XXL Nutrition

Wat vinden jullie van zo'n training als deze?

Dat trainings programma lijkt mij ook wel wat ik ga er denk ik maandag mee beginnen. :)

Ik ben liever wat conservatiever en blijf bij de methodes die al hun effectiviteit bewezen hebben. Dit zijn van die dingen die wellicht als afwisseling een shock effect teweeg kunnen brengen, maar op de lange duur denk ik niet dat het erg veel zal opleveren.

Ik vind dit soort methodes een beetje de tae-bo van BB.

er staat "The workout should last no longer than 45 minutes" maar je hebt al langer nodig om al je toestellen en dumbbells af te halen en terug te leggen ;)

axestream heeft volledig gelijk volgens mij, eens goed om de sleur te doorbreken maar geen 'stabiele trainingsmethode'

anyway probeer het eens, en laat het ons weten

• Topic Starter Topic Starter
Santoz zei:
er staat "The workout should last no longer than 45 minutes" maar je hebt al langer nodig om al je toestellen en dumbbells af te halen en terug te leggen ;)
Single set systeem he ;)

axestream zei:
Ik ben liever wat conservatiever en blijf bij de methodes die al hun effectiviteit bewezen hebben. Dit zijn van die dingen die wellicht als afwisseling een shock effect teweeg kunnen brengen, maar op de lange duur denk ik niet dat het erg veel zal opleveren.
Dit kunnen zeker goeie schema als afwisseling zijn. Maar om het nou het tai bo van het BB te noemen :eek: . Het heeft toch veel weg van HIT en dat heeft zich toch wel bewezen. Ik ben me op het moment er wat verder in het verdiepen, en er kan nog zeker wel wat aangepast worden maar het lijkt me wel een goeie afwisselingsmethode.

Je zou btw. de rust nog wat kunnen verlengen door evt. 2 dagen off

Laatst bewerkt:
(Soulfly) zei:
Dit kunnen zeker goeie schema als afwisseling zijn. Maar om het nou het tai bo van het BB te noemen :eek: . Het heeft toch veel weg van HIT en dat heeft zich toch wel bewezen. Ik ben me op het moment er wat verder in het verdiepen, en er kan nog zeker wel wat aangepast worden maar het lijkt me wel een goeie afwisselingsmethode.

Je zou btw. de rust nog wat kunnen verlengen door evt. 2 dagen off

Tae-bo is ook zinvol, alleen doet het niet helemaal wat ze er over zeggen. Dat bedoelde ik zo'n beetje. :)

Ik ben het alleen niet eens met iedere set tot failure... ik zou zeggen begin bij 80% van je repmax en bouw dan op naar je maximum, blijf daar een paar weken op zitten, neem dan een week rust en begin weer op 80%

Spieren groeien als ze zwaarder belast worden dan ze gewend zijn. Als je ze ontwend door een week rust ga je ook van 80% al weer even groeien. Plus het is goed om heel goed op je techniek te kunnen trainen. Altijd trainen met hetzelfde gewicht is nutteloos, na een paar weken is het effect weg en zul je niet meer groeien (tenzij je iedere week sterker wordt en zodoende het gewicht kunt verhogen).

Dit is overigens geen HIT, daarin train je een spier niet 3 maal per week.

Nee dit is idd geen HIT maar iets wat er van afgeleid is. Ik denk dat dit wel goed zou werken in de cut omdat je dan wat meer ruimte hebt voor cardio.

Het nadeel van 3 keer per week full body, is dat als je op de rustdagen HIIT cardio gaat doen je benen het best wel vaak en zwaar te verduren krijgen. Ook die moeten rust hebben. Ik doe tegenwoordig (ik train 3xpw full body) liever slo-mo cardio en alleen als ik 2 dagen rust heb doe ik HIIT.

(Soulfly) zei:
http://www.bodybuilding.com/fun/hitworkout.htm

Wat vinden jullie ervan? Voor een naturel bber? Hans Kroon werkt op dit moment ook met zoiets (alleen andere repranges). Je hoort het wel vaker dat single sets toch wel werken. Het lijkt mij iig leuk om es te proberen.

Al hoewel ik best wel een voorstander van HIT ben (op z'n tijd) vind ik dit een afbraak schema en totaal geen HIT

Allereerst de frequentie, 3 keer per week een FB tot absoluut falen ? ? ? ? Wel eens van overtrainen gehoord.
1 van de belangrijkste punten in HIT is juist dat je zo infrequent mogenlijk traint, dus tot falen JA, maar dan niet 2dgn later nogen keer enz. (Mischien na 5-7 dagen (of langer))

2e punt is het opwarmen wat daar gesteld word, 1 setje met 50%. Al ik dus ga squaten met 200 kg doe ik 1 setje met 100 en spring dan direct naar de 200 ? ? ?

