Fitness Seller

"Wat zijn Genetics?"

Endobulk

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Wat zijn nou genetics. Ik lees het vaak. En vandaag had ik het in het echt meegemaakt: "oooh die heeft niet zo hard moeten werken, want die heeft genetics!" Vandaag zat ik met een gozer te praten op mijn sportschool. En we zaten wat slap te lullen over voedsel en ineens uit het niets zegt ie dat ie slechte genetics heeft. Ik zei toen slechte genetics? Hij zei ja want mijn buik loopt achter op de rest. Nou ik als ex-obesitas zag dus dat ie minder vet had dan mij, ik kon helemaal geen vet zien. en toen zei ik "Dan moet je meer cardio doen toch?" Hij zei toen ja maar ik heb dat al zo lang gedaan en ik krijg maar geen vooruitgang. Nou dat ken ik ook wel mijn chest gaat ook niet zo lekker vind ik zelf en toen vroeg ik wat zijn doel was en toen zei ie dat hij en vet wil verliezen en spieren wil aanmaken maar dat het allemaal niet snel genoeg gaat omdat ie slechte genetics had.

nog even doorgelult over kipfilet en tonijn en toen ging ik naar huis en toen dacht ik wat bedoeld die gast nou met genetics =_=.

1. Bodyshape?
2. Muscle Gains?
3. Strength?
4. Asymmetry?
5. Weinig kunnen eten?
6. Langzaam of te snel metabolisme
6. Heel snel vet aanzetten? (Zoals ik ^^)

Nouja hij zag er gewoon normaal uit hoor laag vet, zowieso minder dan mij met mijn wintervachtje, maar hé! Daar kan ik niks aandoen hoor! Want dat zijn genetics! (en 5000 calorien elke dag)

Nou als toetje nog even:

Hoe kom je erachter of je slechte genetics hebt.

Genetics:

uiterlijk (gezichtsspieren e.d. kuiltje in wangen is genetisch) zo ook andere aanhechting van spieren: korte, lange bicep e.d.
Symmetrie past daar onder.
Je metabolisme kan je ook vrij weinig aan veranderen, dat valt een beetje onder somatypering (ecto, endo, meso gebeuren, ookal moet je daar niet teveel waarde aan hechten).
Kracht: kleinere ledematen betekent vaak grotere kracht (door kleinere range of motion)
Bodyshape valt ook onder somatypering. Endo met wijde heupen bijvoorbeeld.

Muscle gains: (volgens mij) absoluut genetisch. Sommigen kunnen beesten worden zonder anabolen, sommigen eten en trainen 5 jaar lang keihard maar worden simpelweg niet groot (hodgetwins is een voorbeeld, konden veel groter zijn als ze de genen hadden).

Hoe kom je erachter: train en eet maar eens een jaar lang hard.

Je genetische aanleg
En in veel gevallen gewoon een slap excuus.

Hoe kom je erachter of je slechte genetics hebt.
Als je het beste uit jezelf wilt halen, dan doet dat er toch niet toe? Geef je op omdat het voor jou lastiger is dan voor anderen, of doe je minder je best als het bij jou makkelijker gaat? Nee toch?

En wat binnen deze sport eerder een nadeel is, is binnen een andere sport weer sneller een voordeel

als je een goed voedingsschema hebt en training. en je komt heel erg snel spiermassa aan (boven gemiddeld) dan heb je "goede genen" voor BB

doe ja alles wel goed maar ga je ondergemiddeld hard vooruit dan heb je slechte genen voor BB

genen is erfelijk bepaald. net als hoelang je wordt enzo (voeding kan invloed hebben op lengte natuurlijk)

maar genen kun je niet veranderen. dus niet te veel van aantrekken en gewoon trainen

en je komt heel erg snel spiermassa aan (boven gemiddeld) dan heb je "goede genen" voor BB
Als dat zo was, zou je met een fysiek als dat van Greg Valentino ook ver komen. Enne een enorm gespierde taille, slechte rug en schouders en brute armen toont net zo goed niet goed. Juist in deze sport heb je veel meer controle over jezelf dan dat mensen in de meeste gevallen willen zien...

