AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie de grootste geldverspilling van de overheid

Die babyboomers hebben een veel groter voordeel, die bezitten zo goed als allemaal een woning waarbij de hypotheek reeds is afgelost. Als ze een woning bezitten natuurlijk. Gekocht in de goede tijd en nu een woning die 5 tot 10 keer meer waard is. De HRA-pijn ligt vooral in de groep die exorbitant dure huizen bezit en degenen die de laatste 10 a 15 jaar een top hypotheek hebben afgesloten. Ook al is het bij de dure huizen vooral de pijn voor de overheid natuurlijk, die groep zal amper lijden onder een afschaffing van de HRA.

Het blijft een kostenpost die verder niets toevoegt. Op termijn moet het gewoon afgeschaft worden.

Het blijft een kostenpost die verder niets toevoegt. Op termijn moet het gewoon afgeschaft worden.

Feitelijk is het geen kostenpost, het zorgt voor lagere belastingopbrengsten. Daarvoor heet het ook een aftrekpost.

Overigens een wel erg links standpunt wat je aanhoudt. HRA beperken lijkt me zinvoller.

Feitelijk is het geen kostenpost, het zorgt voor lagere belastingopbrengsten. Daarvoor heet het ook een aftrekpost.

Overigens een wel erg links standpunt wat je aanhoudt. HRA beperken lijkt me zinvoller.

Zo links is het niet. Het is vooral anti-babyboomer. Het is natuurlijk geen toeval dat het CDA en VVD de HRA absoluut in stand willen houden.

Al die subsidies aan cultuurprojecten en dergelijke. Zeker nu het minder gaat moeten ze die stoppen. Sowieso heb ik ook niks met universiteiten en hoge scholen op dat gebied. Studies zijn vaak vrij eenvoudig en studenten doen er ook vaak lang over. Afschaffen!

Ontwikkelingshulp. Omdat het totaal niet werkt en dus elke cent gewoon puur weggegooid geld is. Geld verspillen in eigen land houdt het geld nog steeds in de eigen economie, dus wat je ook doet in eigen land, geld weggeven in buitenland aan hulp is altijd grotere verspilling.

Nee inderdaad schreeuwen dat er bezuinigd moet worden op alles wat links is behoeft totaal geen uitleg van je.Je herinnert me eraan dat een uitleg van jouw kant niet hoeft te leiden tot grotere duidelijkheid, laat staan tot meer diepgang.

blij dat je het met me eens bent:)

Ontwikkelingshulp. Omdat het totaal niet werkt en dus elke cent gewoon puur weggegooid geld is. Geld verspillen in eigen land houdt het geld nog steeds in de eigen economie, dus wat je ook doet in eigen land, geld weggeven in buitenland aan hulp is altijd grotere verspilling.

Ook helemaal mee eens. Echt een schijnvertoning ontwikkelingshulp. "kijk we staan in de top 10 van meest-uitgevende landen op gebied van ontwikkelingshulp". Puur geld over de balk smijten. Geef dat geld liever uit aan goede artsen of geneesmiddelen en stuur deze samen daarheen.

1.Ontwikkelingshulp.
2.koningshuis.
etc.

Big T, dit had ik nou niet verwacht van je. Ontwikkelingshulp is toch nodig, of wil je zeggen dat er geen problemen zijn?
Je kan echter wel van mening zijn dat het niet goed terecht komt etc. maar dan moet er gezocht worden naar een betere oplossing, het stoppen is niet de oplossing en moreel verwerpelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Big T, dit had ik nou niet verwacht van je. Ontwikkelingshulp is toch nodig, of wil je zeggen dat er geen problemen zijn?
Je kan echter wel van mening zijn dat het niet goed terecht komt etc. maar dan moet er gezocht worden naar een betere oplossing, het stoppen is niet de oplossing en moreel verwerpelijk.

Heeft Big T is gelijk, moet je hem gelijk weer aanvallen. En laat ze het lekker zelf uitzoeken, wij krijgen ook niks van hun. De corrupte regering wordt nog is rijk door ons.

Ik heb het duidelijk over de gebruikte vorm die geen zoden aan de dijk zet. Er zullen natuurlijk methoden zijn die wél kunnen helpen. Maar dan denk ik eerder aan indirecte zaken. Eerlijke handel promoten bijvoorbeeld.

Op dit moment gaat er geld naar de leiders, die hun volk ook nog eens slecht behandelen (understatement). Dat volk gaat er ook alleen maar op achteruit, en toch gaat men vrolijk door met geld sturen...

• Topic Starter Topic Starter
IK heb het duidelijk over de gebruikte vorm die geen zoden aan de dijk zet. Er zullen natuurlijk methoden zijn die wél kunnen helpen. Maar dan denk ik eerder aan indirecte zaken. Eerlijke handel promoten bijvoorbeeld.
Je eigen glazen ingooien?

