MuscleMeat

Aankondiging Weerwolfgame 28: American Honey [Liquor]

Oke waterpaleis is inderdaad misschien een raar woord. Maar stel dat ik ook inderdaad denk dat dit naar een slechte rol wijst en ik google -> onderwaterpaleis wolf dan krijg ik die hit van jou niet eens als één van de eerste.

Want unknown gaat zijn hints natuurlijk zodanig uitkiezen dat het altijd wel de eerste hit moet zijn bij een google search? Anders moet hij eens gewoon direct zeggen op wie de hint slaat?

Overigens, als je op onderwaterpaleis en japan zoekt komt het wel als eerste search boven.

Stel dat ik dan toch naar jouw link ga en ik lees dat verhaal zou ik er eerder uithalen dat die ''mooie prachtige vis, koningsdochter'' dat het hierbij logischerwijs om Suus gaat als enige vrouwelijke speler. De koning zou dan de wolf zijn dus de dochter van de koning automatisch evil?

Jij verwijst naar hetgeen los staand van het verhaal over japanse illustraties, wat heeft dat nu weer met de wolf en zijn onderwaterpaleis verhaal te maken...

Als je de beschrijving van het verhaal eens goed zou lezen ( http://www.pluizer.be/kinderboeken-jeugdboeken/miko-en-de-zeeprinses) Dan zou je weten dat het zich voordoet in Japan en niet gewoon maar japanse illustraties en er staat letterlijk "De volgende dag wordt Miko uitgenodigd in het onderwaterpaleis van de zeekoning" Jij wilt laten uitschijnen dat ik zelf een verband trek tussen het onderwaterpaleis van de wolf en een boek met japanse illustraties terwijl het zo klaar duidelijk is.

Als je kijkt naar die klokhint was ik JUIST één van de enige die hier in mee wou gaan en deze hint verdedigde en een aantal uur mijn stem op sanca had staan. Maar op het moment dat ik switchte ging het al tussen Penose en Jorgyboy, mijn stem op sanca was dus zinloos en vandaar dat ik toen switchte naar Jorgyboy die toen in mijn ogen het meest verdacht was...

Jouw stem op sanca was misschien zinloos maar toch ging je nog stemmen op jorgyboy, gewoon om ff zeker van te zijn dat er toch een goeie uitging.

Kom dan is met die twee zogenaamde hints naar de wolf, waarom zou je deze voor jezelf houden???

Als je nu eens vijf seconden de moeite zou doen om de rolbeschrijving te lezen, maar grondig lezen is blijkbaar je sterkste punt niet, zou je snappen waarom ik mijn twee hints niet zomaar in het openbaar kan/mag gooien.

Leuk en aardig dat je pas met die hint na het ochtendverhaal wou komen maar Suus stond op dat moment ook nog buiten de kijker. Nu ging er wat aandacht naar Suus omdat Alley Cat een hint heeft opgelost en kom jij ineens met deze onzin naar buiten.

Moet ik mijn verdenking om jou als wolf dan voor het ochtendverhaal is posten en me gewoon laten doden door jou? Hoe slim zou dat zijn :rolleyes:

Kom dan met die twee hints? Het enige dat je laat zien is een vage connectie van illustraties uit Japan die in het verhaaltje van Miko en de Zeeprinses gebruikt zijn...

Deze foutieve redenatie van jou heb ik hierboven al uitgelegd. Je probeert je gewoon in bochten te wringen en mijn duidelijke argumenten te weerlegen.

En rare stemgedrag?? Jij hebt gister raar gestemd door je stem als enige op Sanca te laten staan terwijl het tussen Jorgyboy en Penose ging.

Ik raar gestemd? Omdat ik er geen burger wou uitstemmen? Wat is daar nu raar aan? Jij switchte van sanca naar jorgy en niet ik.

Ik heb nu al een aantal leugens en fouten in je redenatie weerlegt waardoor mijn hints voor jou als wolf niet zouden kloppen. Je doet gewoon wat je moet doen en je best om je eruit te praten maar elke oplettende burger ziet dat je aan het lullen bent.

Laatst bewerkt:
Ik moet het je nageven Wauter dat je het erg mooi speelt, je verdraaid een paar dingen en met een beetje fantasie maak je mij de wolf. Het mooie is nog dat sommige burgers naast een aantal cults nog zo retarted zijn om hier blind in mee te gaan...

Ze wenst enkele burgers plezier jegens het wegstemmen van de wolf. Remember the thing that already happened, it can give you to citizens.

Dit had ik eigenlijk niet willen gebruiken maar ik gooi deze er toch maar in om mezelf te redden...
Ga deze hint maar is na met in gedachte de dood van Lloyd... Die hint pleit voor mij dat ik aan de goede kant sta samen met nog een persoon...

Stem dan nog maar is op mij maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

Wauter zei:
Jouw stem op sanca was misschien zinloos maar toch ging je nog stemmen op jorgyboy, gewoon om ff zeker van te zijn dat er toch een goeie uitging.
Nou ja, anders was Penose er misschien uitgegaan. Dat hadden we ook niet gewild.

