XXL Nutrition

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

Volgens mij zijn er nog wel wat kleine spelers over, die een betere liquiditeit hebben/hadden. Geloof nooit dat 100% van de kleine spelers nu een label is van de grotere?
De meeste zijn al om, wat er nu nog actief is aan kleine is niet veel meer. Vaak zijn die ook toegespitst op zonne-energie en leveren ook geen gas.

Voorschot naar nul krijg je ook niet zomaar voor elkaar, vaak kun je handmatig 20% verlagen, en anders via aanvraag. Neem maar aan dat kleine leveranciers dat niet doen. Men wil liever dat er maandelijks geld binnenkomt, dan na een jaar misschien via incassotraject te moeten innen.

Laatst bewerkt:
Ja, het verbaast met dat er bij corona toch vrij snel een heel team (OMT) opgetrommeld werd om dat te bestrijden en nu weten we eigenlijk al een half jaar dat er grote problemen op de energiemarkt aanzaten te komen en dan is er nog niets geregeld.
In tegenstelling tot jou geloof ik er niet in dat dit alles georkestreerd wordt.
Daar doe je een aanname, want je gaat er gemakshalve vanuit dat ik dat wel denk, hetgeen iets anders is dan gebruik maken van de situatie zoals die zich ontwikkelt. Wat in mijn ogen wél keer op keer wordt gedaan.
Ik dacht dat je dat wel een geïnsinueerd had, maar ook dut geloof ik niet echt. Wat mij betreft is incompetentie en een veel te starre overheid het grootste aandeel van het probleem.

Samengevat: Het is een kwestie van enerzijds starheid en tenenkrommende incompetentie en anderzijds "never waste a good crisis" ten bate van politieke belangen en agenda.

In hoeverre dit wel/niet georkestreerd en/of bewust kwaadaardig is, daar kun je -moet je- een aparte discussie over voeren, maar dat heeft op dit moment niet de hoogste prioriteit op dit moment.

FEIT is dat DIT GEBEURD en dat het MOET STOPPEN!

• Heart
Waarderingen: Vonk
Volgens mij zijn er nog wel wat kleine spelers over, die een betere liquiditeit hebben/hadden. Geloof nooit dat 100% van de kleine spelers nu een label is van de grotere?
Kop uit de Standaard, too big too fail?
===
Grote energiebedrijven in Europa dreigen om te vallen
In heel Europa reserveren regeringen miljarden euro’s staatswaarborgom te vermijden dat energiebedrijven over de kop gaan. Zwitserland gooit een levenslijn naar zijn grootste producent, die ook aan heel wat Belgische leveranciers verkoopt.
Pascal Sertyn

Donderdag 8 september 2022 om 3.25 uur
===

• Like
Kermi.jpg

In 2022 moet je al een wietplantage hebben, om überhaupt je energierekening te kunnen betalen

• Topic Starter Topic Starter
Samengevat: Het is een kwestie van enerzijds starheid en tenenkrommende incompetentie en anderzijds "never waste a good crisis" ten bate van politieke belangen en agenda.

In hoeverre dit wel/niet georkestreerd en/of bewust kwaadaardig is, daar kun je -moet je- een aparte discussie over voeren, maar dat heeft op dit moment niet de hoogste prioriteit op dit moment.

FEIT is dat DIT GEBEURD en dat het MOET STOPPEN!
Om iets te stoppen of te bestrijden moet je toch wel de oorzaak kennen? Anders ben je slechts het symptoom aan het bestrijden.

Kermi.jpg

In 2022 moet je al een wietplantage hebben, om überhaupt je energierekening te kunnen betalen
Zelfde probleem als de bakkers, in hoeverre kan je de stijgende energiekosten (of risicoafweging van gepakt worden met naheffing) doorberekenen aan de klant.

Waarschijnlijk gaan ze de helikopters met warmtebeeld nu inzetten tegen mensen die de musdaad plegen van 's nachts de verwarming hebben aanstaan. Ditecte verbinding met de energieleverancier die dit via de slimme meter en thermostaat corrigeert en de boete verrekend met de energielevering.

@Vonk: :)

• Heart
Zelfde probleem als de bakkers, in hoeverre kan je de stijgende energiekosten (of risicoafweging van gepakt worden met naheffing) doorberekenen aan de klant.

Waarschijnlijk gaan ze de helikopters met warmtebeeld nu inzetten tegen mensen die de musdaad plegen van 's nachts de verwarming hebben aanstaan. Ditecte verbinding met de energieleverancier die dit via de slimme meter en thermostaat corrigeert en de boete verrekend met de energielevering.

@Vonk: :)
Vlak bij mij, doen 3 lantaarnpalen het niet :p

Vlak bij mij, doen 3 lantaarnpalen het niet :p
Maar als je dus wel gepakt wordt dan krijg je natuurlijk een naheffing energie met een 100% boete erbovenop. Mensen zullen waarschijnlijk vragen of ze in plaats daarvan niet van november t/m maart naar de gevangenis mogen.

Maar als je dus wel gepakt wordt dan krijg je natuurlijk een naheffing energie met een 100% boete erbovenop. Mensen zullen waarschijnlijk vragen of ze in plaats daarvan niet van november t/m maart naar de gevangenis mogen.

inb4 run op de vrije plaatsen in de P.I.'s

Lekker gratis warmte :)

De overheid moet nu dus gewoon de kosten verlagen en het oorzaak vak het probleem lossen we later (lees nooit) wel op.
Even simpel gesteld:

Nee, deze coalitie moet opstappen en hun wanbeleid moet per direct worden stopgezet.
Deze twee factoren zijn namelijk de voornaamste oorzaken van de problemen die we nu hebben.

Daarna gaan we het hebben over oplossingen, want slechter dan dat het nu gaat lijkt me haast onmogelijk.
De vragen als wel/geen kwade opzet, georkestreerd of niet etc. is van later zorg, maar mag niet genegeerd worden.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, deze coalitie moet opstappen en hun wanbeleid moet per direct worden stopgezet.
Deze twee factoren zijn namelijk de voornaamste oorzaken van de problemen die we nu hebben.
Dan moeten er nu dus nieuwe verkiezingen komen?

:roflol:

Even simpel gesteld:

Daarna gaan we het hebben over oplossingen, want slechter dan dat het nu gaat lijkt me haast onmogelijk.
De vragen als wel/geen kwade opzet, georkestreerd of niet etc. is van later zorg, maar mag niet genegeerd worden.
En dan ?
De personen moeten ook een verbod krijgen, anders heb je zo weer hetzelfde gezeik met die lui.

Dan moeten er nu dus nieuwe verkiezingen komen?

:roflol:

En dan ?
De personen moeten ook een verbod krijgen, anders heb je zo weer hetzelfde gezeik met die lui.

Zou inderdaad hilarisch zijn, maar daar ontkom je dan niet aan nee...
(en dan weer allemaal op D666 en VVD-plee stemmen, de vicieuze cirkel te voeten uit hoe tragisch :emo: )

Goed punt.
De vraag is eigenlijk hoe stop je DAN het huidige wanbeleid en zorg je dat niet weer hetzelfde gezeik krijgt.
Wegstemmen lijkt dan toch de enige optie te zijn.

Terug
Naar boven