Heeft Big T is gelijk, moet je hem gelijk weer aanvallen. En laat ze het lekker zelf uitzoeken, wij krijgen ook niks van hun. De corrupte regering wordt nog is rijk door ons.

Dus als je het niet met iemand eens bent val je hem aan? LOL@Wilders redenatie.
(Dictatuur redenatie is het ook: Als je niet voor ons bent, ben je tegen ons.)

Gelukkig weet Big T zelf wel wat een discussie inhoudt.

wij krijgen ook niks van hun.
Wat ben je toch eigenlijk dom hé.

Laatst bewerkt:
Naast koningshuis en de stroom subsidies naar het buitenland zoals bijvoorbeeld kinderbijslag zouden de volgende twee posten ook wel eens onder de loep genomen kunnen worden:
1) het gevangeniswezen ... gemiddeld kost een gedetineerde de samenleving tussen de 100 - 190 euro per dag (all-in) maar wat is er mis met een koude vochtige kelder waar we hen kunnen stallen? Nu hebben ze verwarming, gratis betaal TV en een luxere kamer dan de gemiddelde student ...... dat moet toch niet kunnen?
2) exorbitante declaratiegedrag en aanbestedingsbeleid van lokale, regionale en nationale politici en andere overheidspersoneel .....

Grtz,

Aad

iedereen zit wel te zeiken over het koningshuis maar de koningshuis zorgt er juist voor dat de regels en de veranderingen een beetje normaal blijven en niet gelijk helemaal veranderd worden

je kan zeggen dat de koningshuis een soort scheidsrechter is die van de zijlijn mee kijkt, maar wat denk je als de koningshuis er niet zou zijn ? elke keer die presidenten verkiezingen om de 5 jaar en de ene president heeft weer andere ideeen als de andere president wat denk je dat, dat allemaal gaat kosten ?

ik zeg hou gewoon is een keer op om maar gelijk koningshuis te roepen als we in de kader van bezuinigingen praten.

ze kennen veel beter bezuinigen op die buitenlandse hulp en maar zeggen dat de buitenlanders zoals die ramp in hawai het slechter hebben als wij tuurlijk !! maar wij gaan er hard er naar toe

Standaard argument tegen republiek 'het gaat meer kosten dan een monarchie' wrong!! Er zijn republieken (in Europa nog wel) die goedkoper zijn dan om het even welke monarchie.

Tegenargument 2: een democratie mag wat meer kosten, want is tot op heden nog steeds de minst slechte bestuursvorm. En een monarchie is erg ondemocratisch.

Regelmatig als je langs de weg rijdt zie je van die kunstwerken zomaar staan op een rotonde of langs de weg. Wat het moet voorstellen geen idee, maar denk dat het een stevige duit gekost heeft. Dat vindt ik geldverspilling.

Al die subsidies aan cultuurprojecten en dergelijke. Zeker nu het minder gaat moeten ze die stoppen. Sowieso heb ik ook niks met universiteiten en hoge scholen op dat gebied. Studies zijn vaak vrij eenvoudig en studenten doen er ook vaak lang over. Afschaffen!

+1, best hou je de mensen achterlijk. en kunst is tijdsverspilling van je welste. Mooi wereldje moet dat zijn.

In elke straat, stadsweg, provinciale weg of snelweg kan er telkens een lantaarnpaal weg, echt schandalig hoe kort op elkaar die dingen staan en met de helft minder blijft alles nog steeds verlicht. Het niet zo buitensporig van die dingen neerzetten had miljarden gescheeld, om nog maar te zwijgen wat die dingen voor miljarden aan energie hebben verbruikt. Had de helft minder gekund dus.

Verder 1 miljard netto minder betalen aan Europa op jaarbasis.

De massa immigratie extreem beperken, minimaal MBO 3 niveau voor eventueel geïmporteerde allochtonen, toetsingen op levens houding en zogenoemde ''drive''.

Voor de rest een stevige klem zetten op auto gebruik, je ziet nu hoe apathisch de moderne Nederlander wordt. OV werkt perfect, kwestie van even plannen en zelf discipline.

In plaats van gevangenisstraf gedetineerden laten werken en op een groot deel van het loon beslag leggen zodat het direct terug vloeit naar de zorg en slachtofferhulp.

Hypotheekrente aftrek beperken. Als je een eigen huis wilt betaal je dat maar zelf. Zie niet in waarom je de belasting mag ontduiken bij de aankoop van een huis, is bij een caravan, boot, auto ook niet zo. Bovendien zijn we doorgeslagen wat betreft vraagprijzen. Banken moeten ook minder ruime leningen verstrekken. Speculatie en hyper prijs opdrijving moet eens afgelopen zijn.

Verder al die (gemeentelijke) subsidie aan voetbal clubs dichtdraaien die in het betaalde voetbal uitkomen. Als andere ondernemingen en ondernemers het financieel verkwanselen met wanbeleid krijgen ze immers ook terecht niets.

Meer accijns op sigaretten en drank.

Zeer krachtige verlaging van loon voor directeuren bij woning corporaties.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven