Fitness Seller

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Over weekje ofzo eens met een dagpas naar een 'healthcity' gaan, benieuwd wat ze van de deadlift vinden. :D

Over weekje ofzo eens met een dagpas naar een 'healthcity' gaan, benieuwd wat ze van de deadlift vinden. :D

zou wel eerst voelen aan de halter :D

ben ook eens mee geweest met een maat maar zon zo'n healthcentre. alleen fitness apparatuur, ergens in de hoek waren de losse gewichten dus ik stap erop af. zie ik een halter liggen met schijven ernaast van totaal maar 60g, balen. dus ik doe de schijven er omheen en begin met deadlift, na 2 setjes was die halter al krom ??? het was dus een buis ipv een massieve halter (trainde nog niet zo lang, dus had er de ballen verstand van max. belastbaarheid). heb dat spul maar weer snel terug gelegd en weggelopen van die rommel :)

nooit weer...

Ik irriteer me aan mannen die hun benen scheren.

Wachten bij het squatrek op iedereen die niet aan het squatten is... Clicheverhaal, maar blijft irritant!

zou wel eerst voelen aan de halter :D

ben ook eens mee geweest met een maat maar zon zo'n healthcentre. alleen fitness apparatuur, ergens in de hoek waren de losse gewichten dus ik stap erop af. zie ik een halter liggen met schijven ernaast van totaal maar 60g, balen. dus ik doe de schijven er omheen en begin met deadlift, na 2 setjes was die halter al krom ??? het was dus een buis ipv een massieve halter (trainde nog niet zo lang, dus had er de ballen verstand van max. belastbaarheid). heb dat spul maar weer snel terug gelegd en weggelopen van die rommel :)

nooit weer...

Ik train hier in België in een Healthcity en qua losse gewichten etc is er echt alles behalve een squatrek. Maar met een beetje fantasie doe ik losse squats met behulp van een soort 'bench press' maar waar het bankje horizontaal is. Dus voor neckpress en front barbell press bedoeld.

de gewichten die maar tot 38 kg gaan

Irritant? Van die overdreven stoere gasten die altijd met zijn 3'tjes of 4'tjes een gedeelte van de sportschool enteren. Ze hebben veelal de neiging om iedereen van hun avonturen mee te laten genieten en ze weten dan natuurlijk ook alles beter. Helden zijn het.

In mijn vorige sportschool liepen er 'fitness-instructeurs' rond. Natuurlijk niet van die die-hard, door jarenlange ervaring wijsgeworden figuren, maar jongens en meisjes van zo'n 16/17 jaar oud die net hoofdstuk 1 uit hadden van hun leerboek van het ROC (no-offensive). Die leute hadden zelf amper een dumbbell van de grond getild en die gingen dan mensen die al jaren en jaren aan krachtsport vertellen hoe het allemaal wel niet moest. Ze bemoeiden zich werkelijk overal mee. Werkte vaak nogal op de zenuwen. Grootse ruzie hebben we gehad toen zo'n dickhead mij vertelde dat ik een oefening niet uit mocht voeren, de week nadat hij mij dit verboden had was hij in zijn vrije uurtjes aan het sporten in die sportschool. 3x raden welke oefening er door hem uitgevoerd werd..

K*t bij ons in de Gym is dat er geen airco is, het is gevestigd in een voormalig gedeelte van een tuincentrum (weliswaar 2 verd. maar reken je winst uit als je in de zomer, slechts gescheiden van het glazen dak door een dun plafond staat te sporten).

Walgelijk vind ik het btw als mannen op leeftijd in een wielrenbroekje gaan staan te sporten.

In mijn vorige sportschool liepen er 'fitness-instructeurs' rond. Natuurlijk niet van die die-hard, door jarenlange ervaring wijsgeworden figuren, maar jongens en meisjes van zo'n 16/17 jaar oud die net hoofdstuk 1 uit hadden van hun leerboek van het ROC (no-offensive). Die leute hadden zelf amper een dumbbell van de grond getild en die gingen dan mensen die al jaren en jaren aan krachtsport vertellen hoe het allemaal wel niet moest. Ze bemoeiden zich werkelijk overal mee. Werkte vaak nogal op de zenuwen. Grootse ruzie hebben we gehad toen zo'n dickhead mij vertelde dat ik een oefening niet uit mocht voeren, de week nadat hij mij dit verboden had was hij in zijn vrije uurtjes aan het sporten in die sportschool. 3x raden welke oefening er door hem uitgevoerd werd..

Ik ben zelf instructeur op een sportschool, heb het cios gedaan als voor opleiding met keuze vakken fitness A en B
Ik geef je volkomen gelijk.
Je moet nooit zeggen dat een bepaalde oefening niet mag of direct zeggen dat je het niet goed uitvoert.
Maar eerst vragen wat voor oefening hij of zij doet. kan de sporter zijn oefening onderbouwen dan is het toch geen punt? gewoon lekker door trainen.:rolleyes:
Ik vind dat instructeurs verplicht zijn om minimaal een aantal uur in de sportschool door moeten brengen om oefeningen uit te proberen zodat ze ook beter gewichten in kunnen schatten bij begeleidingen en ook hun eigen kennis op kunnen krikken door oefeningen aan te passen.

zelf train ik nu 3x in de week kracht.
en op zaterdag na sluiting doe ik vaak een uurtje onderzoek naar andere oefeningen probeer ze even anders uit te voeren of gewoon iets totaal nieuws verzinnen.:)

BTW. (niks persoonlijks) Mensen die van sport en bewegen ROC komen heb ik niet zon hoge pet van. komt meer en deel door de opleiding.:D

lol je laat jezelf toch niet verbieden een oefening te doen

Bij ons op de sportschool hebben ze altijd van die spinninglessen tijdens de tijd dat wij trainen en dan hebben ze ook zon cooling down half uurtje :S dus dan wordt het can you feel the love tonight enz lekker om op te trainen op die k*t muziek!

