XXL Nutrition

Wat vinden jullie de grootste geldverspilling van de overheid

Naast koningshuis en de stroom subsidies naar het buitenland zoals bijvoorbeeld kinderbijslag zouden de volgende twee posten ook wel eens onder de loep genomen kunnen worden:
1) het gevangeniswezen ... gemiddeld kost een gedetineerde de samenleving tussen de 100 - 190 euro per dag (all-in) maar wat is er mis met een koude vochtige kelder waar we hen kunnen stallen? Nu hebben ze verwarming, gratis betaal TV en een luxere kamer dan de gemiddelde student ...... dat moet toch niet kunnen?

Grtz,

Aad

Het koningshuis zorgt ook voor inkomsten door contracten te sluiten met andere bedrijven/landen. Men zou eens een balans moeten opmaken voordat men roept afschaffen die handel.

Waar is een cel luxe, ooit eens een gevangenis bezocht i.v.m. werk/studie of visite?

Naast koningshuis en de stroom subsidies naar het buitenland zoals bijvoorbeeld kinderbijslag zouden de volgende twee posten ook wel eens onder de loep genomen kunnen worden:
1) het gevangeniswezen ... gemiddeld kost een gedetineerde de samenleving tussen de 100 - 190 euro per dag (all-in) maar wat is er mis met een koude vochtige kelder waar we hen kunnen stallen? Nu hebben ze verwarming, gratis betaal TV en een luxere kamer dan de gemiddelde student ...... dat moet toch niet kunnen?
2) exorbitante declaratiegedrag en aanbestedingsbeleid van lokale, regionale en nationale politici en andere overheidspersoneel .....

Grtz,

Aad

Een gevangenis is geen pretje en verder vooral bedoelt om te straffen en de mogelijkheden bieden om ervoor te zorgen dat criminelen, nadat ze hun straf hebben uitgezeten, terug in de maatschappij kunnen en een normaal leven leiden. Dat is ook de reden dat er cursussen en opleidingen gegeven worden en er een intensief(maar nog niet intensief genoeg) begeleiding is. Jouw simpele voorstel schiet geen ruk op. Nadat ze hun straf hebben uitgezeten, wat moeten ze dan? Het enige is dat men vervalt in het oude gedrag. Met een intensieve begeleiding is de kans groter dat ze uit de criminaliteit blijven.

Heeft Big T is gelijk, moet je hem gelijk weer aanvallen. En laat ze het lekker zelf uitzoeken, wij krijgen ook niks van hun. De corrupte regering wordt nog is rijk door ons.

Wij krijgen ook niks van hun? Dit is wel het meest zielige en domme antwoord wat je je kan bedenken. Ik ga hier niet eens dieper op in.

Het koningshuis zorgt ook voor inkomsten door contracten te sluiten met andere bedrijven/landen. Men zou eens een balans moeten opmaken voordat men roept afschaffen die handel.

Waar is een cel luxe, ooit eens een gevangenis bezocht i.v.m. werk/studie of visite?

alles wat buitensporig is. het enige wat er in een cel hoort is een bed, een wasbak en een toilet, dit alles in een ruimte van max 3 bij 4.
en de geweldadige criminelen gooi je maar in van die peruviaanse omstandigheden, of nog beter jaag je een kogel door hun bol:) maar dat is dan weer tegen de "mensenrechten" in:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 09:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Een gevangenis is geen pretje en verder vooral bedoelt om te straffen en de mogelijkheden bieden om ervoor te zorgen dat criminelen, nadat ze hun straf hebben uitgezeten, terug in de maatschappij kunnen en een normaal leven leiden. Dat is ook de reden dat er cursussen en opleidingen gegeven worden en er een intensief(maar nog niet intensief genoeg) begeleiding is. Jouw simpele voorstel schiet geen ruk op. Nadat ze hun straf hebben uitgezeten, wat moeten ze dan? Het enige is dat men vervalt in het oude gedrag. Met een intensieve begeleiding is de kans groter dat ze uit de criminaliteit blijven.

Wij krijgen ook niks van hun? Dit is wel het meest zielige en domme antwoord wat je je kan bedenken. Ik ga hier niet eens dieper op in.

nooit statistieken van recidive gezien?

Marky 4 president!:roflol:

HRA afschaffen zal met name een zware impact hebben in de duurdere segmenten. Hierdoor zullen deze prijzen flink dalen waardoor een doorstroom mogelijk is voor mensen die groter kunnen wonen maar starterwoningen vasthouden.

HRA heeft momenteel voornamelijk een politieke functie, je kunt er veel zetels mee winnen. Op de lange termijn zou het heel goed voor de woningmarkt zijn.

alles wat buitensporig is. het enige wat er in een cel hoort is een bed, een wasbak en een toilet, dit alles in een ruimte van max 3 bij 4.
en de geweldadige criminelen gooi je maar in van die peruviaanse omstandigheden, of nog beter jaag je een kogel door hun bol:) maar dat is dan weer tegen de "mensenrechten" in:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 09:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Argumentatie is ondermaats ;) .

Argumentatie is ondermaats ;) .

waarom is er argumentatie nodig? dit is een mening, de gedachte die eronder ligt is mijn filosofie dat een verkrachter, moordenaar,... als het aan mij lag al zn rechten zou kwijt zijn.
WAAROM krijgen zij uberhaubt een 2de kans (die ze ook nog eens heel vaak verspillen)?

Stroman argument.

Jij linkt recividisme aan de strafmaat en leefomstandigheden in gevangenissen terwijl er genoeg breedgedragen onderzoeken zijn die aantonen dat barre omstandigheden recividisme alleen maar versterkt. En dan heb ik het maar over een enkel negatief maatschappelijk effect gehad daar waar er nog meer zijn.

Zo is onlangs aangetoond dat zwaardere straffen voor jonge straatklootzakjes meer recidivisme in de hand werkt dan taakstraffen wat een Telegraaf lezer of typische een 'anekdotisch deskundige' uiteraard zal wegwuiven als linkse onzin. Wetenschap is immers altijd links, behalve op momenten dat ze het geraaskal van de zure kleinburger een keer bevestigen.

Stroman argument.

Jij linkt recividisme aan de strafmaat en leefomstandigheden in gevangenissen terwijl er genoeg breedgedragen onderzoeken zijn die aantonen dat barre omstandigheden recividisme alleen maar versterkt. En dan heb ik het maar over een enkel negatief maatschappelijk effect gehad daar waar er nog meer zijn.

Zo is onlangs aangetoond dat zwaardere straffen voor jonge straatklootzakjes meer recidivisme in de hand werkt dan taakstraffen wat een Telegraaf lezer of typische een 'anekdotisch deskundige' uiteraard zal wegwuiven als linkse onzin. Wetenschap is immers altijd links, behalve op momenten dat ze het geraaskal van de zure kleinburger een keer bevestigen.

laatste keer dat ik hier recidive statistieken gepost gezien heb stonden ze op 60/40 (aan de negatieve kant), ik neem aan dat dit dan een gedaald resultaat is van ongeveer 75?/25, zoja vind ik de luxe die de gevangenen krijgen het helemaal niet waard.

en bij bepaalde misdaden, so what als er geen recidive voorkomt? vind jij een moord/verkrachting/... oké na 5 jaar in een cel met meer luxe dan de gemiddelde studentenkamer?
the punishment doesn't fit the crime:)

waarom is er argumentatie nodig? dit is een mening, de gedachte die eronder ligt is mijn filosofie dat een verkrachter, moordenaar,... als het aan mij lag al zn rechten zou kwijt zijn.
WAAROM krijgen zij uberhaubt een 2de kans (die ze ook nog eens heel vaak verspillen)?

Maar kun je jou filosofie ook rechtvaardigen, want als ik iedereen zo redeneert wordt het chaos.

Maar kun je jou filosofie ook rechtvaardigen, want als ik iedereen zo redeneert wordt het chaos.

is het niet rechtvaardig dan? je neemt iemand zn leven, ben je jouw recht op leven kwijt?:dunno:
ik vind het alleszins rechtvaardiger dan: je neemt iemand zn leven, je wordt gedwongen 5 jaar lang in een klein kamertje playstation te spelen.

Dus de staat moet zich verlagen tot op het niveau van de misdadiger? En wat als het OM fouten heeft gemaakt tijdens het proces?

alles dat duidelijk rechtstreeks of onrechtstreeks de koopkracht verlaagt en wat geen bewezen nut heeft.

Ontwikkelingshulp is de numero 1 op de lijst.

Al die subsidies aan cultuurprojecten en dergelijke. Zeker nu het minder gaat moeten ze die stoppen. Sowieso heb ik ook niks met universiteiten en hoge scholen op dat gebied. Studies zijn vaak vrij eenvoudig en studenten doen er ook vaak lang over. Afschaffen!

:roflol:

aan je intellectueel kapitaal snijden als non-derde wereld land. Het is duidelijk dat jij inderdaad nooit gestudeerd hebt...

Laatst bewerkt:
Dus de staat moet zich verlagen tot op het niveau van de misdadiger? En wat als het OM fouten heeft gemaakt tijdens het proces?

waarom is dit verlagen? een straf die bij de misdaad past?
en wat als het OM geen fouten heeft gemaakt en de dader heeft 5 jaar lang een luxeverblijf en komt dan vrij alsof hij nooit een misdaad heeft gepleegd:)

het feit dat onschuldige mensen geexecuteerd zouden kunnen worden zou niet als gevolg moeten hebben dat de straffen extreem verlaagd worden, maar dat men de straffen behoudt en de procedure perfectioneert:)

Laatst bewerkt:
Ik zie dat mijn punt omtrent het gevangeniswezen het nodige losmaakt ... ten eerste is het een mening, mijn mening en natuurlijk sta ik open voor andermans meningen mits onderbouwd. Bij toeval ben ik (zij het 10 jaar geleden) met grote regelmaat in gevangenissen, huizen van bewaring en TBS klinieken geweest en het moet mij van het hart dat wellicht de vrijheidsbeperking erg heftig is, maar dat de luxe en mogelijkheden die men heeft op en rondom (!) cel behoorlijk goed te noemen zijn. Als je dan ook hoort dat toendertijd een gedetineerde de samenleving circa 190 gulden per dag kost, en dat iemand die zijn straf heeft uitgezeten alsnog alle gederfte uitkeringen alsnog kan opstrijken, dan is dat toch schrikken, zeker als we ook nog eens onze grenzen wagenwijd openzetten voor allerlei gespuis (de goede en welwillende even buiten beschouwing gelaten). Ik geef toe dat in de afgelopen 10 jaar er veel ten goede veranderd is in zowel het gevangeniswezen als ons strenger geworden migratiebeleid, maar ik denk dat er nog steeds het nodige bezuinigd kan worden zonder de recidivecijfers ten negatieve te beinvloeden ....

Wat betreft het koningshuis, ik heb dit hier opgegeven omdat ik nog steeds niet snap waarom in tijden van kredietcrisis iedereen de broekriem moet aantrekken terwijl de budgetten van het koningshuis vorig jaar gelijk bleven (nu wel inmiddels aangepakt en terecht) en dat ze wel een 'salaris'verhoging kregen .... en natuurlijk hebben ze hun functie inzake economische en financiele betrekkingen met andere landen, maar ik vraag me af of Nederland nu echt extra inkomsten misloopt als onze Alexander eens niet opdraaft met zijn gestuntel of een of andere koningshuislid weer eens een nazaat van een fout regiem opduikt???

