MuscleMeat

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Dan kun je ook doen alsof je het niet verstaat of hoort :trollface:.

Wat mij laatst opviel:

- Mensen die denken dat een barbell gemaakt is om op te zitten, erg fijn al dat bilzweet. En dan vinden ze het raar dat sommige barbells ineens krom zijn..
- Mensen die denken dat een bench een tafel is, en hun handdoek en bidon/flesje erop zetten, en vervolgens staand biceps curls gaan doen. Het ergste is nog als een verstelbare bench is (want daar zijn er maar 2 goede van in mijn gym :rolleyes:)
- Van die figuren die constant lopen de roddelen over anderen
- Van die figuren die heel luidruchtig de omgeving laten weten hoe een bepaalde oefening zou moeten: Drie beachboys die heel luidruchtig (tegen hun maatje die een keer mee is komen trainen) vertellen dat je niet dieper dan parallel moeten squaten omdat het slecht is voor je knieën. Daarna gooien ze er 90kg op en doen wat kniebuigingen, waarna ze biceps of triceps gingen doen. Vervolgens mag ik eindelijk van het squatrek gebruik maken en laat ik zien hoe het wel hoort, zie ik ze vanuit m'n ooghoeken me raar aankijken en denken ''Zo die is gek'' :D
- Er is een gast in mijn gym, zo'n harige armeen van 16/17 ofzo, die zo erg stinkt naar opgedroogd zweet, knoflook of andere penetrante geur. Het is alsof hij nog nooit van een douche of deo heeft gehoord. En het ergste is dat hij altijd met vriendjes van hem traint, maar die zeggen er blijkbaar ook niks van. En hij gedraagt zich ook een beetje :gay:

:hamer:

Laatst bewerkt:
Gooi de spullen op de grond. Zeg tegen de roddelaars dat oestrogeen deze week in de aanbieding is. Wees blij dat de beachboys weten wat squatten is. Geef die gast deo cadeau.

Problem solved. :trollface:

"Crossfitters"

Gooi de spullen op de grond. Zeg tegen de roddelaars dat oestrogeen deze week in de aanbieding is. Wees blij dat de beachboys weten wat squatten is. Geef die gast deo cadeau.

Problem solved. :trollface:

Normaal vraag ik gewoon of het bankje bezet is, dan halen meestal al snel hun spullen weg :D Die gasten die helft van de tijd in de gym besteden aan praatjes maken negeer ik meestal gewoon, maar het valt wel op.

Deo geven zou wel grappig zijn ja, maar of het zal helpen.. Gelukkig zijn ze bij mijn gym er eindelijk achter gekomen dat een airco systeem wel noodzakelijk was, dus sinds vandaag eindelijk weer wat frisse lucht tijdens het trainen i.p.v. zweetdampen op het raam op maandagavond. Het was een paar avonden zo erg dat de dumbbells, vloer en disk loaded legpress zo vochtig waren, dat de kans of blessures wel erg groot werd (voeten die wegglijden bijv.). Laat staan hoe onhygiënisch zo'n omgeving is.. :rolleyes:

- Mensen die denken dat een bench een tafel is, en hun handdoek en bidon/flesje erop zetten, en vervolgens staand biceps curls gaan doen. Het ergste is nog als een verstelbare bench is (want daar zijn er maar 2 goede van in mijn gym :rolleyes:)

Ik leg m'n handdoek vaak ook op de bench, en ga erop zitten tussen de setjes :trollface:

Maar ik train dan ook altijd op rustige tijden, en er staan een stuk of 5 van die bankjes ;) Als het wat drukker is is het natuurlijk een ander verhaal.

Mijn grootste irritatie in de sportschool, (naast mensen die toestellen bezet houden maar amper trainen) mensen die de dumbbells niet terugleggen, of door elkaar terugleggen. Ik vind dat eigenlijk nog irritanter dan mensen die hun schijven aan de barbell laten zitten...

Vooeal toen ik in januari begon was dat echt een ramp, nu komt het gelukkig alleen nog maar sporadisch voor en ligt meestal alles netjes op volgorde.

Niks irritanter dan iets moeten vragen aan mensen met doppies in :mad: Gegarandeerd drie keer je vraag herhalen.
Om die reden heb ik altijd doppies in. Meestal reageer ik de eerste keer niet, en is het de volgende keer niet meer dan; huh, watte? Ook als ik geen muziek aan heb.
Vind het heerlijk als mensen denken dat ik contact-gestoord ben :D

- Van die figuren die constant lopen de roddelen over anderen
Toch knap als je dat door hebt tijdens je drukke training :laugh:

Ik leg m'n handdoek vaak ook op de bench, en ga erop zitten tussen de setjes :trollface:

Maar ik train dan ook altijd op rustige tijden, en er staan een stuk of 5 van die bankjes ;) Als het wat drukker is is het natuurlijk een ander verhaal.
Haha, ja dat is op zich niet zo'n probleem natuurlijk. Als het druk is, of ik ben staand bezig, dan leg ik m'n bidon en handdoek gewoon in de vensterbank (zo'n brede, kan je zelfs op zitten :D) Als sommige met z'n tweeën trainen, zelfde oefening, en dan ook nog 2 of zelfs 3 (tafeltje :rolleyes:) benches bezet houden, daar kan ik niet tegen..

Bij mij hebben ze echt een chronisch tekort aan benches. Paar maanden terug hadden ze de inventaris van Fitness First overgenomen, maar die benches zijn echt waardeloos vind ik. Je zit bijna op de grond en de leuning is veel langer als je zithoogte. De oldschool Technogym benches hebben ze dus maar 2 verstelbare van over en 1 vlakke, terwijl ze dus eerst 8 daarvan hadden.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Apr 2012 om 12:52 ----------

Toch knap als je dat door hebt tijdens je drukke training :laugh:
Als ik alleen train, heb ik meestal ook m'n oordopjes in (noise cancelling), dus ik hoor niet wat ze zeggen, maar zie ze wel staan met hun theekransje :)

Maar als ik met m'n trainingsmaat train heb ik geen oordopjes in natuurlijk, dan vang je tussen de setjes door wel eens iets op :p Misschien moeten ze maar zo'n DE koffie/thee apparaat of water dispenser neerzetten..

'k Erger me eigenlijk aan van alles en nog wat, en niet alleen in de gym.

Maar wat er toch wel echt uitspringt als ik bezig ben;

- Mensen die te dicht in de buurt komen tijdens een oefening
- Teveel gelul, te weinig training (en dus apparaten bezet houden)
- Openingstijden
- Betweters
- Gehandicapten ('t gaat maar tekeer, zit te schreeuwen en te stinken, ik houd er gewoon niet van)

Edit; En de bak met chocolade/koek die altijd leeggevreten wordt in de koffiehoek.

Laatst bewerkt:
Niet echt irritant maar wel bijzonder pijnlijk om te zien hoe sommige mensen squatten.

Die h**ren instructeurs bij mij in de sportschool, ik kan niet eens normaal een maat meenemen zonder dat we per training een paar keer onderbroken worden met k*t advies.

Met DLs mag de stang niet de grond aan laten raken.
Je moet 1/4 squat doen.
Je mag nog niet squaten omdat je beginner bent, eerst 2 maanden (1/4 ROM) leg pressen.
Als je knieën over je tenen komen gaan ze kapot.
Je kan beter squaten in de smith.
Een (natuurlijke, geen extreme) holling in je rug bij benchpressen SLOOPT je rug.

Kneusjes in de sportschool vanmiddag, gast met z'n broek half op de enkels, loopt aan de machines te hangen en te ouwehoeren met gewichten ..

Vandaag iemand die het briljante idee had deo op te doen voor dat ie gaat hardlopen op de band..:gek:

Ik doe ook altijd nog wat deo op voordat ik de kleedkamer uitloop om te sporten. :(

Die h**ren instructeurs bij mij in de sportschool, ik kan niet eens normaal een maat meenemen zonder dat we per training een paar keer onderbroken worden met k*t advies.

Met DLs mag de stang niet de grond aan laten raken.
Je moet 1/4 squat doen.
Je mag nog niet squaten omdat je beginner bent, eerst 2 maanden (1/4 ROM) leg pressen.
Als je knieën over je tenen komen gaan ze kapot.
Je kan beter squaten in de smith.
Een (natuurlijke, geen extreme) holling in je rug bij benchpressen SLOOPT je rug.

als je pas 2 maanden bezig bent denk ik dat dit nog niet eens zo verkeerd is hoor. voor je fatsoenelijk de techniek onder de knie hebt ben je denk ik toch stiekem wel een jaar bezig.(prefecte techniek). Of gewoon wat minder gewicht en full rom.
Geen idee of ik nu ook iets dom zeg maar na 2 maanden geloof ik er nog geen bal van dat je bij alles de techniek helemaal goed doet.

Terug
Naar boven