Fitness Seller

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Stoere jongen:)
Als ik nou de kracht er ff niet voor had...en zo hard was het ook weer niet dat iedereen het hoorde :rolleyes:

en heel dat curlen verhaal van jou, sorry maar dat doe ik niet :o

Je post was de aanleiding van mijn antwoord, maar het was een antwoord op de topic-titel, niet noodzakelijk op jou. Bij ons zijn er kerels die laten de dumbbells vallen na dumbbell presses, biceps curls, shrugs, ... Echt geen enkel goei reden om dan dumbbells te laten vallen, zeker omdat het dumbbell rek er vlak voor staat.

Veel kracht heb je er trouwens niet voor nodig om je dumbbells omhoog te krijgen: Benen optrekken (op de manier dat sommige mensen bench pressen), je dumbbells zet je met de onderste schijf tegen je bovenbenen. Dan kom je praktisch vanzelf recht. Probeer maar eens.

Dat van dat curlen en de schijven niet wegleggen zijn gwn andere dingen die in dit topic thuishoren.

Beter 'bad-ass' doen en gewichten laten vallen dan een blessure.. Al is dat vast een stuk stoerder!

Ja, als je kijkt naar de leuke rotatiebeweging die je schouder moet maken (in waarschijnlijk vrij ontspannen toestand) om het gewicht op de grond te laten vallen, dan is dat idd de beste manier om een blessure te voorkomen.

1. die tsunami van polen de laatste tijd
2. als je klaar bent met een oefeningen dat dan pas zo'n slechte instructeur komt vertellen dat je uitvoering niet goed was...
3. als ik tijdens m'n training gebeld word voor een storing...
4. superdudes die posen voor de spiegel

4. superdudes die posen voor de spiegel

Dit vind ik juist fantastisch, tegenwoordig zijn er bij ons weer veel 16-17 jarige beginners, na 2 weken al direct een 'marcelleke' (zo'n ding zonder mouwen) aan. En dan tussen elk curl setje door in de spiegel gaan kijken en vergelijken met de vrienden. Dan elkaar de hemel in prijzen. Echt, zalig grappig, maakt mijn dag meteen goed :D.

Btw. Is dit enkel in mijn sportschool of is er een rage aan het opkomen van tieners die in jeansbroek en met een pet op komen trainen?

niet irritant wel grappig:

ecto die aan ecto uitlegt wat bankdrukken is, en zelf vervolgens veels te veel gewicht pakt en de oefening compleet verkeert uitvoert, daarna zen maat laat gaan en dan zeggen dat hij net als hem kan worden alstie even blijft sporten :roflol::haha:

- Mensen die totaal niet kunnen roeien en dan 10 minuten hard op de roeiergometer gaan raggen. Ik weet dat het irritant is als je mensen gaat verbeteren, maar ik roei al jaren en probeer ik het ze uit te leggen zodat ze hun rug niet blesseren. Maar goed ze willen toch niet luisteren ze denken dat elke keer met de handel tegen je knieeen aan knallen gezond voor je is.

Even een serieuze vraag; hoe roei je dan precies correct? Want ik zit af en toe ook nog even met die hendel tegen mijn knieën.

Niet echt een irritatie van me maar wel een WTF moment. bij ons traint de helft op birkenstocks/teenslippers. Ook zijn er malloten die in een spijkerbroek met blouse aan komen trainen hahaha :D

Mensen die naar de gym komen en dan eigenlijk alleen maar constant aan het keuvelen zijn. In het zelfde rijtje horen mensen die je dan een uur op een hometrainer ziet zitten met een tijdschriftje die er vervolgens totaal onbezweet weer afkomen. (En jou dan aankijken met een blik van 'uitslover').

Blijf dan gewoon lekker thuis...

Even een serieuze vraag; hoe roei je dan precies correct? Want ik zit af en toe ook nog even met die hendel tegen mijn knieën.

Positieve beweging: Eerst met de benen duwen en pas de hendel over je knieën trekken als je benen gestrekt zijn. Volgorde is benen-rug-armen, vloeiend in elkaar overlopend.

Negatieve beweging: Eerst de hendel over je gestrekte knieën bewegen en dan pas je benen buigen. Volgorde is armen-rug-benen. Vloeiend in elkaar overlopend. Bij de negatieve beweging zie je 9 van de 10 mensen de hendel met een boog over hun al gebogen knieën brengen, dat is fout.

De hendel beweegt dus altijd in een ongeveer rechte lijn.

Ja, als je kijkt naar de leuke rotatiebeweging die je schouder moet maken (in waarschijnlijk vrij ontspannen toestand) om het gewicht op de grond te laten vallen, dan is dat idd de beste manier om een blessure te voorkomen.

En als je nou de dumbbell bench aan het doen bent en de gewichten niet meer omhoog krijgt. Dan laat ik ze liever los dat ze 30 - 40cm vallen dan dat ik alles moet verrekken om ze netjes op hun plaats te krijgen. Bij incline dumbbell benchen heb ik hier geen problemen mee want dan kan je ze bijna altijd op je benen zetten. Gewichten overdreven laten vallen is irritant, maar het komt vaak genoeg voor dat ik ze gewoon laat vallen, op een normale manier.

