MuscleMeat

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Mensen die achtereen voor 10+ reps kreunen zijn ook echt aan het kreunen om het kreunen. Ik kan een kreun begrijpen bij zware oefeningen of de laatste rep maar zeker niet in zo'n geval.

Ik kreun al bij het opbergen van mijn autosleutels in mijn locker.

-

Laatst bewerkt:
dit is de grootste bullshit ooit. als je 2 minuten rust ga je echt wel ff rondkijken hoor :rolleyes:

OT: Van die lilliputters in de gym die een verzwaarde bal keihard op de grond smijten als oefening... wat een herrie maken die mensen

Rondkijken? In de bloei van je leven als man is dat misschien een must. Ik ben niet zo bezig met rondkijken eigenlijk. Of er moet 2 meter aan stalen woeste mannelijkheid binnen wandelen, dan laat ik alles direct uit mijn handen vallen en ga ik zachtjes kreunend mijn glutes doen.

Lief zijn voor lilliputters.

Rondkijken? In de bloei van je leven als man is dat misschien een must. Ik ben niet zo bezig met rondkijken eigenlijk. Of er moet 2 meter aan stalen woeste mannelijkheid binnen wandelen, dan laat ik alles direct uit mijn handen vallen en ga ik zachtjes kreunend mijn glutes doen.

Kijk je dus de hele tijd naar 1 punt en gaat weer verder :rolleyes:

Vraag me indd af wat jij dan wel niet gaat doen als je 2 minuten of langer rust pakt, ogen dicht en een powernap?

:haha: sommige hier..

Vraag me indd af wat jij dan wel niet gaat doen als je 2 minuten of langer rust pakt, ogen dicht en een powernap?

- water drinken
- naar ander toestel/onderdeel lopen
- log bijwerken
- gebruikte zooi opruimen
- klaarmaken volgende set
- broek omhoog trekken
- stabilisatie-oefening doen
- naar mezelf kijken

Ik kan serieus zoveel andere dingen bedenken die ik tussen sets door doe dan een beetje creepy om me heen kijken.

Laatst bewerkt:
- water drinken
- naar ander toestel/onderdeel lopen
- log bijwerken
- gebruikte zooi opruimen
- klaarmaken volgende set

- broek omhoog trekken
- stabilisatie-oefening doen
- naar mezelf kijken

Ik kan serieus zoveel andere dingen bedenken die ik tussen sets door doe dan een beetje creepy om me heen kijken.

Dingen die niet bij mij iniedergeval niet onder "rust" vallen zijn dikgedrukt. Waarom overigens als een creep kijken, normaal kijken naar hoe anderen hun oefeningen uitvoeren kan niet?

En ik zou geen stabilisatie oefeningen doen tijdens je "rust". De spiertjes die je hierbij aanpakt heb je keihard nodig bij je werksetjes(en moeten ook herstellen), als je zonodig stabilisatie oefeningen moet doen maak er dan een apart moment voor in je trainingsschema maar nooit oefeningen waar je zwaar op wilt gaan.

-

Laatst bewerkt:

Dan is het maar goed voor jou dat ik niet op dezelfde sportschool train als jij, kwam je niet meer aan trainen toe.

supersetten ftw, nooit meer niksdoen in de gym

Mensen die mij tips geven terwijl ze er zelf uitzien of ze nog nooit een gewicht aangeraakt hebben.
Hoe kan je andere nou tips geven als je zelf geeneens eruit ziet of je uberhaupt traint.

Mensen die een uur dezelfde gewichten of apparaten bezet houden.

Dingen die niet bij mij iniedergeval niet onder "rust" vallen zijn dikgedrukt. Waarom overigens als een creep kijken, normaal kijken naar hoe anderen hun oefeningen uitvoeren kan niet?

En ik zou geen stabilisatie oefeningen doen tijdens je "rust". De spiertjes die je hierbij aanpakt heb je keihard nodig bij je werksetjes(en moeten ook herstellen), als je zonodig stabilisatie oefeningen moet doen maak er dan een apart moment voor in je trainingsschema maar nooit oefeningen waar je zwaar op wilt gaan.

'werksetjes' ? :o

maar nee, die oefeningen blijf ik wel degelijk doen tussen sets door. Met dank aan die gewoonte en mijn geniale fysio is mijn schouder tenauwernood gered van een slijmbeurs-ontsteking. Dat was denk ik niet gelukt met 2 minuten om me heen kijken. ( denk ik )

'werksetjes' ? :o

maar nee, die oefeningen blijf ik wel degelijk doen tussen sets door. Met dank aan die gewoonte en mijn geniale fysio is mijn schouder tenauwernood gered van een slijmbeurs-ontsteking. Dat was denk ik niet gelukt met 2 minuten om me heen kijken. ( denk ik )

In de veronderstelling dat je schouderrotaties bedoeld, vraag ik mezelf af wat de meerwaarde is om deze tussen oefeningen, waarbij je daadwerkelijk inspanning uitoefent, te verrichtten. Ikzelf doe voorafgaand aan mijn 'workout' alleen rotaties ter opwarming van mijn schouders. Tussen het bankdrukken o.i.d. even een setje rotaties pompen heeft alleen een averechts effect voor mij.

In de veronderstelling dat je schouderrotaties bedoeld, vraag ik mezelf af wat de meerwaarde is om deze tussen oefeningen, waarbij je daadwerkelijk inspanning uitoefent, te verrichtten. Ikzelf doe voorafgaand aan mijn 'workout' alleen rotaties ter opwarming van mijn schouders. Tussen het bankdrukken o.i.d. even een setje rotaties pompen heeft alleen een averechts effect voor mij.

Schouder stabilisatie-oefeningen zijn meer dan rotaties, denk aan adductie, anteflexie, retractie etc.
Ik doe ze soms tussen sets door, kort en effectief. Ook wel eens voor en afsluitend aan training voor mijn banden als ik bijv benen train. (bosu) hangt van de behoefte af.

Er is verschil tussen rotaties pompen ( que? ) en zwakke/overbelaste plekken stabiliseren tijdens w.o.
Als ik vast kom te zitten met schouder tijdens bench press, dan is het eerste wat ik doe houding en schouder corrigeren. Idem voor squats.
Voor mij werkt het perfect.

Terug
Naar boven