AndroidHealthClinic

We zijn eruit: Partijen willen minderheidskabinet VVD en CDA

Het maakt niet uit wat jij bent of voelt op dit moment Moraalridder. Het gaat om de kern, en bij jou is die blijkbaar rot op het moment. Maar wees niet bang, misschien kan je het tij nog keren, wie weet. Maar in mijn ogen, ben je voorlopig een flinke cilindervormige worst.

Mmm, dus je legt weer je mening niet uit. Wanneer is die aversie tegen argumenten begonnen?

Mmm, dus je legt weer je mening niet uit. Wanneer is die aversie tegen argumenten begonnen?

Kom op niet ontwijken, je weet donders goed waar het om gaat. Maar ik weet weer genoeg. Wel jammer want je was opzich wel aardig bezig de laatste tijd, maar je kon dus heel hard vallen naar een flinke diepte. Spijtig en je betrouwbaarheid heeft een deuk opgelopen.
Ik heb geen fobie voor argumenten gebruiken.

Laatst bewerkt:
Kom op niet ontwijken, je weet donders goed waar het om gaat. Maar ik weet weer genoeg. Wel jammer want je was opzich wel aardig bezig de laatste tijd, maar je kon dus heel hard vallen naar een flinke diepte. Spijtig en je betrouwbaarheid heeft een deuk opgelopen.

Spijtig inderdaad, maar laten we een punt achter dit zetten en het topic het topic laten.

Spijtig inderdaad, maar laten we een punt achter dit zetten en het topic het topic laten.

Het topic laat ik nu in zijn waarde maar dit moet ik nog wel even verwerken de komende tijd.

Twitter van Geert om maar even het topic weer over het kabinet te laten gaan:

Echt ontzettend bedankt Job! Omdat jij een middenkabinet blokkeerde kan nu een rechtse politieke samenwerking ontstaan! Geweldig gedaan!

Echt ontzettend bedankt Job! Omdat jij een middenkabinet blokkeerde kan nu een rechtse politieke samenwerking ontstaan! Geweldig gedaan!

Aldus Wilders op Twitter.

Je zal er maar op gestemd hebben. De term droeft**ter is eigenlijk nog teveel eer voor Wilders.

Cohen is verder wel dom bezig geweest maar in feite heeft Lubbers zich ook niet aan de opdracht gehouden. Opdracht was een meerderheidskabinet.

De juiste beslissing is genomen hoor EricR. :)

Aldus Wilders op Twitter.

Je zal er maar op gestemd hebben. De term droeft**ter is eigenlijk nog teveel eer voor Wilders.

Cohen is verder wel dom bezig geweest maar in feite heeft Lubbers zich ook niet aan de opdracht gehouden. Opdracht was een meerderheidskabinet.

Lubbers>Willink, willink was alleen uit op een linkse coalitie. We noemen dat ook wel bevooroordeeld en rat-achtige praktijken.

De juiste beslissing is genomen hoor EricR. :)

Er is geen 'juist' PatrickvH.

Lubbers>Willink, willink was alleen uit op een linkse coalitie. We noemen dat ook wel bevooroordeeld en rat-achtige praktijken.

Tjeenk Willink kwam na Rosenthal, dus ik weet niet waar je het over hebt maar je hebt het fout. De mogelijkheid om met de PVV de formatie in te gaan was al gestrand bij Rosenthal.

Nadat Paars Plus ook spaak liep kwam Lubbers en de opdracht was een meerderheidskabinet. Eerste optie was op voorspraak VVD het nogmaals onderzoeken van een rechts kabinet.

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Wel als ik kijk naar waar ik waarde aan hecht. :)

Daarbij denk ik ook dat het voor Nederland het beste is, de VVD groeide niet voor niks zo enorm.

Het CDA donderde ook niet voor niks zo in elkaar natuurlijk. Maar goed geef die lui maar weer de touwtjes in handen. Ze zijn nog machtiger dan voorheen, met hun zetelaantal hebben ze straks bijna de helft van de bewindslieden. Als CDA en VVD aan de PVV wat zoethoudertjes geven op het gebied van migratie, veiligheid en integratie zal de PVV er wel aan gehouden zijn om veel van het CDA-beleid door te voeren. Leve de christelijke sharia.

Het CDA donderde ook niet voor niks zo in elkaar natuurlijk. Maar goed geef die lui maar weer de touwtjes in handen. Ze zijn nog machtiger dan voorheen, met hun zetelaantal hebben ze straks bijna de helft van de bewindslieden. Als CDA en VVD aan de PVV wat zoethoudertjes geven op het gebied van migratie, veiligheid en integratie zal de PVV er wel aan gehouden zijn om veel van het CDA-beleid door te voeren. Leve de christelijke sharia.

Begrijp niet helemaal wat zo'n minderheidskabinet inhoud, dit betekent dat de PVV niks te zeggen hebt formeel, maar wel zijn gedoog kan intrekken en hiermee het kabinet kan laten vallen?

Ik hoorde ook dat met een minderheidkabinet minder voor elkaar te krijgen is, hoezo 2 partijen hebben het toch voor het zeggen?