Ik blijf op Suus. Eens kijken wat er nog voorbij gaat komen, moeten nog aardig wat mensen stemmen.

Wauter --> Jaap Ja
Anthem --> Penose
Diaephi --> Jaap Ja
Orgineel --> Jaap Ja
IMBA --> Jaap Ja
Alley --> Suus

Ik ga ook maar eens alles teruglezen. Al lijkt de uitkomst van de stemming reeds vast te liggen...

Nou ja, anders was Penose er misschien uitgegaan. Dat hadden we ook niet gewild.

Ik blijf op Suus. Eens kijken wat er nog voorbij gaat komen, moeten nog aardig wat mensen stemmen.

Wauter --> Jaap Ja
Anthem --> Penose
Diaephi --> Jaap Ja
Orgineel --> Jaap Ja
IMBA --> Jaap Ja
Alley --> Suus

Ga gewoon mee op jaap. Bewijs dat je goed bent.

En over Suus:
Ben gisteren door Wauter en Diaephi wel overtuigd van het feit dat de lelie-hint waarschijnlijk naar een slechte wijst. Maar toen durfde ik hem niet meer te plaatsen omdat er waarschijnlijk nooit meer genoeg mensen om zouden gaan en ik de wolf er mee zou helpen. Daarom nu lekker vroeg op de dag.

http://www.jongensenmeisjesnamen.nl/betekenis/susan/

Mag niet stemmen voor het nachtverhaal, dus zal dat nog niet doen. Maar dit is mijn stem in ieder geval.

Ik ga met deze redenering mee. Nadat deze post gedaan werd kwam ook ineens die vage beschuldiging dat ik de wolf ben, volgens mij puur om de aandacht weer bij Suus weg te halen.

Dus bij deze Suus141

Ik ben geneigd om de redenering van Wauter te volgen. Al ben ik erg benieuwd naar de hints die SOWIESO naar de Jaap wijzen. Het onderwaterpaleis alleen is matig maar beter dan niets. Indien iemand met betere argumenten/bewijzen komt kan ik nog veranderen van stem.

Jaap Ja

Jemig hoelanger je over dat onderwaterpaleis nadenkt hoe belachelijker die hint word... Vooral met zo'n vage link tussen japan en ''jaap ja'' wolf.

Stel ik google ''onderwaterpaleis wolf''

Kom ik hier uit:
[Link niet meer beschikbaar]

Daar staat dit stukje tekst:

Het Chinese woord voor draak is lóng, en mijn collega-vrijwilliger Mark in Chengdu gebruikt de Chinese naam Lao Long Ma (Old Dragon Horse). Long Ma is een van de 100 draken die beschreven worden in klassieke Chinese teksten. Draken kunnen echter gegroepeerd worden in 9 categorieën: dragen met horens (ze horen door hun horens en zijn de sterkste draken), draken met vleugels, hemelse draken (die de woningen van de goden bewaken), spirituele draken (die wind en regen maken voor de mensheid), draken die verborgen schatten bewaken (zoals de ‘parel der wijsheid’) en tevens aarbevingen en vulkaanuitbarstingen beheersen, kronkelende draken die onderwater wonen, gele draken (de meest vereerden, tevens vaak afgebeeld op de kleding van de keizer), aarddraken (beheersen de rivieren en grondwater) en de vier drakenkoningen. Chinese mythologie spreekt van vier drakenkoningen, een voor de zee in elke windrichting, die in onderwaterpaleizen woonden en menselijke vorm konden aannemen.

Draken/Wolven die een menselijke gedaante kunnen aannemen en in onderwaterpaleizen wonen, 4 drakenkoningen. De 4 drakenkoningen staan voor de 4 hoofdletters in de naam IMBAatwork (I M B A).

Zo klaar als een klontje, IMBAatwork is de wolf :roflol:

Nu trek je het gewoon in het belachelijke :rolleyes:

inb4 T A T T is de wolf!

Nu trek je het gewoon in het belachelijke :rolleyes:

inb4 T A T T is de wolf!

Ja 't slaat toch ook nergens op, hij heeft twee vage hints naar mij die hij niet wil delen door zijn zogenaamde rol. En dan als je op onderwaterpaleis lang genoeg door googled kom je op een strip verhaaltje van Miko en de prinses met blijkbaar een achtergrond ergens in Japan. Ooow Japan.... Die letters komen wel aardig overeen met Jaap Ja, dan moet hij natuurlijk wel de wolf zijn.

Weinig tijd deze game blijkt. Vandaag hele dag op kickboksgala geweest omdat m'n zoon moest vechten. Wel alles teruggelezen maar de hints zie ik maar niet. Snap niks van het geswitch en degene die nu op jaap ja stemmen gaan elke dag weer op een ander of switchen dan weer.
Ik blijf gewoon bij Penose.

