AndroidHealthClinic

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

- Iemand die mij komt vertellen dat ik de benchpress zo breed mogelijk moet pakken omdat ik dan meer borst train en minder triceps, terwijl ik zeg dat ik de benchpress doe voor overall mass op me borst - triceps (schouders) het is toch een compound

- Iemand die me komt vertellen dat ik niet zo diep hoef te squaten, boven parralel blijven is al goed :S . Ga zelf eerst is squaten.

- Barbell + schijven = max 125kg meer past er niet op.

- De eigenaar, arrogante zak. (Heb die kerel al een hele tijd niet gezien gelukkig)

Healtcenter :fuu:

Je moet hem niet te wijd pakken idd maar heb onlangs wel iets grappigs gezien. Een maat van me nam bij BP de bar altijd nogal dicht. Het ging meer op naar CGBP dan naar gewone BP. En ik zeg van : pak hem ff iets wijder , dat doet hij en hij heeft iig veel meer moeite. Zijn triceps waren ook goed dik ( hij heeft wel nog een hoog vp% dus zo goed zie je dat niet) en bij tricpes nam hij ook altijd veel gewicht , maar zijn borst liep wel achter.

Deed me gewoon daar ff aan denken :'). Verder irriteer ik me aan mensen die constant maar echt constant biceps oefeningen en buikspier oefeningen doen. Soms 6-7 oefeningen , inclusief maten van me die dit doen mrjah wat doe je eraan.

Ook rug wordt bij ons veel vergeten en deadlift is al helemaal Not done :fuu:

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

Ik irriteer me ook vaak als iemand niet goed kan spotten, gelijk de vingers eronder.

Leg eens uit? Wat versta je onder goed spotten en slecht spotten?

Niet perse in de gym, maar overall gezien: Mensen zien dat je breed gebouwd bent, en bij een ontmoeting hebben ze dan het idee dat ze tijdens een handdruk zo hard mogelijk in je hand moeten knijpen, omdat ze verwachten dat jij dat ook doet. Althans, ik denk dat ze het daarom doen.

Niet perse in de gym, maar overall gezien: Mensen zien dat je breed gebouwd bent, en bij een ontmoeting hebben ze dan het idee dat ze tijdens een handdruk zo hard mogelijk in je hand moeten knijpen, omdat ze verwachten dat jij dat ook doet. Althans, ik denk dat ze het daarom doen.

Haha :roflol: herkenbaar! , gewoon kk hard terugknijpen man , zodat ze op hun knieën zitten :D.

Snap dat ook niet waarom ze dat doen. Ze hebben verder helemaal geen kracht ofzo, maar wel altijd knijpen bij het handje schudden. Het meerdendeel heeft trouwens wel grote handen.

Liet deze week een boertje in de gym, opeens werd zo'n kneus gek, dat ik thuis maar de boer moest gaan uithangen sigh :D superdude gehalte +100 daarzo

Liet deze week een boertje in de gym, opeens werd zo'n kneus gek, dat ik thuis maar de boer moest gaan uithangen sigh :D superdude gehalte +100 daarzo

Damn man, zo'n typische Antwerpse held. Is het nog wel leuk trainen dan voor de rest?

Denk dat ergernis nr.1 is Curlen in een squatrek/cage.
nr.2 als alle dumbbells weer eens verspreid liggen.

Ik irriteer me ook vaak als iemand niet goed kan spotten, gelijk de vingers eronder.

+1, en dan moet je je setje onderbreken om te zeggen "enkel helpen wanneer ik het niet meer omhoog krijg", en daar gaat dan al de helft van je kracht -_-'

Denk dat ergernis nr.1 is Curlen in een squatrek/cage.
nr.2 als alle dumbbells weer eens verspreid liggen.

Bij ons doet de instructeur het... Met de grote 20kg barbell + belt. Samen met zijn maatje die er komt trainen.
Terwijl er beetje verder barbells liggen van 10 tot 60kg ofzo.

of bankdrukken met belt, daarvan ontgaat het nut me ook volledig.

Zelfde nut als bij squat en deadlift zeker?
Meer druk opbouwen en meer gewicht pakken.

ja maar bij squatten en deadliften komt er toch spanning op je rug/buik te staan. Bij bankdrukken lijkt het me dat je je rug totaal niet moet gebruiken..
die ligt gewoon op je bankje toch;)

ja maar bij squatten en deadliften komt er toch spanning op je rug/buik te staan. Bij bankdrukken lijkt het me dat je je rug totaal niet moet gebruiken..
die ligt gewoon op je bankje toch;)

Een belt is sowieso nergens goed voor... Ok ja, om meer gewicht 'aan te kunnen'.
Maar imo verneuk je er op lange termijn meer mee dan je er mee wint.

