XXL Nutrition

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

graag

:orly:

On topic: laatst een stagaire die wouw dat ik me training onderbrak om te kijken hoe veel ik in 2 minute ken fietse

Haha, ik heb we meegemaakt dat een medewerkster vroeg of ik niet meer cardio zou moeten doen omdat ik zweette tijdens het squatten, en dat was in de tijd dat ik nog veel op de wielrenfiets zat, sommige mensen...

Zojuist allebei die paginas over eiwitten gelezen, en ze gaan helemaal niet over hoe slecht eiwit is.

Die eerste geeft aan dat eiwit belangrijk is voor sporters (no shit), maar dat koolhydraten ook een prima bron van energie zijn (geen slecht punt).

De tweede website geeft aan dat je bij een hoge inname van eiwitten ook goed water moet drinken, maar dat is ook reeds bekend.

Bullshit dus, die achterlijke posters.

Alsof eiwitten zoveel energie leveren :o natuurlijk zijn kh's een veel betere bron voor energie, denken die gasten dat je eiwitten neemt voor energie :o

Propaganda in de sportschool... Er hangen ook nog bordjes met ''drink geen melk!'' en er hang ergens een bordje met ''Eet niet na 8 uur savonds!''. Verderop hang dan ook weer een bordje ''Eet niet voor 12 uur sochtends!''. Wtf wanneer mag ik dan wel eten? Gelukkig zijn ze voor de rest wel relaxed en hardcore.

2427i2b.jpg

2d9cqwl.jpg

Op verzoek even fototjes gemaakt. Dit waren de enige die ik onopvallend op de foto kreeg.

Wtf? :p

Propaganda in de sportschool... Er hangen ook nog bordjes met ''drink geen melk!'' en er hang ergens een bordje met ''Eet niet na 8 uur savonds!''. Verderop hang dan ook weer een bordje ''Eet niet voor 12 uur sochtends!''. Wtf wanneer mag ik dan wel eten? Gelukkig zijn ze voor de rest wel relaxed en hardcore.

2427i2b.jpg

2d9cqwl.jpg

Op verzoek even fototjes gemaakt. Dit waren de enige die ik onopvallend op de foto kreeg.
Wat een stelletje gestoorde eikels daar zeg!!!!!!!!!!!!!!

haha ja aan zoiets kan ik me ook mateloos irriteren. Maar zoiets zegt wel genoeg over het verstand van diegene die het opgehangen heeft

Iemand die 3 oefeningen tegelijk doet waardoor de Bench Press, en de 2 lat pull stations bezet zijn :/

Inderdaad. Wat doet iedereen hier altijd moeilijk over dat andere mensen meerdere apparaten bezet houden. Pak gewoon dat apparaat/bankje zodra die persoon ergens anders bezig is.

een gram eiwit = 4 kcal
een gram koolhydraat = 4 kcal

4,1 kcal om precies te zijn.

Ja de energetische waarde is gelijk. Echter kan je eiwitten alleen tijdens aerobe inspanning verbranden, dus bij inspanningen van grofweg >3 minuten.
Bij overmatige eiwitconsumptie, ondervoeding en langdurige inspanning kun je ze gaan verbranden.
Als het goed is ruik je het ook, ammoniak-geur :p

4,1 kcal om precies te zijn.

Ja de energetische waarde is gelijk. Echter kan je eiwitten alleen tijdens aerobe inspanning verbranden, dus bij inspanningen van grofweg >3 minuten.
Bij overmatige eiwitconsumptie, ondervoeding en langdurige inspanning kun je ze gaan verbranden.
Als het goed is ruik je het ook, ammoniak-geur :p
ik weet niet hoe het precies zit maar wel dat het lichaam onder bepaalde omstandigheden bijna net zo veel energie uit eiwitten kan halen als uit koolhydraten, dat zal dan wel zoals jij zegt bij aerobe inspanning zijn.

Terug
Naar boven