• Topic Starter Topic Starter
Genetics:

uiterlijk (gezichtsspieren e.d. kuiltje in wangen is genetisch) zo ook andere aanhechting van spieren: korte, lange bicep e.d.
Symmetrie past daar onder.
Je metabolisme kan je ook vrij weinig aan veranderen, dat valt een beetje onder somatypering (ecto, endo, meso gebeuren, ookal moet je daar niet teveel waarde aan hechten).
Kracht: kleinere ledematen betekent vaak grotere kracht (door kleinere range of motion)
Bodyshape valt ook onder somatypering. Endo met wijde heupen bijvoorbeeld.

Muscle gains: (volgens mij) absoluut genetisch. Sommigen kunnen beesten worden zonder anabolen, sommigen eten en trainen 5 jaar lang keihard maar worden simpelweg niet groot (hodgetwins is een voorbeeld, konden veel groter zijn als ze de genen hadden).

Hoe kom je erachter: train en eet maar eens een jaar lang hard.

Dit is baas. Dus Somatypering is anders dan genetics? Ik heb ooit met een trainer erover gehad en die zei dat endomorphs met dedicatie achterlijk groot kunnen worden, hij zei volgens mij ook dat meso's breder lijken omdat ze kleinere taile hebben, en ectomorphs veruit het vaakste voorkomt.

Somatypering voor mij:
Endo: Snelle weight gains, Hulk/Monster
Meso: Snelle droge weight gains, Superman/Beest
Ecto: Langzame weight gains, Spiderman/Aesthetics

nou dat belooft veel voor mij als ik 110 kilo weeg! *HULKMODE!*
ectoendomeso.jpg

die chest van arnould

Ik zie goeie genetics , hij is ondervoed op die foto. En btw , de hodgetwins zijn groter dan je denkt. Zeker gezien hun lengte en vetpercentage.

de snelheid waarin je massa aanzet en je aanhechtingen.

Daarom wat zijn genetics.. beetje een non discussie eigenlijk.
Als de grootste ecto 6000kc eet gaat die ook groeien.

Ik reageerde enkel omdat je suggesteerde dat Levrone geen goeie genetics had. Wat duidelijk BS is , iemand 'die de grootste ecto' is zal als hij optimaal eet de beste resultaten halen voor z'n ecto lichaam. Maar zal niet in de buurt komen als een echte meso hetzelfde doet , genetics spelen wel degelijk een grote factor.

Sommige hebben goede aanleg voor benen andere voor borst dat zijn genetics, hoe goed ik ook eet hoe goed mijn form ook is,mijn borst wordt gewoon nooit groot.
Alleen mijn benen zijn wel weer groot en die train ik op het moment niet veel i.v.m blessure

Is dat hele meso, ecto en endo niet zo goed als verwaarloosbaar verklaard tijd geleden?

Genetics zijn toch de dingen waar je zelf weinig controle over hebt? En óf je aankomt en hoe snel je vet wordt heb je aardig veel controle over?
Juist in deze sport zijn er zo idioot veel voorbeelden van mensen die transformeren van het ene uiterste naar het andere. Van broodmager naar buff, en van moddervet naar ripped.

Maar iemand met bijvoorbeeld een hele brede taille, zal veel meer moeite moeiten doen om een x-vorm te krijgen. Maar dan nog, juist in deze sport is dat te beïnvloeden. Een wijde rug en flinke schouderkoppen maakt dan alsnog een Xvorm.

Er is toch geen andere sport waar je uiteindelijk zoveel controle over jezelf hebt, als in deze sport?
En dan nog: wat maakt het uit dat een ander iets makkelijker kan bereiken? Leven is niet eerlijk, dus waarom dat wel? Het gaat er toch om dát je het wil bereiken, en dat je er plezier in houdt? Niet hoe het bij anderen lijkt te gaan. Het beste uit jezelf halen. Of zie ik dat zo fout?????

genen is erfelijk bepaald. net als hoelang je wordt enzo (voeding kan invloed hebben op lengte natuurlijk)
Voeding kan invloed hebben op lengte? Heb je een artikel wat dit ondersteunt? En bedoel je dan de fasé tot 18 jaar of daarna ook? Ben benieuwd!

Terug
Naar boven