MuscleMeat

wat vind je partner ervan dat je aan bodybuilding / fitness doet ?

Tania

Advanced Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m63
Massa
60kg
Vetpercentage
24%
Ik ben benieuwd hoe jullie partner tegenover BB/Fitness staat kwa voeding ect ect

hier mijn verhaaltje :

Ik heb een vriend en woon samen ect ect, Hij vindt het heel knap van me dat ik het doe. Maar hij baalt er af en toe van dat er zoveel tijd in gaat zitten kwa trainen en zo. nu ben ik ook nog eens in de wedstrijdvoorbereiding, dus toch af en toe shaggie en zo, hij vindt dit niet altijd even leuk. Maar hij probeert me er wel in te steunen. Verder kook ik 2 apparte maaltijden 1 voor hem en 1 voor mezelf, dit is af en toe echt klote, maar goed ik wil een fitnessatlete zijn dus dan moet ik daar ook maar mee omgaan. Hij vindt mijn eten stinken, dus als ik weer met mijn bakjes aan kom zetten, ga ik altijd maar een beetje uit de buurt zitten hahaha. Hij traint jammer genoeg ook niet en wil dit ook niet doen. Hij heeft zijn eigen sport. af en toe vindt ik dit wel heel jammer. Als ik het zo terug lees klinkt het best negatief dit verhaaltje maar zo erg is het niet, hij vindt dat ik mijn ding gewoon moet doen, als hij er maar gewoon niet te veel last van heeft.
gelukkig heb ik vriendinnetjes die ook aan wedstrijden meedoen, en daar kan ik dan gelukkig mijn ei bij kwijt, en dat is wel heel fijn.

Mijn vriendin boeit het niet zo. Ze vindt het heerlijk dat ik mijn eigen ding heb, en tegenover haar vriendinnen en collega's schept ze lekker op. Ze heeft me zelfs weer aangespoort iets te gaan doen, omdat ik ruim anderhalf jaar thuis zat vanwege een blessure.

De mijne wordt er soms een beetje moe van.

Vindt het prima en heeft respect voor mijn inzet. Kookt voor zichzelf en de kinderen, ik kook voor mezelf. No prob

Ook prima.. heeft er zelfs respect voor!
Alleen mun maten willen het nie echt snappen.. :(
Zitten ze te zeveren..' Heej je moet dat eens eten, dat is goed voor je spieren!'
En dan komen ze aan met een frikandel ofzo:shrug:

Ut gaat....Ze vind ut dieet overdreven.(dat ik er teveel mee bezig ben)...Verder vind ze me nu eigenlijk al te groot...Mn rug vind ze al helemaal te groot en noemt ze zelfs vies ??? En dat terwijl ik nu pas lekker begin (mn streven op lang termijn is in de 90kg wegen droog...weeg er nu 80 kg). Dat word nog wat aangezien ik nu ben begonnen met bulken. Soms irriteer ik me er mateloos aan, had liever gehad dat ze me zou motiveren...

m'n rechterhand heeft er voorlopig geen problemen mee :) ;)

• Topic Starter Topic Starter
caine zei:
Ut gaat....Ze vind ut dieet overdreven.(dat ik er teveel mee bezig ben)...Verder vind ze me nu eigenlijk al te groot...Mn rug vind ze al helemaal te groot en noemt ze zelfs vies ??? En dat terwijl ik nu pas lekker begin (mn streven op lang termijn is in de 90kg wegen droog...weeg er nu 80 kg). Dat word nog wat aangezien ik nu ben begonnen met bulken. Soms irriteer ik me er mateloos aan, had liever gehad dat ze me zou motiveren...

probeer uit leggen wat bb-en voor je betekent, ik weet dat het moeilijk is. maar dat maakt het voor jullie beiden misschien een stukkie makkelijker

Nou, in het begin snapte ze het niet goed, en was het moeilijk voor haar, al die keren dat ik zei "sorry, vrijdag niet naar de film, moet gaan trainen"...

Voor zomer heb ik meegedaan aan fotoshoot van de sportschool waar ik train, ze is toen meegegaan (om foto's te trekken en zo), en daarna nog wat gaan eten en zo met de bende. Nadien snapte ze alles heel wat beter, omdat iedereen daar op dezelfde manier denkt, en denken als een bodybuilder wordt in die omgeving "normaal" terwijl dit in het gewone leven als abnormaal aanzien wordt.

Sindsdien begrijpt ze "ons" al heel wat beter. Ook heb ik al heel veel met haar gepraat over mijn motivatie, waarom ik het doe, en wat ik er uit haal en hoe ik er mij bij voel. Daardoor begrijpt ze dat bb'en voor mij een noodzaak is, waar ik veel aan te danken heb.

Niettemin blijft ze het nog steeds moeilijk vinden dat er zoveel tijd in kruipt. Van de tonijn en de makreel die ik 's ochtends klaar maak (om 's middags te verorberen) gaat ze nog steeds bijna over haar nek, het shakeje of proteinereepje alvorens te gaan slapen is ze nu ook gewend (en haar ouders ook :-p), maar vind ze nog steeds niet zo leuk. Het steeds er mee bezig zijn, en mijn verwoede pogingen haar de microbe te geven lukken niet altijd, en zorgen soms voor wat wrevel.

Kortom, als die persoon niet denkt zoals jij, zal hij het misschien leren begrijpen, maar er zullen af en toe spanningen van komen. Die duren nooit lang als ze begrijpen waarom je het doet.

daxie

Heb op de 1 of andere manier het idee dat een vrouw minder snel problemen heeft met de leefwijze/trainingsgewoontes en wat daarbij hoort dan dat een man dat heeft met die van een vrouw?
Ben single maar thuiswonend nog.... :eek:

Mn Vriendin vindt het allemaal wel prima. Moppert soms wat over m'n euwige broodjes tonijn en eiwit shakes, maar verder is het wel prima. Het was wel even wat gedoe toen ik voor heteerst creatine nam, daar was niet helemaal down mee.

Dacht zeker dat je eenbepaalde drugs aan het slikken was :) heerlijk hoe drastisch vrouwen soms kunnen doen :)

De Mijne vind het wel o.k. ze vind af en toe wel dat ik eens over wat anders moet praten en daar heeft ze dan ook wel gelijk in. de shakies en creatine werden in het begin aangezien voor anabolen en na maanden van op haar inpraten snapt ze nu precies wat het is en vind het geen probleem. Wat koken betreft wordt er echt super rekening mee gehouden maar ook dat was wennen in het begin.

Verder ja de echte grote bodybuilders vind ze maar vies en ik moet ook niet groter worden. Maar dat zal allemaal wel meevallen ze ziet me iedere dag en heeft het niet in de gaten dat ik toch stiekem ieder jaar weer wat groter ben ! haha

Over anabolen heb ik het heel voorzichtig met haar gehad, maar daar werd nou niet echt entousiast op gereageerd zoals ik al verwacht had, ze is het er dus niet mee eens en wil niet dat ik er aan begin. verder vindt ze alles prima

haha ik heb geluk met men vriend: die is ook powerlifter en hij is er nog meer mee bezig dan ik ben. nadeel: altijd dat zeuren over het feit dat hij meer gewichten wilt tillen he ;)
maar samen trainen is echt leuk, ik kan echt op hem rekenen (omgekeerd wat moeilijker aangezien zijn gewichten iets te zwaar zijn voor me )

Ik heb geen relatie.

Maar dan leer ik iemand kennen en ga er een tijdje mee om, gbeginnen ze na een tijdje ook wel meestal moeilijk te doen. Dan is de lol er voor mij ook af en ga ik niet meer de moeite doen om die persoon echt beter te leren kennen. Als ik een relatie zou hebben wil ik ook dat diegene mij steunt in de dingen die vioor mij belangrijk zijn in mijn leven en andersom hoort dat ook zo te zijn.

Ik heb nu een meid leren kennen (ga ik pas 4 maanden mee) die me echt in alles steunt. Ze zit me af en toe toch best krom aan te kijken als ik een kilo kwark naar binnen heb gewerkt en haar ouders lachen zich helemaal dood als ik bij hun langskom en mee ga eten. Ze zetten in plaats van een bord altijd een pan neer voor de grap.
Ik ben vorige maand voorzichtig over anabolen begonnen, en hoewel ze het afkeurt, weet ze hoe graag ik het wil en ze zou zelfs de spuit willen zetten als ik het zou vragen!
Fantastische meid, maar ik heb anders meegemaakt!
Je kan het er met elke meid wel over hebben, maar de een reageert toch anders dan de ander, hoe duidelijk je ook bent. Er zullen dus altijd meiden zijn die het niet zullen begrijpen...

mijn vrouw vind t wel leuk dat ik train, alleen zit ze soms te zeuren dat ik wat vaker mijn buikspieren moet trainen om een six-pack te krijgen ( en houden) :D

volgens mij is ze wel trots op zo'n brede vent ( al was t alleen maar om mee te showen bij t winkelen......;) :o )

Yzord zei:
Dacht zeker dat je eenbepaalde drugs aan het slikken was :) heerlijk hoe drastisch vrouwen soms kunnen doen :)

Haha ja inderdaad. De vriendin van mijn huisgenoot reageerde nog erger toen ik het eens over creatine had: "Creatine? Maar daar krijg je toch kanker van?" :D

Mede door het eten is mijn relatie over gegaan. (1.5 jaar, alweer tijdje terug)
Had te weinig aandacht voor haar en teveel voor het eten.

Geen ramp hoor, heb ik alleen maar meer tijd om te eten.

Als iemand je niet steunt of begrijpt als je ergens 100% voor gaat, zal het uiteindelijk toch niet gaan.

Oxgene zei:
Mede door het eten is mijn relatie over gegaan. (1.5 jaar, alweer tijdje terug)
Had te weinig aandacht voor haar en teveel voor het eten.

Geen ramp hoor, heb ik alleen maar meer tijd om te eten.

Als iemand je niet steunt of begrijpt als je ergens 100% voor gaat, zal het uiteindelijk toch niet gaan.

Vind dat perfectie wel erg vaak gezocht wordt. Het is vaak ook wat inleveren als je een relatie hebt. Natuurlijk kan je elkaars leven respecteren, maar door het eten is mijn relatie overgegaan vind ik wel erg. Bedoel kwarkje eten terwijl je luistert naar haar werkt prima hoor ;)

Terug
Naar boven