

Je moet je lichaam niet zien als iets wat je alleen maar in de spiegel ziet. Je staat heel je leven met je benen op de grond, dus je benen is de fundatie. Geen benen ziet er niet uit. Tevens gaat je hele lichaam meer groeien als je je benen traint. De squat en deadlift trainen niet alleen je benen maar je hele lichaam. Met name de rug en dat is dan weer de grootste en belangrijkste spiergroep van je bovenlichaam.

De keus is aan jou. Ik ben door de jaren heen hierdoor 48kg zwaarder geworden.

Terug
Naar boven