XXL Nutrition

Wat vind jij van de Nederlandse politie?

Peiling Peiling Geef een rapportcijfer voor de nederlandse politie

• 10

Stemmen: 2 3,2%
  • 9

Stemmen: 0 0,0%
  • 8

Stemmen: 3 4,8%
  • 7

Stemmen: 10 16,1%
  • 6

Stemmen: 7 11,3%
  • 5

• 4

Stemmen: 4 6,5%
  • 3

Stemmen: 6 9,7%
  • 2

Stemmen: 3 4,8%
  • 1

Stemmen: 7 11,3%
  • Als Belg kan ik hier geen oordeel over vellen

• Totaal stemmers
    62

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Gewoon even een rapport cijfer geven, 1 is bar slecht, 10 is perfect. Ik heb het hier over het algehele politie optreden in NL, gemiddeld van al het werk wat ze verrichten.

echt slecht

Wel prima denk ik. Heb er zelf echt 0 last van.
Vervelend vond ik wel altijd dat als je op het politiebureau iets moest regelen je vaak uren mocht wachten. Nu heb ik het over de tijd dat je nog zelf je gestolen fiets of scooter moest aangeven.

Het zijn bureaucraten maar verder wel prima.

Voor verbeteringen vatbaar maar lang niet zo gemankeerd en ineffectief als de zure kleinburgerij wil geloven.

het kan zoooo veel beter!

Nederland is 1 van de veiligste landen ter wereld.
Dat ze soms wetten uitvoeren die democratisch zo gekozen zijn is niet aan hen te wijten lijkt me.
Daarnaast vind ik het sneu voor de politie dat als ze iemand oppakken die persoon vaak zo'n lage straf krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zelf vind een 5. Over het algemeen vind ik de politie gemakzuchtig en lui. Dat uit zich dan in het hard doorvoeren van het makkelijke politiewerk (flitsen en bekeuren) en het verwaarlozen van het echte werk. Natuurlijk is het al een plus dat ze niet corrupt zijn als een gek zoals in veel andere landen. Maar toch, er zit wel een echt ambtenaren vibe aan, terwijl er van mij wel wat meer een marine core instelling mag zijn.

Beetje simplistische stelling. Alsof de KLPD'ers (die mannen die langs de snelweg staan te flitsen) hetzelfde werk leveren als ME'ers die in het heetst van de strijd achterna worden gezeten door honderden relschoppers.

Ik ken enkele mensen die agent zijn en ben daardoor misschien iets genuanceerder dan de gemiddelde Nederlander.

Eigenlijk kan ik er heel kort over zijn;

In het na-oorlogse West-Europa onstond een weerzin tegen alles wat militair was, een hekel aan discpline en een afkeer van autoriteit en gezag. Zo werd de politie uiteindelijk gekneed tot een organisatie dat repressief geweld absoluut niet mocht gebruiken. Vandaag de dag plukken we van dit beleid de vruchten. Agenten die niet geloofwaardig overkomen en elk geweldsincident waarbij en agent betrokken is wordt breed uitgemeten in de media.

De huidige politie-organisatie is onderwerpen aan talloze politiek-correcte invoeringen zoals meer allochtonen aantrekken, vrouwen bij de ME, arrestatieteam enz. Het komt de geloofwaardigheid en het gezag in ieder geval niet ten goede. De huidige korpscheffen zijn ook maar bureaucratische zakkenvullers, doen vrij weinig voor de straatagent die bespuugd wordt terwijl zij in weelde leven.

Laatst bewerkt:
Ik ben het voor de verandering gedeeltelijk eens met Fonkmeistah.

Ik ook.

Ik heb de politie een 4 gegeven. Dat komt enerzijds door het hele rechterlijke systeem waardoor de politie aan kettingen ligt, maar anderzijds ook door de hele houding van de politie.

Om een voorbeeld te geven: Een maat van mij fietste een maand geleden 's nachts naar huis met 2 vrienden. Werden in elkaar geslagen door 10-15 man. Hij naar het huis van de dichtstbijzijnde maat gegaan, politie gebeld, aangifte gedaan. Terwijl hij daar kapot geslagen zit, gaat de politie cynisch zitten doen om te kijken of zijn verhaal wel klopt. Vervolgens willen ze hem niet naar huis brengen omdat ze bij de daling vanaf de brug moeten controleren op licht. Ik bedoel, komop..

EricR & Klaaswitz die het met me (grotendeels) eens zijn, het is toch nog mogelijk in deze virtuele wereld. :D

@Roth, iedereen heeft wel verhalen waarbij hij of zij met een k*t-agent in aanraking is gekomen. Zo had ik enkele jaren geleden de pech dat mijn vervoermiddel, toen nog een scooter, er mee ophield omdat de benzine op was. Op dat moment ging het ook nog eens ontzettend hard regenen dus zocht ik mijn toevlucht onder het afdak van een reisbureau. Blijkbaar was het personeel daar niet van gecharmeerd (hangjongeren?) en belde zij de politie. Die kwamen al snel aanzetten en één daarvan sommeerde mij om onmiddelijk weg te gaan of ik kreeg een boete. Ik probeerde uit te leggen dat ik op mijn vader aan het wachten was, die elk moment met een jerrycan zou aankomen rijden. Helaas had deze smeekbede weinig zin want de agent flipte hem totaal. De vrouwelijke agent die er bij was zag ik al kijken van 'mijn collega gaat hier te ver' maar greep niet in.

Uiteindelijk maar letterlijk afgedropen en in de regen staan wachten. Een van de weinige momenten dat ik een agent een vuistslag wilde verkopen. Maargoed, zo zijn ze (gelukkig) niet allemaal natuurlijk..

Politieagenten zijn ook maar mensen. Laagopgeleiden mensen met te veel macht :D

Politieagenten zijn ook maar mensen. Laagopgeleiden mensen met te veel macht :D

Ja, dat wel inderdaad.
Viel me op toen ik nog fastfood bezorgde op de brommer. Kwam wel eens voor dat mij licht het niet deed. En dan kwamen een paar van die gasten die thuis niks te vertellen hadden mij even denigrerend vertellen hoe gevaarlijk ik wel niet bezig was. Net alsof ik één of ander straatjochie was, terwijl ik gewoon hoger opgeleid was dan die "kerels".

Ja, dat wel inderdaad.
Viel me op toen ik nog fastfood bezorgde op de brommer. Kwam wel eens voor dat mij licht het niet deed. En dan kwamen een paar van die gasten die thuis niks te vertellen hadden mij even denigrerend vertellen hoe gevaarlijk ik wel niet bezig was. Net alsof ik één of ander straatjochie was, terwijl ik gewoon hoger opgeleid was dan die "kerels".
Maar ze wisten niet dat jij hoger opgeleid was, voor hun was jij gewoon een fastfood-bezorger, toch nog een trapje lager op de ladder dan hun :)

Terug
Naar boven