XXL Nutrition

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Mensen die verkeerd spotten, blijf met je poten van die stang af :mad:

^op voorhand duidelijke regels maken helpt, maar vaak kunnen ze het toch niet laten om te goed hen best te doen.

Wel grappig, als jij HEN correct spot en dan ziet hoe afhankelijk ze altijd waren van het 'gespot' van hun spotter :)

Idd, ik zat ook al te denken dat dat de reden was. Als je iets doet doe je het toch gelijk goed? Wat heb je nou aan 60kg bankdrukken als de spotter 10kg meehelpt ??? Zal ik nooit begrijpen dat slag mensen.

Idd, ik zat ook al te denken dat dat de reden was. Als je iets doet doe je het toch gelijk goed? Wat heb je nou aan 60kg bankdrukken als de spotter 10kg meehelpt ??? Zal ik nooit begrijpen dat slag mensen.
ik bench wel eens met 20-30 kg te zwaar dat ik zelf de negatives doe en zij helpen met omhoog halen. Goed voor hypertrofie.

Dan zal ik je een mooi verhaaltje vertellen toen ik iemand ging spotten bij bankdrukken.

Ik ging erachter staan, vraag hoeveel die reps die ongeveer wilt doen etc.
Ik help om de 1ste van de steunen te halen en haal me poten een van de stang af. Nu laat hij die stang opeens keihard zakken! Ik schrok me kapot en dacht dat die hem niet kon houden dus ik pak die stang weer vast en loop daar half te rowen (en elke rep laat die die stang keihard vallen, als die daar mee doorgaat breekt die echt nog is een keer z'n ribben). Is die bij de 6e rep, zegt hij opeens: nog 4, nu iets meer helpen graag (DAFUQ) .

Volgende keer dat hij mij vraagt om te spotten mag die een ander zoeken pff.
(ohja, om het beeld compleet te maken. Ik woog toen 68 kg, en de stang had een totaal van 100...)

Dan zal ik je een mooi verhaaltje vertellen toen ik iemand ging spotten bij bankdrukken.

Ik ging erachter staan, vraag hoeveel die reps die ongeveer wilt doen etc.
Ik help om de 1ste van de steunen te halen en haal me poten een van de stang af. Nu laat hij die stang opeens keihard zakken! Ik schrok me kapot en dacht dat die hem niet kon houden dus ik pak die stang weer vast en loop daar half te rowen (en elke rep laat die die stang keihard vallen, als die daar mee doorgaat breekt die echt nog is een keer z'n ribben). Is die bij de 6e rep, zegt hij opeens: nog 4, nu iets meer helpen graag (DAFUQ) .

Volgende keer dat hij mij vraagt om te spotten mag die een ander zoeken pff.
(ohja, om het beeld compleet te maken. Ik woog toen 68 kg, en de stang had een totaal van 100...)
heb ook eens gehad ging een maat van me spotten , weegt 70kg.
zat 150 kg op de bar, lette hij ff niet op kreeg ik de stang neit meer omhoog en ik om hulp roepen. bar uiteindelijk van me afgerold haha

heb ook eens gehad ging een maat van me spotten , weegt 70kg.
zat 150 kg op de bar, lette hij ff niet op kreeg ik de stang neit meer omhoog en ik om hulp roepen. bar uiteindelijk van me afgerold haha

Hij lette niet op o.0 , stenigen die kerel! ff zonder dollen, dat vind ik echt niet kunnen. Als ik moet spotten dan heb ik dezelfde focus (of soms zelfs beter :( ) dan als ik zelf bezig ben.

Zag laatst ook iemand heel zwaar benchen (180) en de spotter was gelukkig de slimmere van de 2, die durfde het niet in zijn eentje aan en liet 2 andere nog aan de zijkanten staan. En dat was op een decline bench, als dat fout gaat rolt die stang naar z'n nek :eek:

Mensen die verkeerd spotten, blijf met je poten van die stang af :mad:
Dit ja..
Zo ben ik een keer totaal uit mijn concentratie gehaald omdat een grapjas continu zijn handen onder de stang hield en ik dus 2 paar handen op mijn borstkast had, op het moment dat ik beneden kwam met de bar. :o
Was de 1e en tevens laatste keer dat ik hem gevraagd heb te helpen.

Irritatie van maandag: oordopjes op hebben, muziekje aan, tri pushdown doen, zie je in je ooghoek dat iemand tegen je praat :mad:
Oordopjes uit, vragend aankijken..???
'Hoi, hoe gaat het?'
'euh..ja goed, druk bezig. Met jou?'
'Ja goed!'

