MuscleMeat

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Ik denk dat ik een mix doe van zowat elke vorm en methodes die bestaan.
Ik denk niet dat jouw manier van trainen voor het merendeel van de mensen goed zou werken. Maar jij gaat er overduidelijk heel goed op. En dat terwijl je (als ik het goed herinner) je lichaam niet echt mee hebt zitten. Dus ik bedrijf echt niet wat je punt nu is 🤷🏼‍♀️

Ik denk niet dat jouw manier van trainen voor het merendeel van de mensen goed zou werken. Maar jij gaat er overduidelijk heel goed op. En dat terwijl je (als ik het goed herinner) je lichaam niet echt mee hebt zitten. Dus ik bedrijf echt niet wat je punt nu is 🤷🏼‍♀️

Hij geeft om iets anders te proberen, jij zegt dan tegen hem dat het goed is iets anders te proberen, hij zegt ja..goh. Dan begin jij over zijn manier van trainen terwijl het daar niet over ging, het ging over MMC.

Maar dat ligt niet aan de bank of de halter. Maar aan de aanwijzingen die ze krijgen. Het gros van de trainers kan het anderen niet aanleren.
Nee niet aan bank of halter, gewoon aan het feit dat de bench voor de meeste mensen een sucky borst oefening is :'). Naast dat ie, ondanks de uitvoering, best erg blessuregevoelig is zodra je sterk wordt, nemen je triceps en schouders het rap over. Nu heb je op DBB vast mensen die eigenlijk 200 kg benchen maar dat maar met 60 kg doen om die reden maar persoonlijk zou ik dan opteren voor een (Smith) machine of dumbell.

Erger me kapot aan mensen die standaard squat shoes dragen in de gym. Trainen ze bijvoorbeeld chest en biceps en staan ze daar met hun oranje Nike Romaleos schoenen. Fucking sterf.
Dit ook. En de hele training een fancy 200 euro belt om.

Tegenwoordig nemen ze in de gym waar ik train ook een hele gigantische sporttas mee voor gripjes. Dus van die Mag grips enzo. No surprise dat ze er geen van allen uit zien alsof ze trainen.

In tegenstelling tot wat sommigen denken, gooi(de) ik haast niet! Maar ik zag grote pecs bij mannen die zwaar bankdrukten, dus dat kopieerde ik in het verleden, helaas zonder veel resultaat. Nu heb ik wel MMC met de pecs en betere resultaten.
pause reps geven ook kracht en volume door een langer aanhoudende spanning
Goed bezig! .💪

Heb zelf ook jaren bb bench gedaan, maar puur vanuit blessure preventief oogpunt en nooit echt tot falen kunnen gaan overgestapt naar plate loaded machines/ smith sinds enkele jaren. Mis de bench wel, maar vroeg of laat ga je daar een blessure van krijgen.

Langzaam zakken, onderin 1 sec stretch vasthouden en niet helemaal locken bovenin zodat spanning op de borst blijft heeft mijn voorkeur bij alles presses. Uiteraard laatste reps lock je wel en knal je er nog 2/3 daarna uit of paar half reps.

Dit ook. En de hele training een fancy 200 euro belt om.

Tegenwoordig nemen ze in de gym waar ik train ook een hele gigantische sporttas mee voor gripjes. Dus van die Mag grips enzo. No surprise dat ze er geen van allen uit zien alsof ze trainen.

Mag grips zijn wel baas, hoor. In 1 van de gyms waar ik train hebben ze van die (Chinese namaak) Mag grips en moet zeggen dat het echt heerlijk is voor je rug. Maarja daarmee aan komen zetten @70kg bw is wel een beetje pijnlijk.

Heb zelf ook jaren bb bench gedaan, maar puur vanuit blessure preventief oogpunt en nooit echt tot falen kunnen gaan overgestapt naar plate loaded machines/ smith sinds enkele jaren. Mis de bench wel, maar vroeg of laat ga je daar een blessure van krijgen.

Langzaam zakken, onderin 1 sec stretch vasthouden en niet helemaal locken bovenin zodat spanning op de borst blijft heeft mijn voorkeur bij alles presses. Uiteraard laatste reps lock je wel en knal je er nog 2/3 daarna uit of paar half reps.

Eens in de zoveel tijd is het wel lekker en goed om “zwaar” te benchen. Afgelopen week een push training mee begonnen en de pomp was vrij sick. Maar zou het niet elke week doen.

Hij geeft om iets anders te proberen, jij zegt dan tegen hem dat het goed is iets anders te proberen, hij zegt ja..goh. Dan begin jij over zijn manier van trainen terwijl het daar niet over ging, het ging over MMC.
Goh.... Dank je voor het verduidelijken.

Goh= greatest of Hell.

Ik denk dat als je standaard een normale barbell pakt en alleen gewicht gebruikt het inderdaad vragen om problemen is op de lange termijn, maar op de bench zijn zoveel verschillende variaties te bedenken dat je in principe geen problemen zou moeten hebben met blessures vanwege continu hetzelfde patroon. Zeker bands, chains en dumbbells zijn wat dat betreft gewoon goud. (Ik heb het over natty lifters, ik denk dat je als enhanced lifter op een gegeven moment te sterk kan worden voor je pezen/gewrichten)

Ik denk dat als je standaard een normale barbell pakt en alleen gewicht gebruikt het inderdaad vragen om problemen is op de lange termijn, maar op de bench zijn zoveel verschillende variaties te bedenken dat je in principe geen problemen zou moeten hebben met blessures vanwege continu hetzelfde patroon. Zeker bands, chains en dumbbells zijn wat dat betreft gewoon goud. (Ik heb het over natty lifters, ik denk dat je als enhanced lifter op een gegeven moment te sterk kan worden voor je pezen/gewrichten)
Ik heb nu weer een vervelende schouderblessure van bankdrukken met dumbbells. Een jaar of 4 geleden idem, toen gebruikte ik meestal een machine.

Ik heb nu weer een vervelende schouderblessure van bankdrukken met dumbbells. Een jaar of 4 geleden idem, toen gebruikte ik meestal een machine.
schouderbladen naar elkaar toe en schouders laag houden, en ze ABSOLUUT NIET BEWEGEN TIJDENS DE PRESS
dan kan er niks misgaan (das mijn ervaring) dussss :)

Terug
Naar boven