Fitness Seller

We zijn eruit: Partijen willen minderheidskabinet VVD en CDA

verder begrijp ik het enthousiasme van rechts niet zo goed. Er zijn allerlei reële redenen te bedenken die het regeren van de op poten zijnde minderheidskabinet nogal moeilijk kunnen maken. Ik zou mijn hart, figuurlijk, vast houden als links het moest doen met een dergelijke constructie en dergelijke onderlinge politieke verschillen en belangen.

De VVD heeft denk ik meer aan een rechts minderheidsvarriant, dan een kabinet met Groenlinks D66 en PVDA.

Dus de stap vind ik logisch.

De VVD heeft denk ik meer aan een rechts minderheidsvarriant, dan een kabinet met Groenlinks D66 en PVDA.

Dus de stap vind ik logisch.

Natuurlijk, daar ben ik het wel mee eens maar er zijn zoveel redenen te bedenken die mij doen afvragen waarom rechts überhaupt zo enthousiast is over deze samenstelling. Alsof het er echt alleen maar om gaat om een rechts kabinet te formeren, zo van lange vinger naar links. Er zijn zoveel redenen te bedenken die er voor kunnen zorgen dat regeren in deze samenstelling nogal lastig wordt. 76 zetels, de merkwaardige positie van Wilders hierin, een intern verdeelde CDA, een sterke linkse oppositie.

Ik zou Rutte wel een beetje met een korreltje zout nemen, die zegt wel vaker wat in zijn enthousiasme. Zo zou er een nieuw kabinet zijn voor 1 juli, hij geloofde er nog echt in ook. Mocht de huidige optie alsnog klappen, en die kans schat ik groter in dan het lijkt, dan schuift hij gewoon weer aan bij andere partijen, of dacht je dat hij zit te wachten op herverkiezingen?

Vergeet niet hoe graag de VVD en CDA in 2002 samen wilden regeren met de LPF. Toen overigens wel met een ruime meerderheid en in feite de enige reële optie.

Denk dat ze een gedeelte van dat oude regeerakkoord gewoon hergebruiken. Veel van de speerpunten van toen zijn nog steeds van toepassing op de huidige programma's van CDA en VVD. De PVV zal zonder al teveel morren akkoord gaan, het wisselgeld op economisch gebied hebben ze tochal weggegooid.

Migratie beperken, publieke omroep beknotten, ontwikkelingssamenwerking limiteren, meer blauw op straat, hogere straffen. Dat zal voldoende zijn voor de PVV om steun te geven aan het kabinet. Punten waar zeker de VVD wel mee kan leven en het CDA hobbelt er wel achteraan.

Natuurlijk, daar ben ik het wel mee eens maar er zijn zoveel redenen te bedenken die mij doen afvragen waarom rechts überhaupt zo enthousiast is over deze samenstelling. Alsof het er echt alleen maar om gaat om een rechts kabinet te formeren, zo van lange vinger naar links. Er zijn zoveel redenen te bedenken die er voor kunnen zorgen dat regeren in deze samenstelling nogal lastig wordt. 76 zetels, de merkwaardige positie van Wilders hierin, een intern verdeelde CDA, een sterke linkse oppositie.

Ja maar Rutte wilt (terecht) graag een rechts kabinet en met een moeilijke uitslag waar veel onmogelijk lijkt ontstaat er dus enthousiasme als het enigsins die kant op gaat.

Er zijn ook redenen te bedenken waardoor het wel zou werken.

Zo word PVV niet bepaald als stabiel gezien en CDA heeft het ook al 4 keer laten vallen.
Ik denk dus eigenlijk als dit kabinet er echt komt ze het sowieso niet kunnen veroorloven te vallen.

Zal de CDA niet goed doen 5 keer een kabinet te hebben laten vallen en PVV kan zo aantonen dat het WEL stabiel blijkt te zijn.

Vergeet niet hoe graag de VVD en CDA in 2002 samen wilden regeren met de LPF. Toen overigens wel met een ruime meerderheid en in feite de enige reële optie.

Denk dat ze een gedeelte van dat oude regeerakkoord gewoon hergebruiken. Veel van de speerpunten van toen zijn nog steeds van toepassing op de huidige programma's van CDA en VVD. De PVV zal zonder al teveel morren akkoord gaan, het wisselgeld op economisch gebied hebben ze tochal weggegooid.