Duh.. dat was het meest intelligente gesprek ever.

Dopjes opgedaan, blik op oneindig..niet meer voor een gesprek vatbaar.

Dat ik niemand heb om te spotten thuis:fa:

Dit ja..
Zo ben ik een keer totaal uit mijn concentratie gehaald omdat een grapjas continu zijn handen onder de stang hield en ik dus 2 paar handen op mijn borstkast had, op het moment dat ik beneden kwam met de bar. :o

Irritatie van maandag: oordopjes op hebben, muziekje aan, tri pushdown doen, zie je in je ooghoek dat iemand tegen je praat :mad:
'Hoi, hoe gaat het?'
'Ja goed!'

Als het iemand is die jou nog niet eerder heeft gespot moet je gewoon van te voren duidelijke afspraken maken. Pas wanneer de bar echt een neerwaartse beweging of complete stilstand heeft assisteren. Maar ja dit rare gedrag komt ook voort uit die rare bodybuilders die 6 reps zelf doen en dan bij nog eens 6 reps zich laten assisteren. Wat ben ik blij trouwens dat ik geen mooie vrouw ben, traint een stuk rustiger :p

Als het iemand is die jou nog niet eerder heeft gespot moet je gewoon van te voren duidelijke afspraken maken. Pas wanneer de bar echt een neerwaartse beweging of complete stilstand heeft assisteren. Maar ja dit rare gedrag komt ook voort uit die rare bodybuilders die 6 reps zelf doen en dan bij nog eens 6 reps zich laten assisteren. Wat ben ik blij trouwens dat ik geen mooie vrouw ben, traint een stuk rustiger :p

je bent gewoon jaloers dat jij geen bodybuilder bent :trollface:

Dit ja..

'Hoi, hoe gaat het?'
'Ja goed!'

Haha, ik moet echt aanwennen eerst even kijken of een reactie geschreven is door een man of vrouw. Ik las 'en ik dus 2 paar handen op mijn borstkast had', en dacht ja, big deal? Als er t**ten had gestaan had ik t wel doorgehad trouwens ;)

En die tweede, kende je die? Of was het een hopeloze versierpoging?

Mensen die bellen, smsen, pingen, whatsappen, facebooken, hyven, of wat dan ook met een telefoon doen in de sportschool.

je beseft dat sommigen hun oefeningen bijhouden in hun telefoon? sets/reps etc?

Dat kunnen ze toch ook achteraf doen?
Vind telefoon ook niet in een gym thuishoren.

Daarnaast altijd bang dat ze foto's aan het maken zijn :o

Een oude kerel bij ons in de gym die de bench, t-bar row, 12KG dumbbells en de assisted chinup bezet houdt.

Hij begint bij de bench, pakt dan een set maar gaat altijd schuin zodat de platen er bijna afvallen, dan pakt hij de assisted chin-up met 95 kilo contra gewicht en een range of motion van 10%...

dan loopt die op ze gemak naar de dumbbells en pakt die lateral raises waarbij de die de dumbbells smijt met ze benen en dan pakt die de t-bar row om vervolgens weer terug te lopen naar de bench...

als je een schema hebt is het toch handig om te kijken hoeveel reps je bij elke oefening ook alweer moest en na elke set of oefening ff in te vullen hoeveel je er gedaan hebt.
Ik doe het zelf niet en m'n telefoon blijft in m'n tas, maar zolang de telefoon geen geluid maakt en ze het niet doen terwijl ze iets bezet houden zou t mij een zorg zijn of ze staan te pingen, flexen in de spiegel, rugkrabben of veters strikken..

Oude opa die echt de meest rare dingen doet en dingen bezet houdt voor de gehele tijd dat ik er ben (45-50 minuten), irriteer me er al een tijdje aan. En vandaag, ik heb me kleren opgehangen in de kleedkamer, kom weer terug van sporten en die kerel zit precies waar ik mijn kleren heb opgehangen. Heeft die ook nog eens zijn kleren op precies hetzelfde haakje gehangen zodat zijn kleren over de mijne heen gaan ???.

Beetje mierenneukerige irritatie, maarja.. vond het wel weer speciaal.

je ziet niet in dat ie je gewoon lekker vind?:D

inb4 would hitters

je beseft dat sommigen hun oefeningen bijhouden in hun telefoon? sets/reps etc?

Dit dus, heb er een app voor. Verder heb ik er ook m'n muziek op staan, en wil nog weleens een ander nummer opzetten.
Ik zal sowieso nooit iets onnodig bezet houden terwijl ik met m'n telefoon bezig ben, dát vind ik wel irritant.

Terug
Naar boven