een juiste sportschool vinden is al een probleem.
is de ruimte voorzien van alle apparaten ?
is het hygienisch , en is er een sauna en evt. mogelijkheid om te zwemmen ?
kan ik het hele pakket er vinden ?
is de ruimte goed ingedeeld , of zit je elkaar in de haren met stangen en gewichten of in je bewegingsvrijheid .
een goede begeleider , die niet op ze kont zit naar een computerscherm te kijken.
intresse in de mens de sporter meedenkers ..?
een goede parkeermogelijheid bijv. wat men al leert in de cursus eigen onderneming.
faciliteiten goed op elkaar afgestemd.ik heb diverse sportscholen bezocht en gezien , verschillende apparaten van de diverse merken gezien , maar nooit compleet.
ik train nu in spanje bij een schitterende locatie , met sauna , zwembad, jacuzzi , en een mooi zaal apparatuur , maar niet volledig.
waarom ..omdat de sporteigenaar meent dat het een centrum is voor gezondheid ..en niet voor professionele sporters...
ze zien een latt down pully niet zitten vanwege het blessures aan de rug kan geven , een smith machine is er niet , een redelijk aantal gewichten voor bankdrukken ontbreekt .
maar aan de anderen kant hebben ze weer zaken die ik bij ander niet kon vinden.
dus iedere keer stuit je op een onvolledige sportschool , of gebrek aan hygiene , of aan visie .
ik heb diverse scholen in nederland bezocht , ook in buitenland ..maar het is triest.
daarnaast nog niet te spreken over de verschillende in prijzen .
wat men bij de een betaald of de ander...
verder mensen in de sportschool storen me niet , alles hangt af van een goed beleid van een sportschool , veel klachten hierboven genoemd liggen in de verantwoording van een sportschoolhouder .
toezicht op hygiene ook van je klanten , of bezet houden van apparatuur etc, ventilatie systeem om goed te kunnen luchten , mensen zweten nu eenmaal .
mensen stinken vaak ook door verkeerde voeding , dus is het voedingsbelied een gebrek en toezicht op degene die de sportschool bezoeken .
duidelijk is er veel te verbeteren in de bodybuilding en fitness wereld t.a.v sportscholen .
de motivatie en stimulans moet daar van uitgaan .
een goede ondernemer zorgt goed voor zijn klanten.
want hij weet dat zijn klanten brood op de plank brengen.
ik zie te vaak mensen risico s nemen met hun rug , gezondheid juist in een sportschool door gebrek aan begeleiding .
zelfs nog gekker dat kinderen , spelen in sportscholen met apparaten met enorme gevolgen.
bijv een kind dat gaat zittten aan butterfly machine met een voetpedaal .
ze drukt met haar voeten het gewicht van 50 kilo naar beneden , en steekt haar armen achter de kussens , met gevaar als ze haar gewicht verplaatst met volle gang haar borstspieren worden afgerukt ...
en zo kan ik nog legio voorbeelden noemen waar sportscholen verzaken , en tekortschieten in locatie , ventilatie , ruimte indeling, mogelijkheden en machines, begeleiding ...etc etc...
ondanks evt. keurmerken van erkenning etc en diploma s ...
daarom hoop ik dat er eens ergens in de toekomst , ....nee laat maar ...dromen zijn misschien wel bedrog ?