XXL Nutrition

Wat vinden jullie de grootste geldverspilling van de overheid

ja: het is in de praktijk moeilijk... dus laten we gewoon opgeven:rolleyes:

Moest je de macht hebben om iets te veranderen, by all means, ga ervoor. Ik zal de eerste zijn die in je hoek staat.

Maar die heeft niemand van ons, en zelfs al geraakt iemand van ons daar, moet je nog zien dat je niemand tegen de schenen schopt met die hervormingen.

Moest je de macht hebben om iets te veranderen, by all means, ga ervoor. Ik zal de eerste zijn die in je hoek staat.

Maar die heeft niemand van ons, en zelfs al geraakt iemand van ons daar, moet je nog zien dat je niemand tegen de schenen schopt met die hervormingen.

the sad truth:o

en de main reason waarom ik zelden post in dit deel van het forum.

Ik zie hier sommige zaken die zalig uitgedacht zijn en op papier zeer mooi staan, maar niemand heeft de macht om ook maar 1 scheet te veranderen, dus ja...

creativiteit met onmacht is mijn grootste nachtmerrie.

alles wat buitensporig is. het enige wat er in een cel hoort is een bed, een wasbak en een toilet, dit alles in een ruimte van max 3 bij 4.
en de geweldadige criminelen gooi je maar in van die peruviaanse omstandigheden, of nog beter jaag je een kogel door hun bol:) maar dat is dan weer tegen de "mensenrechten" in:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 09:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

nooit statistieken van recidive gezien?

Jawel

laatste keer dat ik hier recidive statistieken gepost gezien heb stonden ze op 60/40 (aan de negatieve kant), ik neem aan dat dit dan een gedaald resultaat is van ongeveer 75?/25, zoja vind ik de luxe die de gevangenen krijgen het helemaal niet waard.

en bij bepaalde misdaden, so what als er geen recidive voorkomt? vind jij een moord/verkrachting/... oké na 5 jaar in een cel met meer luxe dan de gemiddelde studentenkamer?
the punishment doesn't fit the crime:)

A punishment will never fit a crime.

Maar wat bedoel je met het 'recht op je leven verspelen'? Wat houdt dat praktisch in? Zijn de wetten die verbieden dat iemand je vermoord dan niet meer van toepassing mocht iemand een misdaad tegen je begaan die normaliter tegen het recht op leven zou ingaan? M.a.w.: is zo iemand 'vogelvrij'?

als hij iemand zijn leven beeindigd wordt zijn leven beeindigd, is toch logisch? uit A volgt A.

je kan toch maar moeilijk beweren dat de gevangenissen hier in belgie en nederland mensen afschrikken?:roflol:
de gemiddelde gamer zn leven zou er niet zoveel anders uitzien in een cel:roflol:

Je gooit allerlei theorieën doorelkaar, op welke grond wil je straffen?

Eerst hamer je op de retribution theory... Dan switch je over naar de deterrence theory. Maar we hebben ook nog utilism.

En een die-hard gamer kiest ervoor om 24/7 opgesloten te zitten ;) .

Verdiep je maar eens in deterrence theory, dan zul je tot de conclusie komen dat straffen in de meeste gevallen niet afschrikkend werken, omstandigheden tijdens het delict, geen vrees voor de straf etc...

Geen wikipedia kennis, maar criminologie ;) .

A punishment will never fit a crime.

Maar wat bedoel je met het 'recht op je leven verspelen'? Wat houdt dat praktisch in? Zijn de wetten die verbieden dat iemand je vermoord dan niet meer van toepassing mocht iemand een misdaad tegen je begaan die normaliter tegen het recht op leven zou ingaan? M.a.w.: is zo iemand 'vogelvrij'?

"technisch" gezien wel, maar ipv gewoon te zeggen "je bent je rechten kwijt" en hem dumpen in de massa zorgt de overheid gewoon voor een executie.
hoeveel geld denk je dat heel het gedoe rond dutroux en de gelder kost? als ze hen gewoon van begin af aan een kogel door hun kop gejaagd hadden werd er weer een shitload uitgespaard en was de wereld een stuk beter af.

Je gooit allerlei theorieën doorelkaar, op welke grond wil je straffen?

Eerst hamer je op de retribution theory... Dan switch je over naar de deterrence theory. Maar we hebben ook nog utilism.

En een die-hard gamer kiest ervoor om 24/7 opgesloten te zitten ;) .

Verdiep je maar eens in deterrence theory, dan zul je tot de conclusie komen dat straffen in de meeste gevallen niet afschrikkend werken, omstandigheden tijdens het delict, geen vrees voor de straf etc...

Geen wikipedia kennis, maar criminologie ;) .

dat afschrikkend werken was eerder een banalisering. wat ik er effectief mee bedoelde was dat wanneer zo'n moordernaar in de gevangenis zit heus niet denkt van "ik word hier nog harder genaaid dan de persoon die ik vermoord heb", maar eerder iets in de aard van
"hmm is dit alles wat ze me aandoen? tuurlijk het is k*tter dan thuis in de zetel liggen, maar het valt nog mee en ik heb mn zin toch kunnen doen en persoon x is douwd:cool:"

wat ik er effectief mee bedoelde was dat wanneer zo'n moordernaar in de gevangenis zit heus niet denkt van "ik word hier nog harder genaaid dan de persoon die ik vermoord heb", maar eerder iets in de aard van
"hmm is dit alles wat ze me aandoen? tuurlijk het is k*tter dan thuis in de zetel liggen, maar het valt nog mee en ik heb mn zin toch kunnen doen en persoon x is douwd:cool:"

Wat een falende redenering zonder enige onderbouwing. Lekker makkelijk he? Vanuit je onderbuik redeneren

Wat een falende redenering zonder enige onderbouwing. Lekker makkelijk he? Vanuit je onderbuik redeneren

zonder enige onderbouwing? ga je er soms niet mee akkoord? m.a.w: jij vindt dat 5 jaar in een nederlandse cel genoeg boetedoening is voor het bruut vermoorden van een persoon?

zonder enige onderbouwing? ga je er soms niet mee akkoord? m.a.w: jij vindt dat 5 jaar in een nederlandse cel genoeg boetedoening is voor het bruut vermoorden van een persoon?

Ja:)

Tja, het zit nou eenmaal in het beestje he.. dus dat kan je toch niet te zwaar bestraffen:rolleyes:

ontwikkelingshulp

Het aantal ambtenaren natuurlijk. :)

Ik vind het wel goed zo. Wel mag er wat meer uitgegeven worden aan ontwikkelingshulp en uitkeringen.

Hoe kom jij aan die 5 jaar? Is dat de maximumstraf?
weet niet meer waar ik het vandaan heb maar ik heb ooit ergens gelezen dat het vaak voorkomt dat men de levenslange straf met goed gedrag kan herleiden tot 5-10 jaar effectieve gevangenisstraf.

Terug
Naar boven