Wat is daar moeilijk aan ???
Dumbbells terug naar de borst laten zakken, kleine beweging richting voeten waardoor je bijna automatisch recht kan zitten, en dan rechtstaan en op de grond leggen..
Als je veel geld moet betalen om zelf van die dingen te kopen, zal dat ineens wel geen probleem zijn.

- Naar shoarma-zweet stinkende Marokkanen en Turken
- Naar gewoon vieze zweet stinkende Nederlanders
- Dunne gastjes die hele tijd hun BLOKJUS trainen en alleen maar biceps, geen triceps.
- Ben ik 330 kilo aan het legpressen (nee ik wil niet opscheppen), komt er zo'n dude naast me staan met zo'n gezicht van O_O WOOOH. Kijk ik naar z'n beentjes, zijn ze ongetraind, dun, mager, en onbehaard. Vind je het gek?? Als je sterke benen wil hebben moet je ze trainen en niet alleen je blokjus.
- Dikke mensen die gaan cross trainen en als een rood opgeblazen varken aan het kreunen, zwoegen en proesten zijn (Ok ik heb wel respect voor dikke mensen die proberen af te vallen, want het is natuurlijk toch best zwaar. Maar ga alsjeblieft buiten hardlopen :p)
- Dikke mensen die gaan cross trainen/fietsen/whatever en niet gaan zweten. Ja vind je het gek dat je niet afvalt? Je hartslag gaat nauwelijks boven de 100!
- Mensen die totaal niet kunnen roeien en dan 10 minuten hard op de roeiergometer gaan raggen. Ik weet dat het irritant is als je mensen gaat verbeteren, maar ik roei al jaren en probeer ik het ze uit te leggen zodat ze hun rug niet blesseren. Maar goed ze willen toch niet luisteren ze denken dat elke keer met de handel tegen je knieeen aan knallen gezond voor je is.
- "Instructeurs" die bovengenoemde mensen niet helpen/niet kunnen helpen omdat ze het zelf ook niet kunnen.
- "Instructeurs". Leer een echt vak.

Damn, jij moet een hard leven hebben.

Van die meiden, die niet trainen (terwijl ze wel denken dat ze trainen, ja kaaktraining) en mij in de weg lopen!!! Ga wat doen, daar kom je voor en sta niet de ouwewijfen over het weer (theekransje).....pfffffff. Je staat in de weg en gebruikt de dumbbells of barbbells (die zijn toch te zwaar voor ze) die IK nodig heb, en IK wil doorgaan!!! :p

En kerels die een bench bezet houden, terwijl ze op een apparaat bezig zijn.
Hup handdoekje weg en IK kan weer verder, als het me te lang duurt!

Verder geniet ik volop in de sportschool.....:D

Van die meiden, die niet trainen (terwijl ze wel denken dat ze trainen, ja kaaktraining) en mij in de weg lopen!!! Ga wat doen, daar kom je voor en sta niet de ouwewijfen over het weer (theekransje).....pfffffff. Je staat in de weg en gebruikt de dumbbells of barbbells (die zijn toch te zwaar voor ze) die IK nodig heb, en IK wil doorgaan!!! :p

En kerels die een bench bezet houden, terwijl ze op een apparaat bezig zijn.
Hup handdoekje weg en IK kan weer verder, als het me te lang duurt!

Verder geniet ik volop in de sportschool.....:D

haha respect ;)

Dit vind ik juist fantastisch, tegenwoordig zijn er bij ons weer veel 16-17 jarige beginners, na 2 weken al direct een 'marcelleke' (zo'n ding zonder mouwen) aan. En dan tussen elk curl setje door in de spiegel gaan kijken en vergelijken met de vrienden. Dan elkaar de hemel in prijzen. Echt, zalig grappig, maakt mijn dag meteen goed :D.

Btw. Is dit enkel in mijn sportschool of is er een rage aan het opkomen van tieners die in jeansbroek en met een pet op komen trainen?

Ofwel; Tanktop :p

Dat komt hier in de gym ook regelmatig voor :o

- Dikke mensen die gaan cross trainen/fietsen/whatever en niet gaan zweten. Ja vind je het gek dat je niet afvalt? Je hartslag gaat nauwelijks boven de 100!
Haha inderdaad. Ik zag eerst iemand fietsen met 20/25 watt. Wat ben je dan aan het doen denk ik dan...

Of roeien met bolle rug, ook een goeie. Hoe erg wil je je rug vernken.

Wat is daar moeilijk aan ???
Dumbbells terug naar de borst laten zakken, kleine beweging richting voeten waardoor je bijna automatisch recht kan zitten, en dan rechtstaan en op de grond leggen..
Als je veel geld moet betalen om zelf van die dingen te kopen, zal dat ineens wel geen probleem zijn.

Idd dit doe ik ook altijd maakt niet uit hoe zwaar ,ik laat ze altijd rustig op me borst zakken niks aan het handje.

Idd dit doe ik ook altijd maakt niet uit hoe zwaar ,ik laat ze altijd rustig op me borst zakken niks aan het handje.

Ook maar eens doen dan :p
Heb het altijd gedaan met dumbbells op de knieën wat naar achter en vervolgens met de knieen de dumbbells opgooien zegmaar. alleen dan weer na het setje is het vooral met de armspieren terug komen :o

van die mensen die zichzelf staan te bewonderen ipv zich bezig te houden met sporten..

Terug
Naar boven