Grtz,

Aad ~ Doix

waarom is dit verlagen? een straf die bij de misdaad past?
en wat als het OM geen fouten heeft gemaakt en de dader heeft 5 jaar lang een luxeverblijf en komt dan vrij alsof hij nooit een misdaad heeft gepleegd:)

het feit dat onschuldige mensen geexecuteerd zouden kunnen worden zou niet als gevolg moeten hebben dat de straffen extreem verlaagd worden, maar dat men de straffen behoudt en de procedure perfectioneert:)

Waarom past die straf bij die overtreding? Omdat hij iemand vermoord heeft hij geen rechten meer, janlul argument. Dan kunnen we ook meteen de hele rechtsprocedure afschaffen.

Luxe verblijf, you keep on dreaming.

Een perfecte procedure bestaat niet, mensen maken fouten dat is normaal.

Waarom past die straf bij die overtreding? Omdat hij iemand vermoord heeft hij geen rechten meer, janlul argument. Dan kunnen we ook meteen de hele rechtsprocedure afschaffen.
als hij iemand zijn leven beeindigd wordt zijn leven beeindigd, is toch logisch? uit A volgt A.
Luxe verblijf, you keep on dreaming.
je kan toch maar moeilijk beweren dat de gevangenissen hier in belgie en nederland mensen afschrikken?:roflol:
de gemiddelde gamer zn leven zou er niet zoveel anders uitzien in een cel:roflol:

Een perfecte procedure bestaat niet, mensen maken fouten dat is normaal.
daarom daar aan werken, sowieso bij de 100% zekere zaken is er toch geen baat bij het in leven houden van de dader (denk kim de gelder, dutroux)

---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:38 ----------

beetje wishful thinking...

Ooit al eens serieus met het gerecht in aanraking gekomen?

ik weet dat dit zeker wishful thinking is, maar dat betekent niet dat de kerngedachte volledig afgeschreven moet worden. Als men hier wat betere ideeen rond zou uitwerken zou het een serieuze verbetering zijn tegenover de huidige situatie.

daarom daar aan werken, sowieso bij de 100% zekere zaken is er toch geen baat bij het in leven houden van de dader (denk kim de gelder, dutroux)

En waar ligt de grens? Ik denk dat er genoeg voorbeelden van "100% zekere zaken" zijn die achteraf toch fout zijn gebleken zijn.

Iets anders dat ik wel interessant vind, is bij zware criminelen aangevraagde euthanasie toelaten. Als ze zichzelf van kant willen maken, laat ze doen.

ik weet dat dit zeker wishful thinking is, maar dat betekent niet dat de kerngedachte volledig afgeschreven moet worden. Als men hier wat betere ideeen rond zou uitwerken zou het een serieuze verbetering zijn tegenover de huidige situatie.

en dat geldt voor het koningshuis, het ambtenarenstelsel, alle subsidies,...

Op papier is het allemaal "makkelijk te verbeteren".

Laatst bewerkt:
En waar ligt de grens? Ik denk dat er genoeg voorbeelden van "100% zekere zaken" zijn die achteraf toch fout zijn gebleken zijn.

Iets anders dat ik wel interessant vind, is bij zware criminelen aangevraagde euthanasie toelaten. Als ze zichzelf van kant willen maken, laat ze doen.

en dat geldt voor het koningshuis, het ambtenarenstelsel, alle subsidies,...

Op papier is het allemaal "makkelijk te verbeteren".

ja: het is in de praktijk moeilijk... dus laten we gewoon opgeven:rolleyes:

Ik denk dat er genoeg voorbeelden van "100% zekere zaken" zijn die achteraf toch fout zijn gebleken zijn.
vroeger misschien, maar met alle technieken die er vandaag de dag ontwikkeld zijn lijkt me dit een stuk minder waarschijnlijk;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven