MuscleMeat

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Volgens mij is er niets irritanter dan mensen die zichzelf bewijzen in de sportschool en daarbij maar wat aankloten met zoveel mogelijk gewicht. Ze voelen zich geweldig omdat ze meer gewicht gebruiken dan de serieuze sporters, lopen zo breed naar buiten dat het lijkt alsof ze nodig moeten schijten, en na 3 maanden zien ze geen progressie en verdwijnen ze weer... zo triest he

Echt he. In plaats van hem uit te lachen, halen ze een nieuwe stang voor zo'n pannekoek.:rolleyes:

Hij had een gat in zijn hoofd, en uit veiligheidsredenen, mag er geen ijzeren latpull stang komen, gaat toch nergens over. Deze stang is veel te dik, van rubber met van die ribbels erin voor je handen, zwaar klote ding. Heb ik ook al aangegeven dat ze maar zsm een ijzeren stang moeten hangen.

Volgens mij is er niets irritanter dan mensen die zichzelf bewijzen in de sportschool en daarbij maar wat aankloten met zoveel mogelijk gewicht. Ze voelen zich geweldig omdat ze meer gewicht gebruiken dan de serieuze sporters, lopen zo breed naar buiten dat het lijkt alsof ze nodig moeten schijten, en na 3 maanden zien ze geen progressie en verdwijnen ze weer... zo triest he

Ze proberen dan tenminste zwaar te gaan iig. De meesten die ik zie doen daar zelfs geen moeite voor, zolang er maar een pomp in hun biceps zit.

Lol wtf, 1 spotter nodig denken te hebben bij 245, falen, bijna het licht uit de ogen geknalt en dan bij de volgende training op helft van vorig gewicht gaan zitten met 3x zoveel spotters, nice.

Voak bu'j te bange ;).
Jij snapt 'm!
Heb me (wederom) rotgelachen gisteren om die gast.

Daarbij waren er twee gozers in de sportschool die de meest lelijke bicepcurls (met stang) aan het maken waren in alle hoeken van de sportschool (zodat ze in verschillende spiegels konden kijken), gevolgd door crunches. Toen waren ze weg. Ecto-die-sixpack-en-dikke-biceps-wil-voor-de-zomer-seizoen is weer begonnen.

'Zwaar gaan' is voor iedereen natuurlijk betrekkelijk en relatief.

Aankloten met zoveel mogelijk gewicht klinkt dan als ongecontroleerd zwaaien of zwaar cheaten en is eigenlijk ongezond trainen, voor beginners.

Een beetje hip drive en swing mag natuurlijk bij de BB curl, om maar eens wat te noemen. Dit in tegenstelling tot een preacher curl, die vrij strikt en voorovergebogen uitgevoerd kan worden - en niet eens met zoveel kilo's. :D

Dit omdat de eerste een power movement is, en de tweede oefening een echte iso is.

Ik vind het irritant als personeel (fitness instructors) mensen verkeerd zien trainen en dan niet ingrijpen!

Bij ons weten de instructeurs (dat staat op hun shirt althans), niet eens wanneer iemand verkeerd traint :p

Bij ons weten de instructeurs (dat staat op hun shirt althans), niet eens wanneer iemand verkeerd traint :p

Dat lijkt inderdaad wel vrij normaal ja, dat instructeurs geen ruk weten. Hoe komt dat toch? Waar zijn die gasten nou eigenlijk goed voor als ze de materie niet eens begrijpen? Tis nou niet bepaald rocket surgery enzo :P

Dat lijkt inderdaad wel vrij normaal ja, dat instructeurs geen ruk weten. Hoe komt dat toch? Waar zijn die gasten nou eigenlijk goed voor als ze de materie niet eens begrijpen? Tis nou niet bepaald rocket surgery enzo :P

Ik heb het laatst een leuke instructrice eens even gevraagd en zij zei dat ze op de opleiding zo goed als 0,0 krachttraining geleerd krijgen. Er werd vluchtig hier en daar wat over gezegd en voor de rest moesten ze het eigenlijk zelf uitvogelen als ze er meer van wilden weten.

Ik heb het laatst een leuke instructrice eens even gevraagd en zij zei dat ze op de opleiding zo goed als 0,0 krachttraining geleerd krijgen. Er werd vluchtig hier en daar wat over gezegd en voor de rest moesten ze het eigenlijk zelf uitvogelen als ze er meer van wilden weten.

Waarover leren ze dan wel eig?
Blessures enz.?

Bij ons weten ze vooral hoe de stofzuiger werkt :D

hetty_burostofzuiger.jpg

Kfitness Oosterhout

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het vooral ligt aan hun eigen instelling en omdat ze zelf vaak niet trainen.. Geen kennis en geen praktijkervaring.

Hij had een gat in zijn hoofd, en uit veiligheidsredenen, mag er geen ijzeren latpull stang komen, gaat toch nergens over. Deze stang is veel te dik, van rubber met van die ribbels erin voor je handen, zwaar klote ding. Heb ik ook al aangegeven dat ze maar zsm een ijzeren stang moeten hangen.

Ik ken die dingen wel ja. Waardeloos, helemaal als je klamme poten hebt een waardeloos ding.

Bij mijn vorige sportschool trainde een gast van denk ik ongeveer eind veertig. Best een fors postuur met een behoorlijke pens. Volgens mij voelde hij zichzelf in ieder geval aardig de koning van de sportschool. Als hij ging bankdrukken kon ik er nog wel om lachen, je zag hem dan na elke beurt heel langzaam aan extra gewichten erbij halen (zodat iedereen hem goed zag), met echt zo'n uitdrukking in zijn gezicht van kijk mij nu eens. Het mooie was dat hij dan de eigenaar van de sportschool ging vragen om te spotten. Volgens mij had hij uiteindelijk ongeveer 200kg aan gewicht er aan hangen. Het mooie was dan dat hij de stang ongeveer 5cm liet zaken en dan alweer ging drukken. IK zei dat ik werkelijk waar nog nooit zoiets had gezien (heel sarcastisch), maar dat hij blijkbaar niet door aan de zelfvoldane kop die hij trok.

Hij had er ook een handje van door met supersetjes (ook allemaal van die halve oefeningen) een behoorlijk deel van een veel te kleine sportschool bezet te houden.

Meh, fat bar is goed voor je grip :)

Ik train bij Basic-Fit, ongeveer 3000 leden die lid zijn bij onze sportschool en serieus, de mensen die hun benen goed trainen kun je zo met 2 handen tellen, niet normaal gewoon.
Heb natuurlijk niets tegen hun, maar mensen die tegenwoordig komen doen alpha terwijl ze geen reet voorstellen.

Ik train bij Basic-Fit, ongeveer 3000 leden die lid zijn bij onze sportschool en serieus, de mensen die hun benen goed trainen kun je zo met 2 handen tellen, niet normaal gewoon.
Heb natuurlijk niets tegen hun, maar mensen die tegenwoordig komen doen alpha terwijl ze geen reet voorstellen.

Volgens mij is dat bij elke sportschool zo.. Afgezien van af en toe legpresses..
Hoor regelmatig "mijn benen train ik niet"

Terug
Naar boven