Vanmorgen om 10 u op de fiets naar destelbergen
de zon woog ongelooflijk zwaar op mijn ochtendse inspanning.
Het moest wel 28 graden zijn, al wist ik dat het rond mij +35 graden was omdat ik toch wel een beetje heet stond. Het gebeurd wel vaker dat thermometers stuk gaan als ik in de buurt loop

vandaag was het rugtijd, achterkant schouders en traps, ik begon dan ook met chinups met mijn eigen bodyweight, eerste keer 8 keer met heel veel moeite, tweede keer 6.5 keer en derde setje 6 keer en dan nog wat vasthouden bij mijn laatste set, ik probeerde nog een 7de herhaling maar na een 10 cm beweging moest ik gewoon lossen. Ik baalde er lichtjes van want ik heb er al meer uitgehaald, daarna maar wat bent over rows, die gingen aardig al was mijn vorm slecht en deed ik elke herhaling op een onregelmatig tempo, training begon al wat tegen te steken. Gelukkig was er dan de deadlift. Een oefening die maar weinigen doen en die sommigen al eens een enkele maal nage-aap hebben maar dan met een slechte vorm besluitend dat de oefening toch voor nix goed zou zijn. ik begon met 12 x 50 kg, dan 10 x 80, dan 8 x 90 en nog 7 x 80 was wel genoeg vond ik, zeer goede vorm en ik voelde al na de derde set dat ik slechts 1 herhaling van failure zat. Het zweet stond me letterlijk op de armen en mijn tshirt begon aan mijn buik en wrs ook rug al wat nat te worden

ik had nog nooit zo vroeg gezweet en vond het abnormaal raar maar ik ging door. Er passeerde een chick maar toen ik in de spiegel keek was het slechts een oudere vrouw met felgekleurd topje.. ik was lichtjes teleurgesteld want soms haal ik extra krachten uit positieve gedachten. Ik ging dan maar wat lateral raises doen gebukt zittend op een bankje zodat ik mijn acherkant schouders aanpakte, de juiste naam van de oefening ben ik dan ook vergeten. Zal wel iets zijn van bent over lateral raises ofzo

het ging bijzonder vlot!!!!
maar het zweet drupte bijna van mijn gezicht en ik kreeg moeilijk lucht :s
er vroeg mij iemand een dumbbell in zijn handen te leggen voor incline benchpress dus dat deed ik
ik spotte nog even zodat ik de dumbbell terug kon aanpakken toen hij klaar was. Hij zei dat ik bedankt was, ik kreeg echt geen luch meer en wou "tis nix" zeggen maar ik stikte bijna in mijn eigen woorden :s echt raar!!!!!!! ik had nog zeker genoeg energie maar kreeg gewoon geen lucht meer.. ik besloot dumbbell shrugs te doen
die gingen ook redelijk vlot en plots kon ik wel weer normaal ademen. WTF is wrong with my longs en ik rook niet eens... na de shrugs nog even mijn buik aanpakken. Ik had plots weer veel energie dus ging ik eens van die dragon flags ofzoiets uitproberen.. wonderbaarlijk genoeg ging dit echt redelijk goed, misschien niet helemaal goed uitgevoerd maar ik kon me langzaam laten zakken dus dat voelde wel goed. Ik had wel meer armkracht nodig dan buikspierkracht dus optimaal is de oefening ook weer niet. Ik heb eens iemand zien trainen die iemand tegen zijn voeten liet duwen toen hij bovenaan was zodat hij zijn rug recht kon laten liggen op de grond en het toch zwaar was voor de buikspieren. Zou wel zeer handig zijn maar helaas train ik altijd alleen, al weet ik dat die oefening enorm goed moet zijn. Daarna ging ik naar de douches waar een vent enorm zat te blazen

echt niet normaal!!!
Hij produceerde een geluid dat vele malen hoger en dieper was dan een hoogzwangere vrouw die blaasoefeningen doet. Ik verwachte dat hij mij plots ging aanvallen als een stier dus ik douchte heel vlug en maakte dat ik wegkwam richting de sauna.. ik gleed bijna uit toen ik voorbij hem stapte

maar gelukkig had ik goede reflexen die me weeral eens gered hadden van een lomp moment. De sauna was gelukkig geen 80 graden maar 74 ook al merkte ik weinig verschil :s na 7 minuten al verbrande ik bijna levend en kreeg ik moeilijk adem. Zou ik dan toch echt astma hebben? ik heb toch helemaal geen astma en toch kan ik er niet tegen :s het voorval van de training deed mij echter zorgen maken en ik telde dan ook de seconden af tot ik aan 10 minuten zat en de sauna kon verlaten. De douche deed redelijk deugd en na 5 minuten uitgebreid douchen droogde ik mij af.. en droogde ik mij nogmaals af want ik zweette nog altijd na terwijl ik totaal niet meer moe was!! en OPNIEUW bleef het zweet maar uit mij komen. WTF is wrong with me!!! ik trok toch mijn boxershort, kousen en broek aan en strechte nog wat na in de hoop dat het zweet zou stoppen en ik mn tshirt kon aandoen. het zweet stopte niet echt maar ik trok toch maar mn tshirt aan. Om te voorkomen dat nog meer vogels op mij zouden kakken reed ik in sommige straten in het midden van de straat. Vogels in destelbergen zijn namelijk niet lief
rare trainingen deze week, hopelijk gaat volgende week beter
ik vind het maar saai zo en de motivatie is nog moeilijk te zoeken.
Mijn zus wil ook een fitnessabonnement nemen maar vind 3 keer in de week wel wat veel..
Ze is niet echt dik maar kan wel wat beweging gebruiken want echt strak zit ze toch ook niet in het vel
volgens mij gaat het een grote mislukking worden maar ze zegt dat ze meer aan groepslessen wil deelnemen.
Gewoon wat voor de fun dus.. of ze daar resulaten mee zal boeken is wat anders maarja, als ze het echt leuk vind moet ze het wel doen. Het is beter dan nix en ze drinkt al alleen maar water wat toch opmerkelijk is voor de standaard 17jarige chips-etende en cola-drinkende breezermeisjes