Dus HIT kan goed werken, maar dit schema is BS (en geen HIT)

axestream zei:
Ik ben liever wat conservatiever en blijf bij de methodes die al hun effectiviteit bewezen hebben

Wil je hier mee zeggen dat HIT z'n effectiviteit nog niet bewezen heeft ??

Ik heb idd wat meer info over HIT gevonden en daar wordt idd wel heel wat meer rust ingecalculeerd. En dat is ook nodig als je de feiten bekijkt. Dus ik ben na verder onderzoek gaan inzien dat dit schema hoogstwaarschijnlijk niet gaat werken. Dan kun je beter het orginele HIT gebruiken. Maar dan kom ik weer even terug op HIT in de cut,
dat lijkt mij toch een goede combi. Of zouden de spieren dan te weinig geprikkeld worden om ze te behouden? Want het is wel makkelijk om met HIT meer cardio in te voegen...

Ben nu bezig met een soortgelijk schema. Alleen doe ik alle spiergroepen 2 keer per week. Iedere spiergroep doe ik 2 setjes: 1 opwarm setje (10 reps ongeveer) en dan met het maximum gewicht waar ik ook nog 8 herhalingen uit krijg. Benen doe ik echter niet zo trainen omdat het mij gewoon gevaarlijk lijkt om van je opwarmsetje ineens naar een veel zwaarder gewicht te gaan zoals 3XL al benadrukt. Daar doe ik gewoon 3 à 4 setjes voor. Ik ben van plan het een 2 maanden te proberen en zal daarna ook nog laten weten hoe het vooruit gaat. Mijn doel is om een beetje te cutten en de spieren toch nog goed te onderhouden.

Schema:
Maandag: Krachttraining
Dinsdag: Cardio (HIIT)
Woensdag:Rustdag
Donderdag:Krachttraining
Vrijdag:Cardio
Zaterdag: Rustdag
Zondag: Rustdag

Voedingsschema: Ik ga gewoon 500 kcal onder mijn onderhoud zitten en ongeveer 4 liter water per dag proberen te drinken + iets meer eiwitinname.

Bench Press: Slowly, go down and touch your chest around your nipple area. Do not use momentum to get the weight up. Use a spotter and get an extra rep with his help to really blast the muscle.

Ik dacht het niet, vooral tot op je borst laten zakken eens kijken hoe lang het duurt totdat je een blessure hebt :( .

axestream zei:

Ik vind dit soort methodes een beetje de tae-bo van BB.

Heren,

Bij elke vorm van training gaat het erom je spieren constant te prikkelen! HIT training is daar een van. Of je conservatief traint of niet, iedereen heeft weleens het gevoel stil te staan met zijn/haar huidige training. Probeer op zijn minst om de drie maanden compleet je trainingsmethode om te gooien door middel van HIT training , supersets , superslow trainen, positief/negatief belasten , reps /sets om te gooien etc.

Tevens is nu echt wel bewezen dat het klassieke BB om 1,5 tot 2 uur in de gym te staan en 4 sets per spiergroep te trainen achterhaald is en zelfs voor spierafbraak kan zorgen. Behalve als je genoeg "juice" gebruikt .....maar daar heb ik het niet over.

rewill zei:
Heren,

Bij elke vorm van training gaat het erom je spieren constant te prikkelen! HIT training is daar een van. Of je conservatief traint of niet, iedereen heeft weleens het gevoel stil te staan met zijn/haar huidige training. Probeer op zijn minst om de drie maanden compleet je trainingsmethode om te gooien door middel van HIT training , supersets , superslow trainen, positief/negatief belasten , reps /sets om te gooien etc.

Tevens is nu echt wel bewezen dat het klassieke BB om 1,5 tot 2 uur in de gym te staan en 4 sets per spiergroep te trainen achterhaald is en zelfs voor spierafbraak kan zorgen. Behalve als je genoeg "juice" gebruikt .....maar daar heb ik het niet over.

Dit schema is geen HIT en ik heb nooit gezegd dat conservatief betekent dat ik altijd precies hetzelfde train of 2 uur lang. Over het algemeen ben ik in 50-70 minuten klaar met m'n training en er zitten genoeg variabelen in om ervoor te zorgen dat ik blijf groeien.

Jinsu zei:
Ik dacht het niet, vooral tot op je borst laten zakken eens kijken hoe lang het duurt totdat je een blessure hebt :( .

? ? ? ? ?

Ik laat de stang al meer als 25jaar tot op de borst zakken (bij het trainen) en heb er nog nooit een blessure mee opgelopen.

Dus waar haal jij de wijsheid vandaan dat tot op de borst laten zakken blessures oplevert ?

Terug
Naar boven