Ben ik niet met je eens,en je oplossing werkt aangetoond indirect.
Bij zwaarder straffen wordt de kans op herhaling alleen maar groter.
zijn wel interessante dingen over te vinden op internet.
zoek maar eens op de filosoof Antanas Mockus.
Turkse mensen hebben ongeveer dezelfde woonsituatie en hebben lagere criminaliteitscijfers. Nu mijn grootste zorg van wat jij zegt: het opleidingsniveau. Iedere hier geboren Marokkaan geniet de zelfde opleiding die jij ook hebt, en feit blijft dat deze mensen er vaker met de pet naar gooien! Dit is dus geen factor om rekening mee te houden.
Jij bent iemand waarmee we kunnen discusseren op niveau en dat waardeer ik erg. Echter zie je steeds een paar dingen over het hoofd. Nederlanders maken geen onderscheid tussen mensen uit arabische landen en dat kan jij ook niet. een Irakees uit mijn vriendenkring is als een payback inmekaar geslagen door een groep nederlandse jongens omdat hij teveel fietsen jatte als Marokkaan. We hebben hier in Nederland Turkse Nederlanders,Marokkaanse Nederlanders,Irakeze Nederlanders,Iraanse Nederlanders en ga zo maar door. Echter worden ze allemaal behandeld als wereldvreemde Marokkanen en allemaal in geloofsrecht bedreigt door Geert Wilders.
even laatste reactie voor het slapengaan.
Ja dat klopt, maar in principe zijn vaak jongeren nog goed en niet wetende wat er gaande is op de financiële markt etc. Daarom hebben ze ook zo een goede participatie bij Greenpeace en de andere milieuorganisaties etc. Raar is dan weer dat nu de meeste jongeren vol voor de PVV en VVD gaan, en feit blijft dat de politici in den haag de last niet hoeven dragen van de overlast, maar wel de jongeren bijna overal in Nederland. Ikzelf woon in de buurt van de gemeente met het grootste aantal PVV-stemmers. Er is hier echter ook zeer veel overlast van Marokkanen, niet van Antillianen ofzo want die hebben we hier niet veel

Ik denk dat bij jongeren het veiligheidsaspect een grote rol speelt in de beeldvorming op politiek gebied en dat deze overlast dus het grootste deel bijdraagt aan de keuze voor deze 2 partijen.(hoor ik ook bij mij in de stad onder de jongeren)
nu pitten en morgenochtend weer verder!
---------- Toegevoegd om 00:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:24 ----------
In Rotterdam was het aantal stemmen PvdA en de PVV gigantisch, ook hier zijn veel problemen op integratiegebied. Lijkt me geen toeval toch? ik heb het over de jongeren die pvv stemmen, over de oudere mensen zonder andere mening als : marokkanen eruit, heb ik t niet
Ook hier weer een fout,ik zit op een vrij grote scholengemeenschap(circa 8000leerlingen) en onder deze leerlingen mocht je per niveau stemmen.
Op Niveau Vwo wonnen de partijen PVDA,Groenlinks en VVD.
Op Niveau Havo wonnen Groenlinks en SP met daarna CDA en VVD.
Op Niveau VMBO stemde meer dan de helft PVV en daarna op VVD.
even voor de duidelijkheid,mensen die Greenpeace steunen zijn vooral te vinden bij de natuurprofielen van Vwo en Havo.
En als ze eens een kijkje nemen op de site van het cbs bijvoorbeeld.
Zou je ook nog een verklaring willen geven over de cijfers die ik jouw gaf over het veiligheidsgevoel en veiligheid over het algemeen in nederland?
Net al verteld he, jij bagatelliseert de problemen, omdat jij waarschijnlijk in een lekker groot huisje ergens woont of bent opgegroeid ofzo. Als jij ergens woont waar zoveel problemen ermee zijn dan praat je wel anders joh
Ik woon in een vogelaarswijk,ben bedreigd met messen door Marokkaanse jongeren waarvan ik het proces verbaal nog thuis heb liggen.(ya Really)
de enige mensen die hier in de wijk dom over Marokkanen lopen te ouwehoeren zijn fatsige huismoeders die hun kind maar net kunnen betalen en fabrieksmedewerkers die bang zijn om hun baan te verliezen. Mij hoor je toch ook niet zielig doen? het slachtoffer uithangen?
Wat er hier aan de hand is, is dat niemand in deze wijk de politie belt. Politie zijn gewoon lafaards die het liefst mensen boetes geven, is helaas de mentaliteit. Mensen proberen het hier zelf op te lossen waardoor de machojeugd geen grenzen krijgt opgelegd. Zodra de politie aanwezig is zijn de problemen vaak snel opgelost. En ik heb hier ruime ervaring mee,ik woon tenslotte in zo'n wijk.
Maar we hebben genoeg gelult over integratie en de Marokkaanse Jeugd er staan meer punten op de politieke agenda.
Zoals naar Geert Wilders zijn zeggen de ''Klimaatmaffia''?
Een plan voor de bescherming van de paling?
Het hedendaagse ecologische wanbeleid van rechtse partijen?
het banentekort in de zorg?
Het doorverkopen van giftig voedsel in supermarkten?
allemaal dingen waar linkse partijen toch echt betere plannen voor hebben dan rechtse. Of zijn dit maar kleine problemen vergeleken die Rotmarokkanen?