XXL Nutrition

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Niet mijn probleem dat een budget gym maar 1 bench heeft en je daardoor maar snel snel moet doen.
Je traint voor resultaat, niet om andere tevreden te houden.
Je hoeft niet te haasten maar kan best delen, heb geen betere gym in omgeving moet hiervoor al 2x kwartier rijden

Je hoeft niet te haasten maar kan best delen, heb geen betere gym in omgeving moet hiervoor al 2x kwartier rijden
Ja maar delen is wel irritant voor de focus. Even een bankje met dumbells zou ook prima kunnen toch? Niet zo probleem van maken.

• Like
Waarderingen: GruX
Precies dat🤗
Alleen niet het gewicht aanpassen dan wachten ze maar
Valt me van je tegen.:treuren: In de jaren 1970 kon iedereen met iedereen meetrainen,, maar in 1980 kreeg je al toestanden dat bijvoorbeeld 2 gasten (onder wie typisch de manager van de sportschool) giant sets deden en de enige drukbank, het tweede olymische halter eveneens (voor bent over rows) en de seated delt press bank bezet hielden.

Valt me van je tegen.:treuren: In de jaren 1970 kon iedereen met iedereen meetrainen,, maar in 1980 kreeg je al toestanden dat bijvoorbeeld 2 gasten (onder wie typisch de manager van de sportschool) giant sets deden en de enige drukbank, het tweede olymische halter eveneens (voor bent over rows) en de seated delt press bank bezet hielden.
Ja ik ben misschien een beetje zwart wit nu, ik zou best willen delen maar dat is gewoon niet handig. Als ik 120kg bench en iemand anders 60 blijf je aan de gang met gewicht aanpassen🤗

Een bench delen zou ik dan zelf ook doen doordat je snel de gewichten erop/af kan halen. Zou het een leg press zijn je elke set 200kg erop/af moeten doen zou ik dan weer niet doen.

• Like
  • Haha
Een bench delen zou ik dan zelf ook doen doordat je snel de gewichten erop/af kan halen. Zou het een leg press zijn je elke set 200kg erop/af moeten doen zou ik dan weer niet doen.
Nee oke ik ook niet hoor dan blijf je ook bezig ja 😆

Te veel mensen willen super zwaar trainen waarbij hun uitvoering naar de klote is en je letterlijk voor niks traint, althans dat zie ik vaak bij mijn gym. Ik train zelf liever lichter en heel intensief dan dat ik super zwaar ga en de kans op blessures vergroot.

Te veel mensen willen super zwaar trainen waarbij hun uitvoering naar de klote is en je letterlijk voor niks traint, althans dat zie ik vaak bij mijn gym. Ik train zelf liever lichter en heel intensief dan dat ik super zwaar ga en de kans op blessures vergroot.
Veel mensen trainen ook veel te licht. Als je het gewicht teveel aanpast aan het zwakste gedeelte in de ROM van de oefening/beweging train je alleen dat gedeelte en dat geeft meestal weinig resultaat.

• Like
Hoe wil je uiteindelijk groeien dan? 30 reps doen van 6 sets?

Volgens dr. Mike is het gebleken dat 30 reps net zo effectief is als 6 reps. Zelf zie ik het bezwaar dat je bij 6 reps duidelijk merkt of je er nog 1 kan of niet, terwijl dat bij 30 volgens mij volkomen onduidelijk is.

Als je veel te zwaar traint dan is de uitvoering vaak bagger en kansloos en dan ben je toch meer aan het powersliften, leuk dat haantjes gedrag en dan vooral lekker de gewichten zo hard mogelijk neerdonderen zodat iedereen in de gym kan zien hoeveel gewicht je hebt gebruikt.
De setjes zo snel mogelijk eruit stampen en niet te vergeten, filmpjes met je holmaatjes delen natuurlijk.🤣🤣🤣

Volgens dr. Mike is het gebleken dat 30 reps net zo effectief is als 6 reps. Zelf zie ik het bezwaar dat je bij 6 reps duidelijk merkt of je er nog 1 kan of niet, terwijl dat bij 30 volgens mij volkomen onduidelijk is.
Herstel is beter/sneller met falen op de 6de set dan op de 30ste set

Wie is Dr. Mike haha.

Terug
Naar boven