Migratie beperken, publieke omroep beknotten, ontwikkelingssamenwerking limiteren, meer blauw op straat, hogere straffen. Dat zal voldoende zijn voor de PVV om steun te geven aan het kabinet. Punten waar zeker de VVD wel mee kan leven en het CDA hobbelt er wel achteraan.

Ik geloof ook wel dat ze er wat afspraken betreft wel uit kunnen komen maar in de praktijk kunnen er allerlei onenigheden ontstaan ten gevolge van een instabiel CDA en een onberekenbare Wilders. Ik kan me niet voorstellen dat Wilders zich ineens jaren gaat opstellen als de genuanceerde staatsman die zich ineens neerlegt bij allerlei zaken waarin hij het niet voor elkaar krijgt genoeg steun te vergaren. Wilders krijgt het recht om voor zijn stokpaardjes steun buiten de coalitie te zoeken, dat klinkt allemaal aardig maar die steun is er niet. Eigenlijk wordt hem beloofd dat hij mag roepen wat hij wilt omtrent de Islam, je gaat mij niet vertellen dat dit geen invloed heeft op het kabinet en dan met name het CDA en de druk die daaruit ontstaat vanuit de oppositie.

Het CDA is ten dode opgeschreven, hoe dit ook gaat aflopen en die bewustwording kan nog weleens voor grote problemen gaan zorgen. Ik zou niet al te enthousiast zijn als rechtse stemmer.

Ik geloof ook wel dat ze er wat afspraken betreft wel uit kunnen komen maar in de praktijk kunnen er allerlei onenigheden ontstaan ten gevolge van een instabiel CDA en een onberekenbare Wilders. Ik kan me niet voorstellen dat Wilders zich ineens jaren gaat opstellen als de genuanceerde staatsman die zich ineens neerlegt bij allerlei zaken waarin hij het niet voor elkaar krijgt genoeg steun te vergaren. Wilders krijgt het recht om voor zijn stokpaardjes steun buiten de coalitie te zoeken, dat klinkt allemaal aardig maar die steun is er niet. Eigenlijk wordt hem beloofd dat hij mag roepen wat hij wilt omtrent de Islam, je gaat mij niet vertellen dat dit geen invloed heeft op het kabinet en dan met name het CDA en de druk die daaruit ontstaat vanuit de oppositie.

Het CDA is ten dode opgeschreven, hoe dit ook gaat aflopen en die bewustwording kan nog weleens voor grote problemen gaan zorgen. Ik zou niet al te enthousiast zijn als rechtse stemmer.

Wilders is Wouter Bos in het kwadraat. Veel grotere draaikont is er niet eigenlijk. Wat vandaag nog een breekpunt is wordt 1 dag na de verkiezingen al verworpen als breekpunt. Dit alles in het kader van 'we willen een betrouwbare partner zijn'. Alleen jammer dat ze niet betrouwbaar zijn richting hun kiezers, maar die vergeven hem alles als Geertjuuh maar vecht tegen de windmolens genaamd de islam. Toppertje Fitna 2 moet nog dit jaar uitkomen, net op tijd voor de Oscars.

We weten nu inmiddels wel hoe sommige over Wilders denken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoekt zeker lotgenoten?

Cohen noemt analyse Rutte 'volstrekte onzin'
maandag 2 augustus 2010 09:46

DEN HAAG (ANP) - PvdA-leider Job Cohen noemt het ,,volstrekte onzin'' dat hij de 'matchmaker' van het minderheidskabinet VVD en CDA zou zijn. Cohen reageerde daarmee op VVD-leider Mark Rutte, die Cohen de ,,matchmaker van rechts'' en de ,,vroedvrouw van het minderheidskabinet'' had genoemd.

Cohen ging maandag op bezoek bij informateur Ruud Lubbers om met hem te spreken over de ontstane situatie nadat VVD, CDA en PVV het vrijdag eens waren geworden over een minderheidskabinet van VVD en CDA dat in de Tweede Kamer gedoogsteun krijgt van de PVV van Geert Wilders.

Ik mag die Rutte wel :roflol:

Edit: Onze Geert schijnt zelfs Cohen bedankt te hebben hiervoor, de bijdrage voor deze mogenlijkheid, prachtig!

Laatst bewerkt:
Sterk en vooral relevant punt, "seriousmass".

Cohen noemt analyse Rutte 'volstrekte onzin'
maandag 2 augustus 2010 09:46

DEN HAAG (ANP) - PvdA-leider Job Cohen noemt het ,,volstrekte onzin'' dat hij de 'matchmaker' van het minderheidskabinet VVD en CDA zou zijn. Cohen reageerde daarmee op VVD-leider Mark Rutte, die Cohen de ,,matchmaker van rechts'' en de ,,vroedvrouw van het minderheidskabinet'' had genoemd.

Cohen ging maandag op bezoek bij informateur Ruud Lubbers om met hem te spreken over de ontstane situatie nadat VVD, CDA en PVV het vrijdag eens waren geworden over een minderheidskabinet van VVD en CDA dat in de Tweede Kamer gedoogsteun krijgt van de PVV van Geert Wilders.

Ik mag die Rutte wel :roflol:

Edit: Onze Geert schijnt zelfs Cohen bedankt te hebben hiervoor, de bijdrage voor deze mogenlijkheid, prachtig!
Ipv dat Rutte zich op de nieuwe coalitie gaat focussen gaat hij met modder gooien, onbegrijpelijk voor een premier in spe.

Heb het idee dat Rutte zich nu al aan het indekken is voor als het fout gaat in de nabije toekomst. Niet de VVD, CDA en PVV maakte dit kabinet mogelijk maar de PvdA? ???

Rutte je bent er nog lang niet. Ga nu maar hard werken en dit land regeren ipv dit soort onzinnige spelletjes spelen.

Rutte : Falen eerste aanzet tot rechts kabinet is schuld CDA. Oorzaak toch gevormd rechts kabinet ligt aan de PvdA. Oorzaak falend rechts kabinet wordt straks op het bordje van de PVV geschoven.

Zo kan Rutte iedereen de schuld geven behalve zijn eigen partij. Op zich best slim maar de afrekening volgt bij de volgende verkiezingen.

Ik zou niet snel op de PvdA stemmen. Maar sorry hoor, ik zie toch 100 keer liever een welgemanierde Cohen als minister president dan een moddergooiende Rutte. Wat een nimwit ook, je zou er maar op gestemd hebben :roflol:

Ipv dat Rutte zich op de nieuwe coalitie gaat focussen gaat hij met modder gooien, onbegrijpelijk voor een premier in spe.

Heb het idee dat Rutte zich nu al aan het indekken is voor als het fout gaat in de nabije toekomst. Niet de VVD, CDA en PVV maakte dit kabinet mogelijk maar de PvdA? ???

Rutte je bent er nog lang niet. Ga nu maar hard werken en dit land regeren ipv dit soort onzinnige spelletjes spelen.

Wie zegt dat met "modder" gooien (gewoon 1 opmerking maken :rolleyes:) betekent dat hij zich niet meer op de nieuwe coalitie focussed, wat een onzin zeg.

Rutte zegt volgens mij gewoon hoe het is, de waarheid is niet altijd leuk voor sommigen maar daarom niet minder eerlijk.

We weten nu inmiddels wel hoe sommige over Wilders denken.

Wat een ongelooflijk irritante en onwetende, ja ik zeg het maar, 'trut'. Net als deze mafkees:

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Ik zou niet snel op de PvdA stemmen. Maar sorry hoor, ik zie toch 100 keer liever een welgemanierde Cohen als minister president dan een moddergooiende Rutte. Wat een nimwit ook, je zou er maar op gestemd hebben :roflol:

Cohen is een gluiperd en totaal niet welgemanierd. Ook in debatten komt dit naar voren.

Mooi plaatje. Zie je direct hoe zo'n halve gare eruit ziet die fanatiek anti-Wilders is. Ik zie niet eens wat het is, een kerel of vrouw ???

Dus als ik een plaatje van een halve-gare fanatieke wilders aanhanger opzoek trek jij dezelfde conclusie? Kan namelijk geen hele moeilijke zoektocht zijn.

[/SPOILER]

Cohen is een gluiperd en totaal niet welgemanierd. Ook in debatten komt dit naar voren.

WTF? Nu ben ik geen aanhanger van Cohen maar juist Cohen bleef zeer netjes in debatten. De reden dat hij ook vaak werd weggeblazen door een Wilders of Rutte die veel meer op de persoon gericht uit de hoek komen in een debat. Cohen kan zulke discussies niet aan omdat hij te netjes wil blijven.

Terug
Naar boven