Bij ons in de sportschool hebben ze niet eens een fitness ruimte alleen kracht en kickboxen.:D En een klein beetje cardio
En geen aico heerlijk zweten.

Klopt ze besteden bij mij in de sportschool meer aandacht aan tv schermen ophangen en cd's voor die lessen dan dat er een airco of nieuwe halterschijven komen :S de begeleiding is ook gewoon ronduit slecht te noemen en veel mensen komen er zonder handdoek trainen. maarja daar betaal je ook voor. betaal 28 p maand voor onbeperkt trainen..

Waar betaal je dan ook voor? Ik betaal 16,50 euro per maand voor onbeperkt trainen. Ik mag ook onbeperkt onder de zonnebank, onbeperkt sauna, en squashen. Dumbbells gaan tot 40kg, en er is voor 250kg ofzo aan halterschijven. Kortom ,volgens mij betaal jij juist veel teveel:eek:

Er is wel één groot nadeel, ze hebben geen squatrek maar een smith:(

Waar betaal je dan ook voor? Ik betaal 16,50 euro per maand voor onbeperkt trainen. Ik mag ook onbeperkt onder de zonnebank, onbeperkt sauna, en squashen. Dumbbells gaan tot 40kg, en er is voor 250kg ofzo aan halterschijven. Kortom ,volgens mij betaal jij juist veel teveel:eek:

Er is wel één groot nadeel, ze hebben geen squatrek maar een smith:(

pff ik betaal ook 16,50, maar krijg daar dan ook niks voor terug. Geen douches, geen losse rekken, geen losse barbell stang (alleen 1 EZ), niet meer dan 200kg losse gewichten om te gebruiken in die enkele smith, paar losse dumbbells tot 28kg en er word daar meer turks gesproken dan in de Ankara market. Drama healthcity te Drachten, en zit er een jaar aan vast.

pff ik betaal ook 16,50, maar krijg daar dan ook niks voor terug. Geen douches, geen losse rekken, geen losse barbell stang (alleen 1 EZ), niet meer dan 200kg losse gewichten om te gebruiken in die enkele smith, paar losse dumbbells tot 28kg en er word daar meer turks gesproken dan in de Ankara market. Drama healthcity te Drachten, en zit er een jaar aan vast.

Kun je beter in Leeuwarden komen trainen, daar train ik.

Ik train in zo'n healthcity, ik zit er dan ook aan vast. Geen Squatrek , niemand doet er eigenlijk deathlifts buiten ik, en ik doe samen met 1 beest squats al de rest zie ik alleen maar boven lichaam trainen.
En de helft traint op de tientallen toestellen die er staan van technogym.

oja, en de prijs per maand is ongeveer 53 euro ...

Laatst bewerkt:
Irritant? Van die overdreven stoere gasten die altijd met zijn 3'tjes of 4'tjes een gedeelte van de sportschool enteren. Ze hebben veelal de neiging om iedereen van hun avonturen mee te laten genieten en ze weten dan natuurlijk ook alles beter. Helden zijn het.

K*t bij ons in de Gym is dat er geen airco is, het is gevestigd in een voormalig gedeelte van een tuincentrum (weliswaar 2 verd. maar reken je winst uit als je in de zomer, slechts gescheiden van het glazen dak door een dun plafond staat te sporten).

Walgelijk vind ik het btw als mannen op leeftijd in een wielrenbroekje gaan staan te sporten.

zegt veel over jezelf/fysiek als een 16/17 jarige je komt verbeteren :roflol:

en daar maak je je druk om, omdat... ???

omdat wanneer ze een blessure krijgen
gelijk de sportschool en de instructeurs te schuld geven:mad:

terwijl ze zelf te dom zijn om gewoon te luisteren.
daar baal ik een beetje van.:D

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:54 ----------

Ik train in zo'n healthcity, ik zit er dan ook aan vast. Geen Squatrek , niemand doet er eigenlijk deathlifts buiten ik, en ik doe samen met 1 beest squats al de rest zie ik alleen maar boven lichaam trainen.
En de helft traint op de tientallen toestellen die er staan van technogym.

oja, en de prijs per maand is ongeveer 53 euro ...

das ook nog een hoop wat je betaalt

bij ons is het iets van 42 euro onbeperkt ik vond ons al duur :S
dan heb je alle groepslessen sauna en douches, gezondheids metingen, begeleiding, koffie thee er bij en natuurlijk gewoon de fitness. helaas nog geen squat rek alleen smith machine. ben hard bezit om me baas over te halen. :P

Laatst bewerkt door een moderator:
53 euro per maand? Jezus man, dan zou ik toch voor een homegym gaan ;)
Daar irriteer ik me trouwens wel mateloos aan, figuren die vinden dat de gym veel meer faciliteiten moet hebben terwijl ze voor een prikkie al kunnen trainen.

Terug
Naar boven