- Waardering
- 2.657
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Tja, als je meerdere kleine winnaars neemt tegen 1 grote winnaar dan is het niet moeilijk om in totaal een groter aantal gewonnen zetels te krijgen. Laat ik dan opnieuw stellen dat ik de grootste winnaar democratischer vind in een coalitie dan meerdere kleinere winnaars. Ook al gaat het om een meerderheid aan zetels strikt gezien.
Lijkt me voor Nederland ook vrij rampzalig zo'n uiterst-links-liberale regering. Maar dat is dan mijn mening.
Veel rampzaliger dan de PVV er bij zal het niet worden. Zo uiterst links is het verder niet natuurlijk, 40+ zetels die centrumrechts of rechts zijn. VVD schurkt nu tegen de PVV aan en zal toch wel minimaal een liberaal beleid willen inzetten dat er voor zorgt dat de scherpe kantjes van GL en PvdA verdwijnen. Programmatisch liggen de PVV en VVD net zover uit elkaar als de VVD en het PvdA, alleen lijkt Wilders nu wel erg veel water bij de wijn te willen doen. Als Nederland alleen voor een integratieprobleem staat was zo'n coalitie wel te begrijpen maar economisch gezien moeten er nu ook besluiten genomen worden en daarbij laat de PVV het qua programma toch afweten.
Grote winnaars horen alleen thuis in een coalitie als hun programma enigzins realistisch te noemen valt, ook al kan je dan wel vraagtekens zetten bij deelname van GL. Maar goed dat wordt straks de derde partij en niet een machtsblok dat veel te zeggen heeft.

) is.