Kan weinig vinden hierover wat het nou inhoud.

Laatst bewerkt:
PVV zal dan bepaalde eisen hebben om het minderheidskabinet mogelijk te maken en te gedogen. Vervolgens maakt men een akkoord. Voor het doorvoeren van grote veranderingen moet men dan steeds steun zoeken in het parlement, wat een meerderheidskabinet niet hoeft te doen.

PVV zal dan bepaalde eisen hebben om het minderheidskabinet mogelijk te maken en te gedogen. Vervolgens maakt men een akkoord. Voor het doorvoeren van grote veranderingen moet men dan steeds steun zoeken in het parlement, wat een meerderheidskabinet niet hoeft te doen.

Ah ja op die manier kan het nog knap lastig worden.

Begrijp niet helemaal wat zo'n minderheidskabinet inhoud, dit betekent dat de PVV niks te zeggen hebt formeel, maar wel zijn gedoog kan intrekken en hiermee het kabinet kan laten vallen?

Ik hoorde ook dat met een minderheidkabinet minder voor elkaar te krijgen is, hoezo 2 partijen hebben het toch voor het zeggen?

Kan weinig vinden hierover wat het nou inhoud.

Staatsinrichting krijg je toch al op de middelbare school? Welk kabinet ook, je hebt altijd een meerderheid nodig om je plannen uit te voeren.

De PVV kan het kabinet niet latten vallen maar wel het leven onmogelijk maken als ze hun steun intrekken. De enige die een regering kunnen laten vallen zijn de regeringspartijen.

PVV heeft beleidmatig weinig in te brengen maar zal wel verwachten dat bepaalde door hun ingediende voorstellen de steun krijgen van de regeringspartijen. Quid pro quo.
Tevens zal er waarschijnlijk nog een akkoord worden gesloten buiten het regeerakkoord maar dat heeft veel minder een bindende factor dan een daadwerkelijk regeerakkoord.

Om het beleid uit te voeren heeft een minderheidskabinet de steun nodig van andere partijen. Als de PVV zijn gedoogsteun niet wil geven op bepaalde vlakken moet er geshopt worden bij andere partijen maar dat kan inhouden dat die andere partijen er ook iets voor willen terugzien. Nu zal je dat niet letterlijk horen in de tweede kamer maar reken er maar op dat achter de schermen er driftig gehandeld gaat worden als de PVV niet voor stemt bij bepaalde issues. Dat maakt een minderheid mogelijk minder slagvaardig, zeker omdat we hier te maken hebben met meer en andere partijen dan in Denemarken.

Staatsinrichting krijg je toch al op de middelbare school?

Daar ging het dus mis. :roflol:

Weinig aandacht aan de middelbare school besteed, maar kan me weinig over politiek daar herinneren als dat al gegeven werd.

Heb me verder ook nooit in politiek verdiept, vind het vermoeiend en hypocriet.

Ah ja op die manier kan het nog knap lastig worden.
Sommigen voorspellen dat, ik denk juist dat het wel eens kan meevallen. Uiteindelijk komt het neer op gelijkgezindheid vinden, of je nu met een minderheids- of meerderheidskabinet te maken hebt. In beide gevallen kunnen partijen zaken gaan blokkeren of juist goedkeuren. Het belangrijkste is dat er een soort plan is voor de toekomst, en dat men niet gaat afwijken van dat plan. Volgens mij is op dit moment de kans dat zo'n plan er komt en uitgevoerd wordt gewoon groter als je dat met rechtse partijen doet. De PVV stelt als bestuurspartij niet veel voor, dus ze kunnen vooral handig zijn om voorstellen erdoor te krijgen, in ruil kan er dan één en ander doorgevoerd worden wat in hun programma staat.

Ik heb er ook vertrouwen in.
Vroeger kwam Rutte misschien wat simpel over, maar denk dat het een intelligent persoon is dat een hoop kan bereiken.

Zie niet echt een risico voor VVD omdat de PVV groter zou kunnen worden?
Dan nog zal de PVV de VVD altijd te vriend moeten houden, want niemand anders wil met hem regeren.

Het zal een kabinet worden waarbij Henk en Ingrid in ieder geval driemaal anaal worden genomen. Het wisselgeld op economisch gebied lijkt Wilders al verbruikt te hebben ten faveure van integratie, asiel, veiligheid, ouderenzorg, migratie. De rest lijkt de PVV niet zoveel meer te boeien, dat VVD en CDA maar liefst 8 miljard extra willen bezuinigen is amper een bezwaar.

In zo’n gedoogakkoord zullen in ieder geval de afspraken moeten staan over de invulling van de maatregelen van de bezuinigingen en harde afspraken over immigratie, integratie en asiel, veiligheid en betere ouderenzorg waarbij duidelijk is dat voor de PVV de bereidheid tot het steunen van bezuinigingen gekoppeld is aan de inhoud van de te maken afspraken op het gebied van immigratie, integratie en asiel, veiligheid en ouderenzorg.

was getekend, Mark Rutte, Geert Wilders, Maxime Verhagen.

Henk en Ingrid, it's assraping time!

Terug
Naar boven