AndroidHealthClinic

Wat waren jou bodybuilding rookie fouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mjah, weet niet of je het nog een beginnersfout mag noemen als je hem meer dan 5 jaar volgehouden hebt :o

De oh zo bekende Rampzalige Voeding.

-Voeding nog niet eens zo erg, wel 30 biceps sets doen :lol: en dan op kijken dat je je arm 2 weken daarna pas weer normaal kon bewegen
-3/4 x per week borst trainen samen met biceps weer
-grootste fout mss wel: meteen heel zwaar trainen waardoor blessures onherroepelijk waren
etc

onderschatten van voeding, overschatten van training

2-4 uur per dag in de sportschool vertoefen.. 6x per week..

Mijn fouten ware:
- te weinig en dan nog eens slecht eten (kipcury, americain ...)
- alle dagen full body trainen
- te weinig eiwitten
- te veel bier (alcohol in't algemeen eigenlijk)
- te weinig water drinken

Wat een anorexia patient in haar cut at, at ik in mijn bulk. :meal:

:roflol:

2) Slechte sportschool waar ze te weinig materiaal hadden en waar ik Celine Dion luisterde tijdens het bankdrukken

Ik zat vrijdag potverdomme naar Jantje ****ing Smit te luisteren tijdens db drukken :(

dat je k*t muziek tijdens het trainen hebt is ebst normaal geloof ik haha, het is een best "hardcore" sportschooltje waar ik kom maar de muziek is gewoon k*t haha, soms ook radio belgie terwijl we in brabant wonen!
ik heb geen last van die muziek, als ik aan het trainen ben sluit ik mezelf af van de wereld en is het tussen mij en het gewicht.

Jaren en jaren geleden, mijn allereerste fitnesservaringen.
Alle blunders op een rijtje.

1) sportschool met teveel technogym apparaten :grumble:

2) me teveel aantrekken van bezorgde mensen/ouders/instructeurs in mijn omgeving;
- ANGST VOOR BLESSURES
- dwz oppassen om met teveel gewicht te trainen. met apparaten kun je prima trainen. dumbbells en barbells zijn gevaarlijk. blabla etc.
- iedere vorm van spierpijn is uit den boze. spierpijn= altijd verkeerd trainen

3) zwaar ademen/puffen/brullen tijdens je sessies is fout, aanstellerij
Nu heb ik hier echt ontzettend scheit aan. Als ik verder kom is het goed, punt uit:grin:

4) teveel reps maken (fitness) met als doel meer kracht en massa

5) geen rekening houden met mijn voeding.
- vooral veel KH bulkvoer en te weinig (/kwalitatieve) eiwitten.
- te veel of te weinig eten voor en na de training

6) te weinig water drinken en teveel alcohol (vooral bier)

7) geen opgevouwen handdoekje gebruiken ter ondersteuning van me (holle) onderrug.

:roflol:

dat je k*t muziek tijdens het trainen hebt is ebst normaal geloof ik haha, het is een best "hardcore" sportschooltje waar ik kom maar de muziek is gewoon k*t haha, soms ook radio belgie terwijl we in brabant wonen!
ik heb geen last van die muziek, als ik aan het trainen ben sluit ik mezelf af van de wereld en is het tussen mij en het gewicht.

Precies. als je je vooral met trainen bezig houdt hoor je de muziek op een gegeven moment niet meer.

Maar dan nog, er zijn wel grenzen. Kom op, Celine Dijon. Erger kan haast niet.

Alle studenten in me omgeving vragen mij waarom ik niet op de hogeschool train. Nou, ze hebben bijna alleen maar (pneumatische) apparaten, geen spiegels, intensieve begeleiding van de sportopleiding, trancenigten die vol trots hun roze, gele en lichtblauwe G-Star RAW shirtjes volgens de laatste mode, computers die de stand van je stoeltje bijhouden en dat soort meuk.
En dan lopen er snotneusjes van de sportopleiding rond nog die 12*55kg benchen na een jaar of langer 3/4x id week trainen. Tsjah, hoe zou dat nou kunnen. Dan betaal ik graag het driedubbele aan contributie..

Train nu in een tent waar alle eendagsvliegen en huis tuin en keuken hobbyisten binnen de kortste keren weer verdwijnen omdat ze de gym verlaten met angstzweet dat ze produceren na het aanschouwen van de grote fanatieke brullende apen. Dat bevalt mij persoonlijk prima:p

-Teveel gaye isolatie doen en te weinig aandacht geven aan de zware compounds. (resultaat: 40cm armen en 60 kilo rows)

-Met een split trainen

-Luisteren naar de "mensen in de gym". :eyes:

Ja een normale vraag lijkt mij ???

*BUMP* (moet dit monstertopic even nieuw leven inblazen)

- Rug trainen...? Wat valt dáár aan te trainen dan? ???
- Benen trainen...? Ik voetbal best vaak! :cool:
- Binnen een maand de "wondermiddeltjes" crea en HMB aangeschaft...(voeding? ??? )
- Healthcentre uitgekozen als homegym (shakes waren niet toegestaan! :eek: )
- Van tevoren even "opwarmen" op de loopband (alsof mijn leven er vanaf hing tekeer gaan...en dan moest ik nog beginnen met de Technogym apparaatjes...:o )

Gouden tijden waren dat! :p

*BUMP* (moet dit monstertopic even nieuw leven inblazen)

- Rug trainen...? Wat valt dáár aan te trainen dan? ???
- Benen trainen...? Ik voetbal best vaak! :cool:
- Binnen een maand de "wondermiddeltjes" crea en HMB aangeschaft...(voeding? ??? )
- Healthcentre uitgekozen als homegym (shakes waren niet toegestaan! :eek: )
- Van tevoren even "opwarmen" op de loopband (alsof mijn leven er vanaf hing tekeer gaan...en dan moest ik nog beginnen met de Technogym apparaatjes...:o )

Gouden tijden waren dat! :p

haha klinkt bekend

echt alles denk ik
- op 1 dag 20 setjes biceps en verder niets
- creatine nemen en geen idee hebben dat je ook moet eten
- half uur fietsen naar de sportschool en dan daar ook nog cardio doen
- alles tot failure en liefst nog met een paar negeatieven

het is een wonder dat ik nog leef denk ik

oja, HMB nemen!

Ah grootste fout was toch wel te hard bulken. Zat al op 5000 kcal's (waar ik al hard op ging) en vaak vrat ik dan op school nog 2 broodjes bal op onder het motto hoe meer hoe beter :D! En qua training wel de standaard fouten. Teveel gewicht met bankdrukken bijv omdat je nog niet weet wat je precies aankan en dat dan de stang op je borst blijft liggen en je hem er via je buik af moet rollen omdat er niemand anders is.

een fout van mij was ook, zoals velen :p, slechte voeding. maar ik denk dat iedereen die net begint nog nooit van een voedinsschema heeft gehoord.
en zoals wakkie al zei naar mensen in de gym luisteren heeft mij heel vaak in de war gebracht, de 1 zei dit de ander zei dat en dan weet je het op gegeven moment niet meer :o uiteindelijk ben ik er zelf wel achter gekomen hoe ik het liefst train en wat voor mij werkt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven