AndroidHealthClinic

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Ik mij moet gaan opfokken voor een ander? Ik ga niet aan iedereen vragen die toevallig ergens bezig is wat ik wil gaan doen hoelang ze nog bezig zijn.

Het huisvrouwen niveau is hoog in de sportschool, als je na 1 setje al komt vragen of ik nog lang bezig ben tja sorry hoor maar even afwachten of een andere oefening tussendoor pakken is ook een optie. Houdt het echt geen uren bezet.
Dus beleeft vragen hoeveel setjes iemand nog moet doen is irritant, omdat jullie toevallig tegelijk dezelfde oefening uitvoeren? je kan prima met z'n tweeën tegelijk een apparaat bezetten

Ikzelf vraag het constant en vind het ook niet erg dat het gevraagd wordt (hou het squatrack toch soms een half uur bezet)

Weetje wát pas irritant is? Als je netjes vraagt: hoeveel setjes moet je nog? En er wordt geantwoord met: Sorry, ik ben pas begonnen :)
Goh, vroeg ik dat? :mad:
En dan uiteindelijk eruit krijgen dat hij nog 6 setjes moet zodat jij oprot naar een ander oefening, maar werkelijk na 1 setje weer weg is bij dat apparaat :mad:

Dát is irritant. Vragen hoeveel setjes je nog moet is normaal, hoe iemand ermee omgaat maakt uit hoe asociaal iemand is ;)

Als iemand dat aan mij vraagt, vraag ik altijd of diegene mee wil doen. Ik moet toch wachten tussendoor, waarom dan niet iemand anders er tussen laten.

Als iemand dat aan mij vraagt, vraag ik altijd of diegene mee wil doen. Ik moet toch wachten tussendoor, waarom dan niet iemand anders er tussen laten.

Same, zeker met dumbells of apparaten. Op bijv. Bench of Squat is het wel vrij irritant als je na elk setje eerst nog 20 seconden bezig bent die k*tschijven er weer op te drukken/af te halen maar als 't een oke iemand is heb ik dat er ook nog wel voor over. Hangt allemaal af van de persoon.

Het vervelende is dat veel mannen dat aangrijpen als excuus om een gesprek aan te gaan. Heb ik gewoon geen zin in met het trainen, dan pak ik wel een terrasje.

Ik mij moet gaan opfokken voor een ander? Ik ga niet aan iedereen vragen die toevallig ergens bezig is wat ik wil gaan doen hoelang ze nog bezig zijn.

Het huisvrouwen niveau is hoog in de sportschool, als je na 1 setje al komt vragen of ik nog lang bezig ben tja sorry hoor maar even afwachten of een andere oefening tussendoor pakken is ook een optie. Houdt het echt geen uren bezet.

Je kunt toch op het bankje ernaast uitrusten? Ik snap niet zo goed wat je probleem is.

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Het vervelende is dat veel mannen dat aangrijpen als excuus om een gesprek aan te gaan. Heb ik gewoon geen zin in met het trainen, dan pak ik wel een terrasje.

Dan kun je dat toch ook aangeven? Je mag wel tussendoor maar ik heb geen behoefte in een gesprek. Dan weten ze meteen waar ze aan toe zijn.

Je kunt toch op het bankje ernaast uitrusten? Ik snap niet zo goed wat je probleem is.

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Dan kun je dat toch ook aangeven? Je mag wel tussendoor maar ik heb geen behoefte in een gesprek. Dan weten ze meteen waar ze aan toe zijn.
Waarom? Is toch geen kroeg?
Als ik zie dat iets bezet is, pak ik een andere oefening. Eentje die gelijkwaardig is, of ik verander de volgorde iets. Ik vind zoiets vragen gewoon hetzelfde als vragen in de supermarkt of je voor mag. Je hebt geluk als het kan, maar vind het vreemd als het vanzelfsprekend zou zijn.

Als ik zie dat iets bezet is, pak ik een andere oefening. Eentje die gelijkwaardig is, of ik verander de volgorde iets. Ik vind zoiets vragen gewoon hetzelfde als vragen in de supermarkt of je voor mag. Je hebt geluk als het kan, maar vind het vreemd als het vanzelfsprekend zou zijn.

met dat verschil dat je in de supermarkt kan zien hoeveel boodschappen er in een karretje liggen en hoeveel mensen achter iedere bang staan en je van daaruit een inschatting kunt maken.

Maar tussendoor begrijp ik: doel meer op de vraag hoeveel sets er nog komen gaan

Ik denk er juist precies andersom over, behalve met die kassasituatie dan. Ik vraag zelfs of mensen tussendoor moeten met trainen als ik het gevoel heb dat ze naar me oefening kijken. Maar voor mij is trainen dan ook iets sociaals. Als je niet van praten houd tijdens het sporten dan kun je ook koptelefoontje opzetten (hoeft niet eens muziek op te zetten) dan laten mensen je ook wel met rust.

Ik vind het altijd onbeschoft als ik vriendelijk aan iemand vraag of ik tussendoor mag en me hoofd iets schuin houd. Heb nog maar 1x gehad dat iemand dat weigerde, en die vond ik echt mega arrogant overkomen. (Of ze moeten zeggen dat ze nog 1x moeten ofzo).

Vragen is iets anders dan ergens vanuit gaan.
Ik vraag het vaak (de sommige keren dat het bezet is) maar ik ga er niet vanuit dat ik tegelijkertijd kan, omdat ik dat zelf niet eens wil. Het enige wat ik wil is antwoord op de vraag zodat ik 1. weet waar ik aan toe ben, 2. dat hij weet dat ik na hem wil en dan me even aan kan kijken dat hij klaar is en 3. niet iedereen gaat achter je staan natuurlijk om te wachten :o
Het ligt IMO een beetje aan de situatie.

Zou ik ook willen. Ik ben echter mega autistisch, dus volgorde veranderen zit er voor mij niet in...

Ik denk er juist precies andersom over, behalve met die kassasituatie dan. Ik vraag zelfs of mensen tussendoor moeten met trainen als ik het gevoel heb dat ze naar me oefening kijken. Maar voor mij is trainen dan ook iets sociaals. Als je niet van praten houd tijdens het sporten dan kun je ook koptelefoontje opzetten (hoeft niet eens muziek op te zetten) dan laten mensen je ook wel met rust.

Ik weet dat je me op negeer hebt staan, maar toch heb ik de behoefte om te reageren.
Ook als mensen oordopjes of een koptelefoon op hebben, tik ik ze aan om mijn vraag te stellen. Zoals jij al zegt is het iets sociaals en bij ons kun je het dan ook gewoon vragen (in de ochtend en middag, avond is het net iets anders, minder sociaal) zonder gelijk vreemde blikken te krijgen.

Als je niet van praten houd tijdens het sporten dan kun je ook koptelefoontje opzetten (hoeft niet eens muziek op te zetten) dan laten mensen je ook wel met rust.
Lang niet altijd. Heb wel eens gehad dat iemand tijdens een set op t zwaarste punt me aantikte omdat hij zo nodig tussendoor moest. En als ik er dan wat van zeg dan ben ik de contactgestoorde.

Lang niet altijd. Heb wel eens gehad dat iemand tijdens een set op t zwaarste punt me aantikte omdat hij zo nodig tussendoor moest. En als ik er dan wat van zeg dan ben ik de contactgestoorde.

Niet white-knightig bedoelt maar ik denk dat de meeste die jou aan zullen spreken het ook geen ruk interesseert hoeveel sets je nog moet als je ze maar wat aandacht geeft :')

Zoiets heb ik ook 1x meegemaakt. Was ik met repout met deadliften komt er ineens een gast voor me staan die wat over de oefening wou weten. Mensen die je tijdens een setje storen sporen echt niet.

Maar ik krijg het idee dat je bizar mooi bent en dat mensen je daarom de hele tijd lastig vallen en ik kan me voorstellen dat dat niet zo leuk is.

Je hebt wel een hoop slechte ervaringen op gedaan als ik die posts zo van je lees haha.
Er is iets dat zo bijzonder aan je moet zijn dat mensen graag bij je in de buurt willen zijn en het liefst op ieder moment.
Pics?

Nee hoor ovo. Maar hou die gedachte vast, vind ik wel grappig :p

Niet white-knightig bedoelt maar ik denk dat de meeste die jou aan zullen spreken het ook geen ruk interesseert hoeveel sets je nog moet als je ze maar wat aandacht geeft :')
Hahaha vind t lief, maar dat lijkt me stug ;)

Nee hoor ovo. Maar hou die gedachte vast, vind ik wel grappig :p

Hahaha vind t lief, maar dat lijkt me stug ;)

Dan train je in een healthcenter met allemaal randdebielen, waarschijnlijk heb je er in een sportschool een stuk minder last van. Of je ziet jezelf anders dan anderen dat kan ook.

Ik train ook in een healthcenter, is toch niks mis mee??

Terug
Naar boven