Penose zal de dans vast weer ontspringen

Mag ik de burgers eraan herinneren dat verdeeld stemmen alleen maar in het voordeel is van de cults? De stemmen op suus en penose zijn dan ook vrij zinloos want als de cults straks switchen en de leugenaar komt in het spel is het over and out.

---------- Toegevoegd om 18:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Zo, ik ben nog eens wat aan het doorzoeken op die merkwaardige stervormige opstelling van in het openingsverhaal omdat het me nogal intrigeerde:

“muhahah, muhaha” de oude man verkeert duidelijk in enige vorm van extase, de o zo depressieve dorpsbewoner vertoont nu tekenen van blijdschap en bewandelt met geniepige grijns op zijn bek een donker pad wie vele het liefst zullen vermijden.
“Muahaha daar is het, daar is het”.
In de verte wordt de duisternis verlicht door enkele fakkels in een stervormige opstelling.
De dorpsbewoner neemt in het midden plaats en begint te bidden:

“Heilig mijn gedaante
Heilig mijn geest
Toon me het dier, toon me het beest”.

De fakkels doven en enige tijd heerst er doodse stilte, maar dan verschijnt een mythisch wezen ten tonele. Door de duisternis is het wezen slecht te zien, maar de man weet het zeker, dit is het wezen waar hij zo lang op gewacht heeft.
Vol vreugde nadert de man het wezen... waarna figuren, gekleed in een donker gewaad vanuit het donker verschijnen.
En daarmee eindigde het pad van de arme man, want het was deze nacht dat het leven niet alleen opgeslokt werd door de dood, maar opgeslokt werd door de dood die hij eerde.

Nu vind ik op de Engelse wikipediapagina dit (http://en.wikipedia.org/wiki/Elf):

In order to protect themselves against malevolent elves, Scandinavians could use a so-called Elf cross (Alfkors, Älvkors or Ellakors), which was carved into buildings or other objects.[105] It existed in two shapes, one was a pentagram and it was still frequently used in early 20th-century Sweden as painted or carved onto doors, walls and household utensils in order to protect against elves.[105] As the name suggests, the elves were perceived as a potential danger against people and livestock.[105] The second form was an ordinary cross carved onto a round or oblong silver plate.[105] This second kind of elf cross one was worn as a pendant in a necklace and in order to have sufficient magic it had to be forged during three evenings with silver from nine different sources of inherited silver.[105] In some locations it also had to be on the altar of a church during three consecutive Sundays.[105]

Elfen zijn in deze context dus slecht.

Mag ik de burgers eraan herinneren dat verdeeld stemmen alleen maar in het voordeel is van de cults? De stemmen op suus en penose zijn dan ook vrij zinloos want als de cults straks switchen en de leugenaar komt in het spel is het over and out.
Stemmen op iemand anders dan Jaap is zinloos? ???

Ik blijf voor nu nog gewoon op Suus. Verwacht dat er op het laatst nog wel wat mensen komen stemmen.

Tremendes en sanca :)

---------- Toegevoegd om 18:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Zo, ik ben nog eens wat aan het doorzoeken op die merkwaardige stervormige opstelling van in het openingsverhaal omdat het me nogal intrigeerde:

Nu vind ik op de Engelse wikipediapagina dit (http://en.wikipedia.org/wiki/Elf):

In order to protect themselves against malevolent elves, Scandinavians could use a so-called Elf cross (Alfkors, Älvkors or Ellakors), which was carved into buildings or other objects.[105] It existed in two shapes, one was a pentagram and it was still frequently used in early 20th-century Sweden as painted or carved onto doors, walls and household utensils in order to protect against elves.[105] As the name suggests, the elves were perceived as a potential danger against people and livestock.[105] The second form was an ordinary cross carved onto a round or oblong silver plate.[105] This second kind of elf cross one was worn as a pendant in a necklace and in order to have sufficient magic it had to be forged during three evenings with silver from nine different sources of inherited silver.[105] In some locations it also had to be on the altar of a church during three consecutive Sundays.[105]

Elfen zijn in deze context dus slecht.
Dat hangt af van de richting. Punt naar boven = goed, punt naar onder = slecht. Nu kan dit voor de elfen niet van toepassing zijn, maar in het algemeen is dit "de regel".

Wauter --> Jaap Ja
Diaephi --> Jaap Ja
Orgineel --> Jaap Ja
IMBA --> Jaap Ja
Tatt --> Jaap ja

Alley --> Suus
Jaap -->Suus

Anthem --> Penose
Tremendes --> Penose
Sanca --> Penose

Alleen Suus, Golderado en Penose hebben nog niet gestemd.

Zo te zien ben ik dus sowieso verloren als jullie je ogen niet openen...

De ABC hint blijft me dwars zitten...

De ABC hint blijft me dwars zitten...

Die ABC hint is in iedergeval meer voor de hand liggend dan een onderwaterpaleis in Japan. Ook al denk ik niet dat Penose cult is...

Wat denk je van de Lelie hint dan? Susan betekend letterlijk Lelie...

Terug
Naar boven