XXL Nutrition

Weerwolfgame 32: The Deadly Duo

Haha dus omdat ik met de massa mee stem is mijn stemgedrag apart?

Wat voor reactie is dit dan? Er is een argument om op jou te stemmen, dan is een stem op jou niet onzinnig. Ja jij kent je rol, wij kennen die niet.

Ik wil gerust toegeven dat het niet de meest waterdichte oplossing van de hint is, maar op dit moment is dit het beste dat we hebben. De dag is nog lang niet voorbij. Zoek dan wat mee ipv enkel te posten dat we niet op jou moeten stemmen. Je weet zelf toch ook wel dat dat niets uithaalt? Je weet toch ook wel dat "stem niet op mij want ik ben geen cult" geen enkele waarde heeft?

ja precies. de enige hint die ik kon ontcijferen leidt naar Penose. als er wat anders gevonden kan worden dan kan ik net zo snel mn stem weer wijzigen..

Haha dus omdat ik met de massa mee stem is mijn stemgedrag apart?

Leer lezen: de combinatie van hint + het mee met de massa stemmen. Moest je enkel mee met de massa stemmen, dan zou ik dat niet voldoende vinden om jou te verdenken.

Nogmaals: het is een combinatie van "nomen est omen" + stemgedrag (meegaan en pas stemmen als cult er sowieso uit is) + tot nu toe nog geen sterke hints richting een andere speler.

Omdat we sowieso iemand er uit moeten stemmen, is een stem op jou (in afwezigheid van sterke hints die naar iemand anders verwijzen) geen onlogische (voorlopige) stem.

Net zeg je nog dat wij niet de enige zijn bij wie het past?

Stem maar op mij.

Net zeg je nog dat wij niet de enige zijn bij wie het past?

Stem maar op mij.

Negeer je nu bewust wat ik zeg? Het zou eventueel ook naar iemand anders kunnen verwijzen, maar het verwijst het meest duidelijk naar jou. Dat gecombineerd met stemgedrag, zorgt ervoor dat een stem op jou niet onlogisch is.

Als je wil dat mensen je niet verdenken, geef dan een reden om op iemand anders te stemmen.

• Like
Waarderingen: LM
Ik heb geen reden maar jou reden slaat nergens op, ja misschien de naam maar niet stemgedrag.

Maar nogmaals stem mij er maar uit. big deal

Ik heb geen reden maar jou reden slaat nergens op, ja misschien de naam maar niet stemgedrag.

Maar nogmaals stem mij er maar uit. big deal

???

Wil je eigenlijk wel meespelen? Je post amper, en als iemand je verdenkt, reageer je zo. Vorig spelletje deed je ook al zo'n rare uitspraken.

En wat was ik toen ??

Burger ;)

Dus we moeten je maar op je woord geloven, en als we dat niet doen, hoeft het allemaal niet meer voor jou?

Ik vind het jammer dat je zo speelt. Ik herinner me wel nog leukere potjes met jou :)

Anyway, ik zoek nog wel wat verder.

Dit denk ik trouwens niet, Wauter had nacht 1 wel iemand opgevreten.

Tot zover dus je argumenten voor je beschuldiging naar mij toe. Ik ga puur op de hint afgaande (waar ik nergens iets verdraai in tegenstelling tot wat jij beweerd) en je gedrag is ook anders dan normaal. Normaal gezien speel je veel meer actief mee.

Dus we moeten je maar op je woord geloven, en als we dat niet doen, hoeft het allemaal niet meer voor jou?

Ik vind het jammer dat je zo speelt. Ik herinner me wel nog leukere potjes met jou :)

Anyway, ik zoek nog wel wat verder.

Nee je hoeft mij niet te geloven, alleen word ik beetje boos als vreemde redenen gegeven worden.

Ja het zit hem in de naam, of penose of fabula.
Doe dan maar penose.

Mag allemaal maar dan word ik wel gefrustreerd want ik weet mij rol.

Verder zeg ik best stem maar omdat ik niks kan zeggen om andere gedachten te brengen.

Zo'n vreemde reden is het toch helemaal niet ??? Ik heb de indruk dat je het nog steeds niet echt snapt ook al is het al door verschillende mensen uitgelegd.
Maar soit, ik maak er ook geen woorden meer aan vuil. Ik zie wel wat er vandaag nog gebeurt.

Zo'n vreemde reden is het toch helemaal niet ??? Ik heb de indruk dat je het nog steeds niet echt snapt ook al is het al door verschillende mensen uitgelegd.
Maar soit, ik maak er ook geen woorden meer aan vuil. Ik zie wel wat er vandaag nog gebeurt.

Je kan zoveel uitleggen, en toch blijf ik erbij dat het nergens op slaat.

Je hoeft er geen woorden aan vuil te maken, laat je stem staan en vanavond zal je zien dat het inderdaad nergens op sloeg

Je hoeft er geen woorden aan vuil te maken, laat je stem staan en vanavond zal je zien dat het inderdaad nergens op sloeg

Kun je mij uitleggen wat hier dan van nergens op slaat? Heb namelijk al een paar dagen het gevoel dat we daar misschien wat mee moeten doen..

Nomen est omen is een Latijnse uitdrukking met de betekenis: de naam is een voorteken (omen).

De Romeinen waren van mening dat iemands naam iets zei over zijn lot. De uitspraak is afkomstig uit een toneelstuk van de komediedichter Plautus, waarin iemand het advies krijgt op de slavenmarkt het meisje Lucris 'lucratief' te kopen, met als argument dat alleen al haar naam en de voorbetekenis ervan de prijs waard zijn. Strikt genomen verwijst de term dus niet naar families wiens naam in de 18e eeuw is ontstaan uit hun beroep, maar naar mensen wier levensloop toevalligerwijs goed past bij hun naam waaronder ze geboren zijn. In de laatste heerst uiteraard wel een spanningsveld; als je als "de Boer" wordt geboren in een boerenfamilie kun je je afvragen of het de familieachtergrond, de naam, of beide iets zeggen over het beroep dat je uiteindelijk uitoefent.

Ik snap wel wat hij probeerd te zeggen. Je gaat voor de nomen est nomen hint en gaat er dan vanuit dat het tussen penose en fabula gaat. De eerst en meest logische/direct keuze gaat dan naar penose omdat zijn naam boef betekend en fabula niet zou passen. Je kan dan evengoed fabula zeggen als laatste cult omdat het cultkamp volledig weg is (verhaal is afgelopen voor de cults). 4 cults met dan nog een leugenaar + de wolf acht ik weinig waarschijnlijk. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen als ik moeten kiezen tussen penose of fabula adhv die hint dat penose iets logischer lijkt. Iedere spelers zal natuurlijk beweren dat hij zijn rol kent en burger is.

Ik heb zelfs nog helemaal geen stem uitgebracht :o Ik wacht op een betere verdachte.

Terug
Naar boven