Je ligt niet gewoon op het bankje natuurlijk... Jij drukt zeker alleen met je borst? :p
Hoofdzakelijk bench je met borst, schouders en triceps. Maar al de rest moet ook strak zijn. Schouderbladen dichtgeknepen, rug gespannen, kont gespannen en trekken op je benen. Geen idee, heb het zelf nog niet geprobeerd (moet vrijdag 1RM'en op de bank denk ik, eens kijken of het werkelijk iets uitmaakt dat je meer druk op kan bouwen).

Bij ons doet de instructeur het... Met de grote 20kg barbell + belt. Samen met zijn maatje die er komt trainen.
Terwijl er beetje verder barbells liggen van 10 tot 60kg ofzo.

Ik had het afgelopen maandag. Gelukkig toen ik binnenkwam stond er nog niemand bij de cage. Ik lekker deadliften en BOR gedaan(ergens anders valt dat nergens te doen in de gym, maargoed van die cage maakt toch nooit iemand gebruik). Klaar daarmee, komen een paar ouderen van rond de 35/40 binnen. Redelijk grote kerels maar wel uitgezakt. :o En ja hoor curlen in de cage. Totaal 30kg en dan maar zwaaien met dat gewicht. De hele rug ging daarin mee. :D En ik verloor m'n concentratie met de military press. :(

Een belt is sowieso nergens goed voor... Ok ja, om meer gewicht 'aan te kunnen'.
Maar imo verneuk je er op lange termijn meer mee dan je er mee wint.

Je ligt niet gewoon op het bankje natuurlijk... Jij drukt zeker alleen met je borst? :p
Hoofdzakelijk bench je met borst, schouders en triceps. Maar al de rest moet ook strak zijn. Schouderbladen dichtgeknepen, rug gespannen, kont gespannen en trekken op je benen. Geen idee, heb het zelf nog niet geprobeerd (moet vrijdag 1RM'en op de bank denk ik, eens kijken of het werkelijk iets uitmaakt dat je meer druk op kan bouwen).

maar een belt bij het squatten of deadliften makes more sense dan een belt bij het banken imo:rolleyes:

Mijn grootste irritatie in m`n sportschool is de afwezigheid van een squatrack. Moet nu het gewicht om de bench press leggen, en vandaaruit er onder kruipen om het gewicht omhoog te krijgen. Het gaat voorlopig nog wel goed.
Daarnaast een instructeur van 18 jaar (niks ten nadele van instructeurs van deze leeftijd die er WEL verstand van hebben!). Vraagt zich af waarom ik elke training squat, en of ik homo ben dat ik gespierde billen wil etc. etc. etc. Begint ook altijd te lachen als ik redelijk lang bezig ben met schijven aan barbell hangen (110kg) en ik dan de deadlift 1x5 uitvoer.

Ik hoor het zo gruwelijk vaak in de sportschool dat ik maar een half uurtje train, terwijl ik elke training de 3 zware compounds pak. Ik boek er progressie mee, maarja, als je een halfuurtje traint ben je slecht he! :S

Tot slot de grootte van de gym is een irritatiepunt. Er is maar 1 bankje. Is er iemand aan het benchen, kan ik niet squatten en andersom. Als het een beetje druk is, kun je gerust omdraaien en een uur later terug komen, dan win je net zoveel tijd. Gelukkig zijn ze aan het verbouwen, en komt er een flink stuk en apparatuur bij, dus ik ben benieuwd!:)

Daarnaast een instructeur van 18 jaar (niks ten nadele van instructeurs van deze leeftijd die er WEL verstand van hebben!). Vraagt zich af waarom ik elke training squat, en of ik homo ben dat ik gespierde billen wil etc. etc. etc. Begint ook altijd te lachen als ik redelijk lang bezig ben met schijven aan barbell hangen (110kg) en ik dan de deadlift 1x5 uitvoer.

Ik vraag me af wat zo iemand dan kent van trainen & progressie, en hoe hij er zelf uitziet? Als ik instructeur hoor dan denk ik spontaan aan 65kg ectoboys in witte kleren.

Terug
Naar boven