XXL Nutrition

Wat waren jou bodybuilding rookie fouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn grootste beginnersfout was om trainen als een verplichting te zien. Hierdoor ga je op den duur emt tegenzin naar training. Tegenzin leidt tot demotivatie en vevvolgens stopte ik omdat ik er helemaal geen zin meer in had
3/4 maanden later krabbelde ik wel flink aan mijn koppie!!!

Alleen voeding was niet op en top in het begin, techniek leerde ik vrijwel meteen toen ik 15 was samen met maat van me van zijn broer die al 10 jaar bb deed :)
Ik begon bij olympia wat nu In Motion is waar ik nu weer terug ben gekeerd

Alhoewel ik een schema kreeg van de gym houder van thors gym waar ik trainde van mn 16e tot mn 18e waar op stond dat ik 2 keer mijn bovenlichaam moest trainen en 1 keer benen in de week, waarop ik wel goed groeide maar benen liepen slightly achter daardoor; nu ben ik wel redelijk wakker geschud over al dat soort dingen!

Heel veel geleerd maar fouten maak je altijd, en van fouten leer je zoals Blacknight al zei

Pff heb je even? Ik train nu zo'n 4,5 jaar, en zowieso de eerste 2 jaar waren compleet weggegooid. Waarom? slechte uitvoer, overtraining (ik was zo'n sucker die 3x per week borst en biceps deed, met als resultaat: geen enkele groei in de borst of biceps). Verder had ik door die slechte uitvoer ook nog blessures gekregen (schouder uit de kom tijdens een borstoefening, hierdoor kan ik nog steeds niet fatsoenlijk bankdrukken). Het derde jaar begon al wat beter te worden, omdat ik nu tenminste de oefeningen fatsoenlijk uitvoerde. Echter van voeding en een schema had ik nog nooit gehoord, van benen ook niet. Volgens mij leefde ik in de veronderstelling dat ik geen benen had maar gewoon rondzweefde. Bij veel oefeningen groeide ik ook niet qua kracht, omdat ik teveel door elkaar deed, verder at ik hooguit 2 a 3 keer per dag-.
Ben pas met benen begonnen afgelopen september. En met een vast schema vanaf midden maart, tezamen met een aardige voeding (probeer tenminste 4x/5x per dag te eten). Gaat nu eindelijk goed, en maak tenminste wat progressie. Sta nu op 84kg bij 177 (wat nog steeds k*t is maargoed), en wil binnen 2 maanden toch wel 90kg zijn.

2 weken geleden begonnen met benen trainen maar vergeten mijn benen op te warmen. ik dus klaar met 1 set squatten en leg het gewicht weg vervolgens loop ik nog 2 passen en toen schoot de pijn er hard in. heb er toch wel een week last van gehad. en natuurlijk bank drukken en dan het gewicht niet meer omhoog krijgen waardoor je hem over je buik en benen met veel pijn moet laten afrollen:p

mmm hebbe jullie ff???

2) Slechte sportschool waar ze te weinig materiaal hadden en waar ik Celine Dion luisterde tijdens het bankdrukken

MUHAHAHahahaa! :roflol:
Gelukkig is het bij ons op de sportschool pompende beats wat de klok slaat, en zo niet dan vraag ik daar wel om.

1. Veel te veel met schema's bezig zijn
2. Veel te veel tegelijk willen bereiken
3. Te hoge verwachingen
4. Overtrainen.

Toch komt het allemaal goed. Want om het echt fout te blijven doen moet je als beginner zo verschrikkelijk je best doen dat het niet op te brengen is.

Jaja, ik weet dat het een topic is van 2 jaar geleden:p

- Voor elke training 5000 meter roeien
- Na de training bijna niets meer eten
- Alle toestellen afgaan
- Benen waren niet nodig

strickt eten, mijn god waar dacht ik toen wel niet aan......

Geen warming up....gelijk liggen voor het bankdrukken
Niet eten na de workout....doe ik overigens nog steeds niet.
Ik hou het bij de post WO stack van Megagrow en EAS.

melk,kwark en boterhammen met pindakaas als voedsel gebruiken

aan je gezondheid?

Geen warming up....gelijk liggen voor het bankdrukken
Niet eten na de workout....doe ik overigens nog steeds niet.
Ik hou het bij de post WO stack van Megagrow en EAS.

je bent 38, en toch geloof je in supplementen :roflol: open je ogen eens

Denken dat een warming-up met rekken en wat strekken niet van belang is.
veel geld uitgeven aan zgn wonderpotjes.

:)

Ik dacht dat dit een goede squat was omdat die op Bodybuilding.com stond als Full Squat

http://www.bodybuilding.com/fun/videos/2008/barbellfullsquat.wmv

En zo heb ik nog wel een shitload een foute info vergaard waardoor ik tijden lang slecht getraind heb.

Ivm voeding, eigenlijk pas op beginnen letten de laatste 3 jaar. En ik dacht dat je van pilletjes
ook wel groot zou worden. Dronk toen zelfs geen shakes en vrat haast niets van eiwit :p

alle standaard fouten wel waarschijnlijk:
- zoveel mogelijk trainen (lees: 6x p/w 1,5 uur KT + 45 min cardio elke ochtend)
- denken dat je groot kan worden en tegelijk al je vet kan verliezen
- amper eten
- benen verwaarlozen (nu nog spijt van)

-jaren niet op mijn voeding gelet, en denken dat alles op te lossen viel door 1 shake per dag te drinken :o

-benen niet mee trainen

-te snel aan de aas zonder enige kennis :headbang:

Geen, totale perfectie.

Ben nog Rookie.

Eerst een flinke tijd lang getraind zonder goede voeding, voor de rest ben ik wel meteen begonnen met benen trainen enzo.

:roflol:

Ik dacht dat dit een goede squat was omdat die op Bodybuilding.com stond als Full Squat

http://www.bodybuilding.com/fun/videos/2008/barbellfullsquat.wmv

En zo heb ik nog wel een shitload een foute info vergaard waardoor ik tijden lang slecht getraind heb.

Ivm voeding, eigenlijk pas op beginnen letten de laatste 3 jaar. En ik dacht dat je van pilletjes
ook wel groot zou worden. Dronk toen zelfs geen shakes en vrat haast niets van eiwit :p

Wat een crack squat inderdaad...
Zelf ook veel foute info gelezen aan het begin maar goed dat ik mezelf goed ben gaan inlezen.

Alle machines afgaan, sommige maar 1 setje en dan op naar de volgende machine. Niet op voeding letten, geen warming up, geen benen trainen en alleen maar machine werk.
En vervolgens heel raar opkijken dat ik geen gains maakte, god wat was ik een drama.

Heb nog steeds aardig wat te leren maar gainen doe ik in ieder geval wel nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven