Dag 1
Tremendes weet niet waar hij moet beginnen, eergister nog hees hij een jonge schildknaap van 12 aan zijn zwaard. Word ik nou zo oud ? Ik heb geen idee waar ik mijn notitieboekje gelaten heb, hier staan alle belangrijke coordinaten en aanknopingspunten op die leiden naar de vijand. Ach laat ik maar, ik ga nog ff tegen aan boom aan liggen en dik zijn.
In het kamp wordt hevig gediscussieerd over de executie, IMBA, een van de ervaren kneuzen uit het kamp werpt zich meteen voor het publiek: '' Bij odin, ik weet zeker dat Nicky bij de vijand hoort''. Nicky neemt nog een hap van haar appel en brabbelt vervolgens wat in zichzelf. Door haar Limburgse tongval weet niemand hier iets van te maken.
Vervolgens roepen er enkelen Tub, die is slecht ! Die heeft zich nog niet laten horen ! Ja ! Tub moet eruit roept Jorgy, hij sprak laatst nog over het dragen van make-up, wat enne gek !
Arme Tub wist niet wat hem overkwam, hij begon vol enthousiasme aan deze reis, in de hoop om eindelijk in een ver land iets van zijn leven te maken. Thuis in Scandinavië zag iedereen hem altijd als uitschot. Beseffend wat er gaat gebeuren laat hij een traan, die zachtjes over zijn wang rolt.
Ragnar neemt het snel over van het publiek, de stemming is duidelijk ! Tub zal geëxecuteerd worden ! Ragnar gebied hem om z'n shirt uit te trekken en zijn hoofd op een stronk van een oude boom te plaatsen. Bevend doet Tub wat hem gezegd wordt. Met één ferme klap haalt Ragnar uit met zijn bijl, waarna kop en romp onder luid gejoel van de rest van de groep van elkaar gescheiden worden. Over de grond rolt een hoofd, met een opgedroogde traan net onder het rechteroog.
Tub is dood